BPM aangifte (hulp gevraagd)

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: BPM aangifte (hulp gevraagd)



Bericht door gsm »

Nee er staat altijd bpm omdat het verplicht is dit te vermelden.
Als je voorganger als particulier er mee gereden heeft hoef jij er geen bpm meer over te betalen en dan maakt het niet uit of het een grijs of geel kenteken heeft.
Toen ik mijn Doblo kocht had die een grijs kenteken en stond de bruto bpm ook op de rdw site en ik heb toen de rest bpm betaald en de Doblo bleef gewoon op grijs kenteken.

Je was me voor Hathi
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: BPM aangifte (hulp gevraagd)



Bericht door Toxiq »

Heb even gebeld, belasting blijven boeven...
Het kan zijn dat er BPM betaald is, echter omdat het een bedrijfsauto is, is de bpm maar 5,5 jaar geldig (ook al was deze particulier (als dat zo was))
Nu is het een personenauto en val je in de 17,5 jaar categorie, dus als zou er voorheen betaald zijn, dat maakt dus niks uit
Ik was er van uit gegaan dat ik wel (wat) moest betalen, dus daar veranderd niks, maar een krom systeem vind ik het wel
Met een hamer past alles
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: BPM aangifte (hulp gevraagd)



Bericht door gsm »

Vergis je je eigen niet met de btw ?
Die van mij was een marge auto en dus was de btw al betaald maar nog niet de bpm
Koop je een bus van ouder dan 6 jaar dan hoeft er geen bpm meer betaald te worden zolang die op grijs kenteken blijft maar ga je hem ombouwen naar camper en dus een geel kenteken krijg dan is de verrekening die 17,5 jaar en is die dan ouder dan 17,5 jaar dan hoef je ook geen bpm meer te betalen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: BPM aangifte (hulp gevraagd)



Bericht door MonRoe »

Ik zal even het hele verhaal vertellen.
onze camper uit bj 2000 heeft tot 4 jaar terug een bedrijfsautokenteken gehad. Wij hebben de camper om laten keuren naar personen auto kenteken en tevens naar zwaarder dan 3500 kg.

We hebben heel veel gedoe gehad omdat we het kenteken maar niet kregen omdat de rdw maar bleef zeggen dat er bpm betaald moest worden, terwijl de belastingdienst aangaf dat dit niet zo was omdat er al bpm over de camper/auto was betaald. Rdw bleef maar wachten totdat de belastingdienst op een knopje drukte van BPM betaald, maar belastingdienst zegt, wij drukken niet op dat knopje want er hoeft niet betaald te worden.

Na uiteindelijk 2 weken hebben wij iemand te pakken gekregen bij de belastingdienst die voor ons het één en ander heeft uitgezocht, contact heeft opgenomen met de RDW (waar ze nog steeds bleven zeggen dat er bpm betaald moest worden). Na heel veel heen en weer gebel heeft die meneer van de belastingdienst het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat bij de RDW het sein op groen ging en we ons nieuwe kenteken kregen.

Ik weet dat dit later ook bij andere mensen op dit forum heeft gespeeld, want ik heb de naam van die man aan meerdere mensen doorgegeven.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: BPM aangifte (hulp gevraagd)



Bericht door Dafluc »

Er is in deze verschil tussen een kampeerauto op (grijs) kenteken en een bedrijfsauto. Voor de eerste categorie is al bpm voldaan. Voor de tweede meestal niet. Net zoals je bij de ene wel achterin mag zitten ondanks het grijze kenteken en bij de andere niet.
Afbeelding
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: BPM aangifte (hulp gevraagd)



Bericht door Toxiq »

gsm schreef:
vr 04 mei 2018, 16:54
Koop je een bus van ouder dan 6 jaar dan hoeft er geen bpm meer betaald te worden zolang die op grijs kenteken blijft maar ga je hem ombouwen naar camper en dus een geel kenteken krijg dan is de verrekening die 17,5 jaar en is die dan ouder dan 17,5 jaar dan hoef je ook geen bpm meer te betalen
Dat zeg ik toch....Boeven zijn het :lol3: :lol3:
Met een hamer past alles
Plaats reactie