Niet weg te krijgen cookies

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door FJM »

Of ja kan ook een privé-sessie in je browser starten.
In Chrome heet het een incognitosessie;
In Firefox heet het een privévenster;
In Safari heet het ook privévenster.
Geen idee hoe het in Explorer moet. Gebruik ik niet.

Als je dat doet vóór dat je op het www gaat, dan zul je merken dat je later niet herkend wordt.

Of je stoort je idd niet aan die advertenties. :wink:

Gr. Frank
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door Hoofdnoorman »

In IE heet het InPrivate-navigatie.
Prachtige Engels-Nederlandse woordkeus. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8267
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door hurktoilet »

Ook handig: de add-on Don't track me google (firefox en ik geloof ook chrome): als je een zoekopdracht in google intikt geeft ie gewoon direct de adressen in plaats van lelijke links compleet met je zoekgeschiedenis.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8493
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door EasyBee »

PE1OPQ Theo schreef:
za 24 mar 2018, 16:03
Een ad blokker + in je browser aan geven dat je niet gevolgd wilt worden.
Dan niet meer met je FB of google account op een site inloggen, maar overal zelf doen.
Zo wordt je namelijk ook gevolgd zonder dat je hier van weet.
Theo
Helemaal waar. Als je standaard overal inlogt met Facebook en ook op Google (dus ook Youtube), dan weten zij precies wat je zoekt.
Wil je van dat volgen af, tja, dan moet je er wat voor doen.
Niet altijd ingelogd zijn en blijven bij Facebook en Google, in Internet Explorer en/of Google Chrome aangeven dat je geen gepersonaliseerde advertenties wilt, adblock plus installeren. Wil je nog verder gaan, dan overal pas inloggen als je er ook echt moet zijn.
In Microsoft Edge en Microsoft Explorer kun je rechtsboven een inPrivate scherm openen, en zoals FJM al schrijft in Google Chrome een incognito venster, in Firefox heet het een privévenster en In Safari heet het ook privévenster.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door de Jonckheer »

Je er niet aan storen is het beste advies. Welkom in de digitale wereld. Het is ook vaak lachwekkend. Ik kocht een nieuwe LG Oled TV, die heb ik dus staan maar ik kreeg daarna in Facebook aanbiedingen en reclame over, je raad het al, LG Oled TV's! Beetje mosterd na de maaltijd zou je zeggen. Gelukkig stopt het na een poosje. Google wil ik niet kwijt want die heeft waanzinnig veel meerwaarde dus die blijft en daarbij werkt Chrome ook nog eens voorbeeldig. Adblock doet wat het belooft.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door faalhaas »

Zullen we even de klok van de klepel scheiden?

Google trackt gebruikers voor hun eigen advertentie netwerk. De instellingen daarvan kan je in je eigen Google account instellen. (https://support.google.com/ads/answer/2662922?hl=nl). Daar heb je geen incognito mode voor nodig.

Partijen die jullie waarschijnlijk niet kennen, doen het echte nare werk (waarvoor Google dus schuld krijgt). Denk daarbij aan comScore (VS) en DMA Institute (Amsterdam), maar er zijn er nog tientallen anderen.
Die laatste werkt bijvoorbeeld met Marktplaats samen, daarkm zie je veel reclame's gerelateerd aan Marktplaats zoekopdrachten.

Je kan het een klein beetje tegengaan door een do-not-follow optie aan te zetten. https://support.google.com/chrome/answe ... ktop&hl=nl
(Die zit ook in andere webbrowsers dan Chrome), helaas is het respecteren van die instelling niet een plicht maar een gunst.

Ik ben ook fan van AdBlock, echter is dat symptoon bestrijding. Het tracken vind plaats, alleen de advertentie wordt door jouw browser verborgen. Advertenties echter, zijn wat het internet betaalbaar houdt. AdBlocks hebben dus consequenties. Dit forum bijvoorbeeld is gratis in gebruik, aannemelijk worrn de kosten (tenminste gedeeltelijk) door de beperkt aanwezige advertenties betaald.

Google heeft in de laatste Chrome een AdBlock ingebouwd overigens, geen volledige maar wel een die irritante advertenties moet onderdrukken. Denk aan diegene die geluid maken of over een webpagina gaan liggen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6075
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door TestCase »

En als je dat tracken niet wilt moet je bijv. Ghostery installeren onder Firefox, die stopt ook de tracking cookies.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
HocusPas
Berichten: 142
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 21:16
Locatie: Heerenveen

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door HocusPas »

Ik heb voor mezelf een bestandje aangemaakt dat ik irimail.xls (iritante mails) genoemd heb.
Maar ondertussen zet ik er ook al allerlei andere manieren van 'stalken' in.
Dus ook allerlei pop-ups over artikelen waar ik ooit eens naar gezocht heb.
Van dat soort firma's wordt dus nooit meer iets gekocht.
In één keer 3 folders van de .... in mijn brievenbus (met NEE-sticker) scheelt de betreffende partij iig een stem.
....... en hij wees trots op een eigenaardig voertuig dat daar stond. 'De reiswagen van Pas,' verklaarde hij. 'Voortbewogen door het rad van avontuur. Ja, ja, dat zal een reis worden om nooit te vergeten'. [Maarten Toonder, de wilde wagen]
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door WimZ »

Van dat soort firma's wordt dus nooit meer iets gekocht.
Bij alle grote firma's hoef je dan al niets meer te kopen. Die doen het allemaal. Je gaat veel geld overhouden zo. ;-)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51317
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door Kroppie »

en dan ook bij die bedrijven melden dat je als ze blijven sturen nooit meer iets bij hun koopt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
HocusPas
Berichten: 142
Lid geworden op: do 22 nov 2007, 21:16
Locatie: Heerenveen

Re: Niet weg te krijgen cookies



Bericht door HocusPas »

Ja, heb al eens van een grote auto-dealer hier in de buurt een brief gekregen met verontschuldigingen en dat het niet meer zal gebeuren.
Van hun ook inderdaad geen last meer gehad.
En 5 jaar was/is inderdaad de termijn die ik hanteer/de.
....... en hij wees trots op een eigenaardig voertuig dat daar stond. 'De reiswagen van Pas,' verklaarde hij. 'Voortbewogen door het rad van avontuur. Ja, ja, dat zal een reis worden om nooit te vergeten'. [Maarten Toonder, de wilde wagen]
Plaats reactie