Hulp bij aankoop camper in Duitsland

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Hulp bij aankoop camper in Duitsland



Bericht door Huub56 »

Als je bij een Duitse handelaar koopt moeten ze meestal 12 maanden garantie geven dus een beetje zekerheid heb je wel, wanneer wil je gaan?
CamperJaap
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 21 mar 2018, 14:07

Re: Hulp bij aankoop camper in Duitsland



Bericht door CamperJaap »

wouti schreef:
wo 21 mar 2018, 21:39
Hoi jaap,
Niemand kan in de motor kijken, rare geluiden kun je horen ,en blauwe rook kun je zien..
Misschien is het beter iemand mee te vragen met een vochtmeter
Top, heb een privébericht verzonden!
CamperJaap
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 21 mar 2018, 14:07

Re: Hulp bij aankoop camper in Duitsland



Bericht door CamperJaap »

Huub56 schreef:
za 24 mar 2018, 16:21
Als je bij een Duitse handelaar koopt moeten ze meestal 12 maanden garantie geven dus een beetje zekerheid heb je wel, wanneer wil je gaan?
Dank!! Ik hoop binnen twee weken richting Duitsland te kunnen rijden.
CamperJaap
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 21 mar 2018, 14:07

Re: Hulp bij aankoop camper in Duitsland



Bericht door CamperJaap »

Gabriel schreef:
wo 21 mar 2018, 20:30
Hoi Jaap,

helaas heb ik geen tijd om een dagje met je mee te gaan maar ik heb wel recent een Hymer B584 vanuit Wilhelmshaven (D) geïmporteerd.
Als je vragen hebt over het BPM-aangifte traject en het schouwen (keuren) bij RDW wil ik je daar graag meer info over geven.
Weet je al welk type camper en,nog belangrijker volgens mij,op welke basis (merk en type) deze moet staan?

Groetjes,
Gabriel.
Weet dat ik een alkoof wil waar vier personen comfortabel in kunnen slapen, basis heb ik geen sterke voorkeur in op dit moment. Motorisch goed, en qua opbouw netjes. Bouwjaar zal midden jaren 90 worden. Voor mijn budget besef ik dat ik niet alles kan vragen maar probeer de juiste balans te vinden.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Hulp bij aankoop camper in Duitsland



Bericht door LMC591A28JTD »

Huub56 schreef:
za 24 mar 2018, 16:21
Als je bij een Duitse handelaar koopt moeten ze meestal 12 maanden garantie geven dus een beetje zekerheid heb je wel, wanneer wil je gaan?
Daarom worden goedkopere voertuigen meestal verkocht

"nach §25a (im Kundenauftrag)"

dat wil zeggen ze verkopen de auto in opdracht van een klant en dan kun je de handelaar nooit aanspreken.
Dus daar dan wel even op letten!
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Hulp bij aankoop camper in Duitsland



Bericht door Gino608D »

Het is natuurlijk ook raar dat je als dealer 12 maanden garantie moet geven op een voertuig van 20 jaar. Als je bekijkt wat er allemaal stuk kan gaan aan een camper. Dat is geen slechte wil van de dealer, maar dat risico moeten ze wel doorberekenen in de vraagprijs van de camper.

Mijn camper heb ik ook bij een Duitse dealer gekocht. De camper was daar zelfs nieuw verkocht destijds en de complete historie was bekend. Echter werd het voertuig zogenaamd "in opdracht" verkocht. De uiteindelijke prijs was dusdanig dat ik het risico wel wilde nemen. Verder is het lastig garantie claimen als de dealer op een paar uur rijden afstand zit.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie