Volkswagen DSG versnellingsbak

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Tec
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 01 okt 2006, 13:56
Locatie: Groningen

Volkswagen DSG versnellingsbak



Bericht door Tec »

Misschien hoort dit onderwerp hier niet helemaal thuis maar een tevreden personenauto rijder is ook een tevreden camperaar.
Ik heb een VW Golf 4 automaat die erg goed bevalt maar misschien aan vervanging toe is.
Wederom zou ik een VW Golf automaat willen hebben.
Nu lees ik veel slechte berichten over de VW DSG 7 automaat bak.
Mijn vraag is wie heeft er ervaring mee. Er zijn volgens mij wel veel verkocht.
Is het zo dat alleen de slechte ervaringen in het nieuws komen en het een klein percentage is?
Zijn de kinder ziektes intussen verdwenen en zoja vanaf welk bouwjaar.
Maakt het nog uit of het een 1.2, 1.4 of 1.6 (benzine) motor is v.w.b. de problemen.
Ik heb in de camper al een sprintshift automaat die ook slecht zou zijn maar nog geen storing gehad heeft.
Twee versnellingsbakken waar ik me zorgen over moet maken is teveel van het goede.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: VW DSG versnellingsbak



Bericht door WdePundert »

Ik heb een DSGbak (7 versnellingen) in mijn Audi. Zeer tevreden over, echter slechts 10.000 km mee gereden, dus misschien nog niet representatief. Dit is mijn eerste automaat, maar zal zeker niet de laatste zijn.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Volkswagen DSG versnellingsbak



Bericht door annoh »

Zowel mijn VW T5 camper als mijn VW T5 bedrijfswagen zijn voorzien van een DSG bak. Beide een tonnetje of 2 op de teller.

Mij bevalt zowel in de bergen als in ons vlakke polderlandje een DSG bak goed. Bij steile hellingen berg opwaards is handmatig corrigeren niet nodig. Bij de berg af moet je handmatig terugschakelen om voldoende toeren te houden. Een DSG bak schakelt sneller dan een handbak. Als je bv 120 km/uur rijdt en je wilt wat opschieten en je geeft gas dan schakelt de DSG ongelooflijk snel van 7 naar 4. Ik heb daarvoor heel wat andere automaten gehad maar de DSG bak bevalt mij het beste.

Mijn advies is wel om de bak te chiptunen. Door tunen schakelt de bak net wat later op, komt levensduur ten goede. Een ander voordeel is dat de bak wat sneller schakelt. De 'S' stand is voor het tunen nauwelijks bruikbaar, daarna wel.
Gebruikersavatar
Kiebitzvlieger
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 10 aug 2009, 9:32
Locatie: Fryslan

Re: Volkswagen DSG versnellingsbak



Bericht door Kiebitzvlieger »

DSG in Golf plus 1.2 TSI.
Had voor aankoop eerst mijn bedenkingen om met zo'n kleine motor te rijden maar ben helemaal om
Inmiddels een kleine 80.000 km mee gereden. Zeer tevreden, zou niet meer anders willen.
Dethleffs Trend 7057DBM
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1402
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Volkswagen DSG versnellingsbak



Bericht door rollercoaster »

mijn zoon golf ( 6 ) GTI met DSG , 130.000 km , wat een fijne automaat , en wat is dat ding snel , niks geen problemen mee werkt prima , zou hem ook gewoon kopen.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Plaats reactie