Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door hathi »

Had ik echt wel door,,en heb een brede rug :hug: leuke info,en toch weer wat geleerd
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Marco Polo »

Ik kan het mishebben maar ik denk dat de vraag naar hernieuwbare energie vanuit overheden en bedrijven enorm is.
De gemiddelde consument maalt er denk ik niet zo om. Die wil gewoon goedkope stroom hebben.
En de landelijke netbeheerder vind het ook wel lekker als hij wat vermogen achter de hand heeft wat met een druk op de knop te regelen is.
Maar verder........
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door de Jonckheer »

Ik blijf het maar onbegrijpelijk vinden dat ze niet met euronorm maar met bouwjaar werken. Je kunt dan nooit je auto naar een hogere euronorm tillen zoals dat in Duitsland wél kan. Zijn ze hier nou zo dom of die Duitsers zo slim?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Kroppie »

dat komt door het lobbyen van de auto industrie, als er niet aangepast word verkopen ze meer nieuw, en daar gaat het om, de centen .
en waarschijnlijk waren ze bij de rdw/beleidsmakers hier , vatbaarder voor de argumenten van de lobbyisten,dan in dld

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bejosi
Berichten: 186
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:22
Locatie: VENLO

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Bejosi »

Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Dafluc »

In Duitsland is de regelgeving aangaande aanpassing ook nog niet duidelijk. Er is nu hoop dat dat wel gaat gebeuren na recente tests. Zie de andere topics. Dan zal Nederland moeilijk achter kunnen blijven. De milieuzones en de betreffende regelgeving is op gemeentelijk niveau bepaald. Kan daardoor allemaal wat langer duren en moeilijker worden. Het was natuurlijk zoeken naar een te handhaven en niet al te ingewikkelde regelgeving in eerste instantie. Dat snap ik ook wel weer. Er zit in elk geval beweging in.
Ja Jos, de EU, de regering, de rdw, de industrie, het is niet te geloven wie er allemaal rijk van aan het worden is.......
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door hathi »

Een groot misverstand :Het is niet de NL overheid,noch de Duitse,die aan kleuren stickers of aan die inrij beperkingen wil,het zijn Juist de steden die beperkingen op leggen, op eigen houtje,en de ene doet de andere stad na,blijkt ui uit de hevige discussie op de Duitse TV (Annewill) tussen De Verkeerminister en een afgevaardigde van de stad Düsseldorf ,ik denk dat dit nog wel even voort duurt,in ieder geval de Duitse overheid wil er niet aan,alvorens er eerst andere maatregelen,zoals openbaar vervoer en lieferverkehr op orde is,volgens de minister is er de afgelopen tijd al zo veel gedaan,dat de vieze zones,nog maar op een hand te tellen zijn,dat is ook zo ongeveer de strekking van Merkel
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Marco Polo »

En dat heeft dan weer niets met Arnheim te maken Afbeelding Afbeelding
In Arnhem hebben ze een plan.
Zoals je in de eerder vermeldde link hebt kunnen zien Afbeelding
En “groen” openbaar vervoer.
En waterstofvstations op de Kleef.
Gewoon New Energy.
Helemaal geweldig.
Alleen nog wel een vervuilde binnenstad volgens ingenieursbureau Haskoning. Dat dan weer wel :-(
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Dafluc »

Dat het de Duitse steden zouden zijn is ook een groot misverstand. Die zijn zelfs voor de rechter gesleept door de milieubeweging omdat ze geen actie wilden ondernemen. Dit komt niet uit de hoed van de overheid, ook niet op gemeente- of stadsniveau. Dat de gemeenten hier in Nederland hun eigen ding gaan doen is omdat de landelijke overheid niets doet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Marco Polo »

Blijkbaar is de urgentie niet hoog.
13 milieuzones waarvan 2 voor personenauto’s (M1)
(En de 3e in aantocht).
Duitsland heeft er bijna 60 voor personenauto’s
Even in de gauwigheid geteld
http://gis.uba.de/Website/umweltzonen/umweltzonen.php

De rechtszaak van het clubje DUH (274 leden) ging trouwens niet tegen de steden maar tegen het bundesland Baden-Württemberg.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door LMC591A28JTD »

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet :D.

Er is geen landelijk beleid en dus maakt elke stad zijn beleid, er is geen Europees beleid en dus maakt elk land wel of geen beleid.

Uiteindelijk gaat het om de gezondheid van de inwoners en dan is het eigenlijk alleen maar goed dat overheden voor hun burgers opkomen. Je zult maar in zo'n vervuilde-lucht-stad wonen.
Je leeft er echt korter dan wanneer je ergens op het platteland woont. En vooral kwetsbare kinderen ademen die dieseldampen in. Dat mijn generatie zoveel kanker krijgt, zal echt ook wel te maken hebben met het milieu waarin wij als kinderen moesten leven.

Ik draag mijn steentje bij, heb sinds vorig jaar zonnepanelen en rijd met mijn dagelijkse auto zoveel mogelijk elektrisch met de energie die ik zelf opwek.

Dat onze camper een groene Duitse en een gele Franse, mijn Audi een groene Duitse én een blauwe Duitse E-sticker én een Franse paarse sticker heeft, ik snap het allemaal wel, maar ik begrijp het niet.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Marco Polo »

Dat komt omdat alles wat er gebeurd het gevolg is van Europees beleid.
Alleen de uitvoering wordt aan de individuele landen of steden over gelaten.
We willen toch lekker autonoom zijn met z’n allen ;-)

Maar goed, de RAI snapt het ook niet en er blijken landelijke regels in de maak te zijn.
Stukje uit de digitale Telegraaf van vanmorgen:
„Stel dat ik in Arnhem woon en er niet meer in mag met mijn auto, terwijl die wel is toegestaan in Nijmegen, Utrecht en Amsterdam. Dat is natuurlijk gek”, zegt woordvoerder Liebrand. „Er is een lappendeken van lokale milieuzones. Gemeenten weten dat er landelijke richtlijnen komen. Wacht die dan even af.”

Het kabinet wil binnenkort die landelijke richtlijnen vastleggen. D66-staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur): „Ons doel is wel dat er meer eenduidigheid komt. Hoe we dat gaan doen ben ik nog aan het bepalen. Ik hoop daar voor de zomer duidelijkheid over te kunnen geven.”
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Dafluc »

In dat licht vond ik het Maastrichtse idee helemaal niet gek. Ze bekijken hier of ze de Duitse milieusticker kunnen laten gelden. Geen nieuwe regeltjes, maar aansluiten bij iets wat al bestaat. En wat de meeste inwoners al hebben. Voor mij mogen ze het zo doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6



Bericht door Bob Diesel »

Da,s eigenlijk vanzelf sprekend
Als een auto voldoet aan de hoogste norm en daar een bv blauwe sticker voor krijgt
Waarom moet die kleur dan in een ander land anderskleurig zijn
Of hebben we kleurenblinden milleu inspecteurs agenten


Als blauw hier schoon is ,hoort die dat overal te zijn

Ik plak de regenboog op m,n ruit ,zie alleen niks meer door de stickers
En ja ,ooit een bekeuring gehad omdat er een rits eu vlaggetje,s in m,n truck voor de ruit hing

1 EU , nog lang niet :bang:
Btw ik heb alleen de gele franse
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie