Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Had ik echt wel door,,en heb een brede rug leuke info,en toch weer wat geleerd
Hans
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Ik kan het mishebben maar ik denk dat de vraag naar hernieuwbare energie vanuit overheden en bedrijven enorm is.
De gemiddelde consument maalt er denk ik niet zo om. Die wil gewoon goedkope stroom hebben.
En de landelijke netbeheerder vind het ook wel lekker als hij wat vermogen achter de hand heeft wat met een druk op de knop te regelen is.
Maar verder........
De gemiddelde consument maalt er denk ik niet zo om. Die wil gewoon goedkope stroom hebben.
En de landelijke netbeheerder vind het ook wel lekker als hij wat vermogen achter de hand heeft wat met een druk op de knop te regelen is.
Maar verder........
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Ik blijf het maar onbegrijpelijk vinden dat ze niet met euronorm maar met bouwjaar werken. Je kunt dan nooit je auto naar een hogere euronorm tillen zoals dat in Duitsland wél kan. Zijn ze hier nou zo dom of die Duitsers zo slim?
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
dat komt door het lobbyen van de auto industrie, als er niet aangepast word verkopen ze meer nieuw, en daar gaat het om, de centen .
en waarschijnlijk waren ze bij de rdw/beleidsmakers hier , vatbaarder voor de argumenten van de lobbyisten,dan in dld
jos
en waarschijnlijk waren ze bij de rdw/beleidsmakers hier , vatbaarder voor de argumenten van de lobbyisten,dan in dld
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
In Duitsland is de regelgeving aangaande aanpassing ook nog niet duidelijk. Er is nu hoop dat dat wel gaat gebeuren na recente tests. Zie de andere topics. Dan zal Nederland moeilijk achter kunnen blijven. De milieuzones en de betreffende regelgeving is op gemeentelijk niveau bepaald. Kan daardoor allemaal wat langer duren en moeilijker worden. Het was natuurlijk zoeken naar een te handhaven en niet al te ingewikkelde regelgeving in eerste instantie. Dat snap ik ook wel weer. Er zit in elk geval beweging in.
Ja Jos, de EU, de regering, de rdw, de industrie, het is niet te geloven wie er allemaal rijk van aan het worden is.......
Ja Jos, de EU, de regering, de rdw, de industrie, het is niet te geloven wie er allemaal rijk van aan het worden is.......
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Een groot misverstand :Het is niet de NL overheid,noch de Duitse,die aan kleuren stickers of aan die inrij beperkingen wil,het zijn Juist de steden die beperkingen op leggen, op eigen houtje,en de ene doet de andere stad na,blijkt ui uit de hevige discussie op de Duitse TV (Annewill) tussen De Verkeerminister en een afgevaardigde van de stad Düsseldorf ,ik denk dat dit nog wel even voort duurt,in ieder geval de Duitse overheid wil er niet aan,alvorens er eerst andere maatregelen,zoals openbaar vervoer en lieferverkehr op orde is,volgens de minister is er de afgelopen tijd al zo veel gedaan,dat de vieze zones,nog maar op een hand te tellen zijn,dat is ook zo ongeveer de strekking van Merkel
Hans
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
En dat heeft dan weer niets met Arnheim te maken
In Arnhem hebben ze een plan.
Zoals je in de eerder vermeldde link hebt kunnen zien
En “groen” openbaar vervoer.
En waterstofvstations op de Kleef.
Gewoon New Energy.
Helemaal geweldig.
Alleen nog wel een vervuilde binnenstad volgens ingenieursbureau Haskoning. Dat dan weer wel
In Arnhem hebben ze een plan.
Zoals je in de eerder vermeldde link hebt kunnen zien
En “groen” openbaar vervoer.
En waterstofvstations op de Kleef.
Gewoon New Energy.
Helemaal geweldig.
Alleen nog wel een vervuilde binnenstad volgens ingenieursbureau Haskoning. Dat dan weer wel
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Dat het de Duitse steden zouden zijn is ook een groot misverstand. Die zijn zelfs voor de rechter gesleept door de milieubeweging omdat ze geen actie wilden ondernemen. Dit komt niet uit de hoed van de overheid, ook niet op gemeente- of stadsniveau. Dat de gemeenten hier in Nederland hun eigen ding gaan doen is omdat de landelijke overheid niets doet.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Blijkbaar is de urgentie niet hoog.
13 milieuzones waarvan 2 voor personenauto’s (M1)
(En de 3e in aantocht).
Duitsland heeft er bijna 60 voor personenauto’s
Even in de gauwigheid geteld
http://gis.uba.de/Website/umweltzonen/umweltzonen.php
De rechtszaak van het clubje DUH (274 leden) ging trouwens niet tegen de steden maar tegen het bundesland Baden-Württemberg.
13 milieuzones waarvan 2 voor personenauto’s (M1)
(En de 3e in aantocht).
Duitsland heeft er bijna 60 voor personenauto’s
Even in de gauwigheid geteld
http://gis.uba.de/Website/umweltzonen/umweltzonen.php
De rechtszaak van het clubje DUH (274 leden) ging trouwens niet tegen de steden maar tegen het bundesland Baden-Württemberg.
- LMC591A28JTD
- Berichten: 939
- Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet .
Er is geen landelijk beleid en dus maakt elke stad zijn beleid, er is geen Europees beleid en dus maakt elk land wel of geen beleid.
Uiteindelijk gaat het om de gezondheid van de inwoners en dan is het eigenlijk alleen maar goed dat overheden voor hun burgers opkomen. Je zult maar in zo'n vervuilde-lucht-stad wonen.
Je leeft er echt korter dan wanneer je ergens op het platteland woont. En vooral kwetsbare kinderen ademen die dieseldampen in. Dat mijn generatie zoveel kanker krijgt, zal echt ook wel te maken hebben met het milieu waarin wij als kinderen moesten leven.
Ik draag mijn steentje bij, heb sinds vorig jaar zonnepanelen en rijd met mijn dagelijkse auto zoveel mogelijk elektrisch met de energie die ik zelf opwek.
Dat onze camper een groene Duitse en een gele Franse, mijn Audi een groene Duitse én een blauwe Duitse E-sticker én een Franse paarse sticker heeft, ik snap het allemaal wel, maar ik begrijp het niet.
Er is geen landelijk beleid en dus maakt elke stad zijn beleid, er is geen Europees beleid en dus maakt elk land wel of geen beleid.
Uiteindelijk gaat het om de gezondheid van de inwoners en dan is het eigenlijk alleen maar goed dat overheden voor hun burgers opkomen. Je zult maar in zo'n vervuilde-lucht-stad wonen.
Je leeft er echt korter dan wanneer je ergens op het platteland woont. En vooral kwetsbare kinderen ademen die dieseldampen in. Dat mijn generatie zoveel kanker krijgt, zal echt ook wel te maken hebben met het milieu waarin wij als kinderen moesten leven.
Ik draag mijn steentje bij, heb sinds vorig jaar zonnepanelen en rijd met mijn dagelijkse auto zoveel mogelijk elektrisch met de energie die ik zelf opwek.
Dat onze camper een groene Duitse en een gele Franse, mijn Audi een groene Duitse én een blauwe Duitse E-sticker én een Franse paarse sticker heeft, ik snap het allemaal wel, maar ik begrijp het niet.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Dat komt omdat alles wat er gebeurd het gevolg is van Europees beleid.
Alleen de uitvoering wordt aan de individuele landen of steden over gelaten.
We willen toch lekker autonoom zijn met z’n allen
Maar goed, de RAI snapt het ook niet en er blijken landelijke regels in de maak te zijn.
Stukje uit de digitale Telegraaf van vanmorgen:
Alleen de uitvoering wordt aan de individuele landen of steden over gelaten.
We willen toch lekker autonoom zijn met z’n allen
Maar goed, de RAI snapt het ook niet en er blijken landelijke regels in de maak te zijn.
Stukje uit de digitale Telegraaf van vanmorgen:
„Stel dat ik in Arnhem woon en er niet meer in mag met mijn auto, terwijl die wel is toegestaan in Nijmegen, Utrecht en Amsterdam. Dat is natuurlijk gek”, zegt woordvoerder Liebrand. „Er is een lappendeken van lokale milieuzones. Gemeenten weten dat er landelijke richtlijnen komen. Wacht die dan even af.”
Het kabinet wil binnenkort die landelijke richtlijnen vastleggen. D66-staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur): „Ons doel is wel dat er meer eenduidigheid komt. Hoe we dat gaan doen ben ik nog aan het bepalen. Ik hoop daar voor de zomer duidelijkheid over te kunnen geven.”
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
In dat licht vond ik het Maastrichtse idee helemaal niet gek. Ze bekijken hier of ze de Duitse milieusticker kunnen laten gelden. Geen nieuwe regeltjes, maar aansluiten bij iets wat al bestaat. En wat de meeste inwoners al hebben. Voor mij mogen ze het zo doen.
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Arnhem verboden voor diesels van voor 2004-6
Da,s eigenlijk vanzelf sprekend
Als een auto voldoet aan de hoogste norm en daar een bv blauwe sticker voor krijgt
Waarom moet die kleur dan in een ander land anderskleurig zijn
Of hebben we kleurenblinden milleu inspecteurs agenten
Als blauw hier schoon is ,hoort die dat overal te zijn
Ik plak de regenboog op m,n ruit ,zie alleen niks meer door de stickers
En ja ,ooit een bekeuring gehad omdat er een rits eu vlaggetje,s in m,n truck voor de ruit hing
1 EU , nog lang niet
Btw ik heb alleen de gele franse
Als een auto voldoet aan de hoogste norm en daar een bv blauwe sticker voor krijgt
Waarom moet die kleur dan in een ander land anderskleurig zijn
Of hebben we kleurenblinden milleu inspecteurs agenten
Als blauw hier schoon is ,hoort die dat overal te zijn
Ik plak de regenboog op m,n ruit ,zie alleen niks meer door de stickers
En ja ,ooit een bekeuring gehad omdat er een rits eu vlaggetje,s in m,n truck voor de ruit hing
1 EU , nog lang niet
Btw ik heb alleen de gele franse