Wat te doen met “grote” spullen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Robruy
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 sep 2017, 7:04

Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door Robruy »

Dit jaar gaan we voor het eerst met een camper weg. We hebben in oktober al even proefgedraaid en over een paar weken gaan we hem uit de stalling halen.

Aangezien we vroeger kampeerders waren zijn onze stoelen van die inklapbare lichtgewicht stoelen. Juist daarvoor zoek ik een leuke plek in de camper anders dan in de garage, want die lijkt vol te liggen met andere grote spullen.

Van sommige ervaren camperaars hoorde ik al dat zij vaak de stoelen in de douche zetten of op bed leggen tijdens het rijden. Ik wil echter voorkomen dat door een paar hobbels of bobbels mijn douchebak naar de %^&^%$%^&* gaat.

Ik dacht er zelf aan een wasmand te bekleden met schuimmatras en daarin de stoelen te doen. De wasmand vervolgens met spinnen/elastiek vastzetten aan een paar punten in de douche, maar er zijn vast meer ervaren kamperaars die betere ideeen hebben.

Wat doen jullie met overige “grote” spullen zoals bv de tafel voor buiten, de BBQ, extra koelbox enz..?

Alvast bedankt voor jullie tips.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51291
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door Kroppie »

met rijden op bed in de alkoof, bij stilstaan ingebruik, en s,nachts staan de stoelen tegen de toegangs deur, bbq in de kast onder de bank en extra koelbox heb ik niet, opvouwbaar tafeltje past opgevouwen in de gaskast, en verder heb ik niet genoeg spullen mee om de douche ook nog te vullen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door Aardy »

Je schrijft er niet bij welke camper je bezit en welke de 'grote spullen' zijn die je in de garage zet.
Tafel en stoelen zou je onder de matras van je bed kunnen leggen.
De douche, meestal ook de ruimte waar het toilet staat, zou ik alleen gebruiken om iets als een koelbox neer te zetten en een BBQ.
Als je onderweg een keer hoge nood krijgt heb je weinig te verplaatsen.

De camper binnen wil ik zo veel mogelijk gebruiksklaar houden. Dat betekent voor mij opgeruimd en niet van alles moeten verzetten om er gezellig bij te zitten.
Dat houdt ook in dat ik zo min mogelijk meeneem. Dat komt ook ten goede aan het totaal gewicht van de camper, want die mag bij ons, inclusief 2 personen dus, niet meer wegen dan 3500 kg!
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door frank_h »

De stoelen heb ik in de badkamer staan. Tegen de achterwand aan zitten ze vast met zo'n elastische band met haken. De wc blijft daardoor onderweg bruikbaar, het is alleen iets krapper.
Onze tafel is vrij groot en zwaar. Die staat tegen het kastje aan waar de combi kachel in staat, daarin staan geen spullen die we vaak nodig hebben. Die zit daar vast met een spanband en nog zo'n band met haken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
marco-dea
Berichten: 152
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 18:53

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door marco-dea »

ik probeer te bedenken welke "grote" spullen er dan in de garage staan als 2 stoelen en een tafel er niet bij kan.
wij hebben in de garage 2 elektrische vouwfietsen, 2 stoelen, tafel een bbq en nog veel meer en 3 luchtbedden om alles te vast te zetten.
Met vriendelijke groet,

Marco

We Love What We Do, Trying To Live Our Dream
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door Sun »

Je garage lijkt vol te liggen met overige spullen.

Ik bepaal per trip wat ik meeneem. In het voorjaar zijn dat andere zaken dan in het najaar.
Dat kan behoorlijk ruimte schelen. Dus niet alles hoeft perse mee.

Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door eef van baal »

alles in de aanhanger, want je bent al snel veel te zwaar.
en zo kan ik 1000 kg meenemen, dus ik heb nog wel wat over.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door Cee Pee »

Bij ons zijn ook de tafel en de stoelen, samen met het fietsje de grootste dingen die in de garage staan.
Ik zou die stoelen niet graag op bed willen hebben want er blijft altijd wel wat zand aan hangen en dat wil ik niet in mijn bed hebben.
En ook de douche is om te douchen en als ik die steeds vol troep zou hebben liggen zou mij dat niet vrolijk maken.
Als die spullen niet in de garage passen gaan ze gewoon niet mee.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door 't Busje »

Inhoud van onze "garage":
  • Reservewiel
    2 Gereedschapskistjes
    2 vouwkratten voor kleine losse spullen
    Cadac Safari Chef
    Kleine gasfles voor Cadac
    2 Dukdalf stoelen plat tegen achterwand
    Wasrek plat tegen achterwand
    Tafel (opvouwbaar)
    2 Oprijblokken
    2 Stroomkabels
    2 Waterslangen
    Emmertje 5 liter
Het grootste en zwaarste ding is het reservewiel dat plat op de vloer ligt. De tafel zit in een langwerpige tas. Het "tafelblad" bestaat uit aluminium profielen en is oprolbaar.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door hathi »

Stoelen kun je mooi mee nemen in de doos,waarin ze geleverd zijn,en die op de hoeken verstevivigen,bij mij gaan ze al 8 jaar mee,in die 10 cm hoge doos,ze gaan er makkelijk in en uit,en ligt in de alkoof,dus de doos niet weggooien,w,werkt zeer plaatsbesparend
Hans
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door HeraAres »

Twee stoelen achter de klep van de dubbele bodem en onze tafeltje staat achter de bestuurdersstoel en de barbecue staat op de vloer in de hangkast.
Verstuurd vanaf mijn SM-T560 met Tapatalk


Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door rijschoollucassen »

Ik heb een houten bak gemaakt, die ligt op de vloer is de garage. De stoeltjes liggen onderin, andere bagage er bovenop. De bak ooit gemaakt voor en vito, maar ligt nu al in de derde camper.
IMG_20180308_071848.jpg
IMG_20180308_071848.jpg (76.79 KiB) 1369 keer bekeken
Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door MonRoe »

Alle spullen liggen in de dubbele bodem die we onder de hele camper hebben. De tafels en de stoelen liggen in het gedeelte onder de douche.
In de camper zelf ligt niets wat we buiten willen gebruiken. We hebben geen garage, maar wel een grote kelder. :P
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Wat te doen met “grote” spullen



Bericht door Frank1954 »

Garage in onze camper is 98cm breed
Het centrale bed er boven is elektrisch verstelbaar
In de garage staat ook de 125cc scooter
Deze is wél 25 korter is dan volledige diepte van de garage
Tafel en stoelen worden vaak links of rechts tegen de zijwanden vast gemaakt
Om in de breedte van 98cm nog voldoende ruimte over te houden voor andere zaken heb ik onze tafel en 2 zetels net "binnen" gezet via het linker garageluik
Die gebruiken we meest en zijn er dus snel uit te nemen
En hebben we de scooter nodig dan is de tafel en de zetels er meestal al uitgenomen
IMG_0955.JPG
IMG_0955.JPG (168.74 KiB) 1020 keer bekeken
IMG_0956.JPG
IMG_0956.JPG (129.5 KiB) 1020 keer bekeken
IMG_0957.JPG
IMG_0957.JPG (77.12 KiB) 1020 keer bekeken
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Plaats reactie