Rij indruk elektrische Fiat Daily

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door frank_h »

Ik denk dat accu aangedreven elektrische voertuigen niet de toekomst zijn. Dat zullen elektrische voertuigen met een brandstofcel op waterstof zijn. Dat kun je dan tanken bij een tankstation net zoals nu LPG. In een camper kun je het dan ook nog gebruiken om elektriciteit op te wekken als je vrij staat en om te verwarmen. En er komt alleen waterdamp vrij bij verbranding. Er is natuurlijk veel elektriciteit nodig om als die waterstof te genereren. Dat kan namelijk heel eenvoudig door een elektrische stroom door water te sturen. Waterstofgas zal dus een soort vervanging van accu's worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door Kroppie »

we gaan zien wat het word en wanneer, en tot die tijd doe ik het met diesel .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door Cee Pee »

Tegen de tijd dat we met het zonnepaneeltje de batterijen om op te rijden kunnen opladen kan het prutteltje thuisblijven.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door Mickel Moen »

frank_h schreef:
ma 19 mar 2018, 21:39
Ik denk dat accu aangedreven elektrische voertuigen niet de toekomst zijn. Dat zullen elektrische voertuigen met een brandstofcel op waterstof zijn. Dat kun je dan tanken bij een tankstation net zoals nu LPG. In een camper kun je het dan ook nog gebruiken om elektriciteit op te wekken als je vrij staat en om te verwarmen. En er komt alleen waterdamp vrij bij verbranding. Er is natuurlijk veel elektriciteit nodig om als die waterstof te genereren. Dat kan namelijk heel eenvoudig door een elektrische stroom door water te sturen. Waterstofgas zal dus een soort vervanging van accu's worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik verwacht dat we een toekomst ingaan met verschillende systemen naast elkaar. Elektrisch Met een brandstofcel (waterstof) voor wie dat het best bij het gebruik past. Een Nederlandse auto rijdt gemiddeld 32km per dag. Zeer veel woon-werk verkeer past binnen de actieradius van de elektrische auto’s die nu al op de markt zijn. Het aantal oplaadpunten groeit zeer snel. Thuis opladen en op je werk opladen wordt normaal. En als je dan al eens wat verder weg moet, dan hoeft opladen bij een snellaadpunt ook niet zo’n probleem te zijn. Een koffiepauze van een 20 minuten na een rit van 150 / 200 km is toch prima.

Full electric zal daarom voor veel mensen prima voldoen. Het wachten is op het break-evenpoint. Dat de elektrische auto goedkoper wordt. Verschillende bronnen voorspellen dat punt rond 2025.

Tennet, het bedrijf dat ons hoogspanningsnetwerk verzorgt, verwacht bij een matig scenario in 2032 twee miljoen elektrische auto’s. Daar hoort het volgende verbruik bij.

Afbeelding

https://www.tennet.eu/fileadmin/user_up ... 17_web.pdf


Bij campers zal het zo snel niet gaan.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door Dafluc »

iSonic schreef:
ma 19 mar 2018, 19:14
Ik vind het jammer dat veel mensen hier zeer lange tenen hebben waar snel op getrapt is.
En dat zou niet kunnen komen door jouw manier van reageren?
Afbeelding
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door kampo »

@Meine
Mag ik je bedanken voor je mooie verslag :thumbup:
Volgens mij zijn zulke praktijkervaringen momenteel zeldzaam. Dus heel nuttig.
En van mij mag je in zo een verslag naast de feiten gerust ook je eigen indrukken en gedacht bijschrijven.
Op dit Nederlandse forum is het gebruikelijk dat diegene die zijn nek uitsteekt commentaar zal krijgen.
Dat is niet anders als ik wat schrijf. Dus laat je niet opjutten door de ene of andere reactie. :cheers:
Groeten Kampo
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door Meine »

:cheers:
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door FrankJC »

joske501 schreef:
ma 12 mar 2018, 13:11
Ging het hier nog om een B-voertuig of is daar al een groot rijbewijs voor nodig?
Als er 16 personen in vervoerd kunnen worden is een groot rijbewijs noodzakelijk, t/m 9 personen incl. chauffeur is een B rijbewijs voldoende.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 430
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door FJM »

kampo schreef:
di 20 mar 2018, 19:22

Op dit Nederlandse forum is het gebruikelijk dat diegene die zijn nek uitsteekt commentaar zal krijgen.
Precies!
Dat is exact de reden dat ik niet vaak reageer. Ik ben al sinds 2006 lid van dit forum en lees heel vaak een reactie op een topic waarvan ik denk “nouja, moet dat nou?” Laat ieder in zijn waarde en ga het debat aan en probeer niet je gelijk te halen, maar overtuig de ander met steekhoudende argumenten.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Rij indruk elektrische Fiat Daily



Bericht door Dafluc »

En we gaan weer on topic.
Afbeelding
Plaats reactie