Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
Waarom een diesel rijverbod geen oplossing is voor de NOx en CO² crisis...
Lees meer:
https://www1.wdr.de/mediathek/video/sen ... t-100.html
Wetenschappelijke weerlegging.
Is er al één bewezen dode door de NOx?
Hoe BEWIJST men dat er 133.000 mensen minderlang leven door die NOxgeschiedenis?
Maar ondertussen zitten de diesel gebruikers met een financieel verliesplaatje, en de kassa van de autoconstructeurs rinkelt voor de tweede keer!!!
Lees meer:
https://www1.wdr.de/mediathek/video/sen ... t-100.html
Wetenschappelijke weerlegging.
Is er al één bewezen dode door de NOx?
Hoe BEWIJST men dat er 133.000 mensen minderlang leven door die NOxgeschiedenis?
Maar ondertussen zitten de diesel gebruikers met een financieel verliesplaatje, en de kassa van de autoconstructeurs rinkelt voor de tweede keer!!!
Re: Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
dat is ook precies de bedoeling, de motor van de economie moet blijven draaien.
dat lobbyen van de industrie werkt echt wel goed, nu nog een consumenten lobby , die nog beter gaat werken.
jos
dat lobbyen van de industrie werkt echt wel goed, nu nog een consumenten lobby , die nog beter gaat werken.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
Het zal allemaal best, maar je zult maar in zo'n vervuilde omgeving wonen. Alleen komt het wat hypocriet over als wel de scootertjes mogen blijven rijden, vuurwerk mag worden afgestoken, er geen statiegeld wordt geheven op flesjes en blikjes, en zo kun je nog wel even doorgaan want er is veel vervuiling.
Maar je moet natuurlijk ergens beginnen en dan is het verbieden van vervuilende diesels waarschijnlijk best een effectieve maatregel. Het beperken van de maximum snelheid zou volgens mij ook helpen.
We willen toch allemaal wel een schone leefomgeving? Ja, en dan zal het best wat kosten aan geld, moeite en luxe.
Een selectiever gebruik van vervoermiddelen zou ook helpen, ik woon aan een vrij drukke weg en zie vrijwel alleen auto's met één inzittende. Bij de supermarkt staat de parkeerplaats vaak vol, en dat zijn echt niet allemaal mensen die ver moesten reizen, de fiets was vaak evengoed mogelijk.
En wat te denken van al die, vaak belachelijk goedkope, vliegreizen om op vakantie te gaan, daardoor neemt de vervuiling en overlast in de omgeving van vliegvelden behoorlijk toe. De luchtvaart krijgt niet te maken met beperkingen vanwege de vervuiling maar wordt zwaar gesubsidieert.
Persoonlijk heb ik geen moeite met dieselverboden, voorlopig gelden die alleen voor de centra, waar ik sowieso niet met de auto wil zijn, de buitenwegen blijven vrij berijdbaar.
Maar je moet natuurlijk ergens beginnen en dan is het verbieden van vervuilende diesels waarschijnlijk best een effectieve maatregel. Het beperken van de maximum snelheid zou volgens mij ook helpen.
We willen toch allemaal wel een schone leefomgeving? Ja, en dan zal het best wat kosten aan geld, moeite en luxe.
Een selectiever gebruik van vervoermiddelen zou ook helpen, ik woon aan een vrij drukke weg en zie vrijwel alleen auto's met één inzittende. Bij de supermarkt staat de parkeerplaats vaak vol, en dat zijn echt niet allemaal mensen die ver moesten reizen, de fiets was vaak evengoed mogelijk.
En wat te denken van al die, vaak belachelijk goedkope, vliegreizen om op vakantie te gaan, daardoor neemt de vervuiling en overlast in de omgeving van vliegvelden behoorlijk toe. De luchtvaart krijgt niet te maken met beperkingen vanwege de vervuiling maar wordt zwaar gesubsidieert.
Persoonlijk heb ik geen moeite met dieselverboden, voorlopig gelden die alleen voor de centra, waar ik sowieso niet met de auto wil zijn, de buitenwegen blijven vrij berijdbaar.
Laatst gewijzigd door Transitje op wo 28 feb 2018, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten
Klaas
Klaas
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
Waar bestaat de subsidie uit Klaas?
Heb je recente bronnen?
Heb je recente bronnen?
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
https://www.volkskrant.nl/reizen/-vlieg ... Ea4506325/
Klinkt beter Bob en nu hebt ik het ook gevonden.
Groeten uit Maleisië,
12 uur zwaar gesubsidieerd vliegen bij jullie vandaan
Maar de zwaar vervuilende Euro 5+ staat lekker op stal.
Compenseert weer op de zwaar belaste binnensteden die we graag bezoeken
Marc.
Klinkt beter Bob en nu hebt ik het ook gevonden.
Groeten uit Maleisië,
12 uur zwaar gesubsidieerd vliegen bij jullie vandaan
Maar de zwaar vervuilende Euro 5+ staat lekker op stal.
Compenseert weer op de zwaar belaste binnensteden die we graag bezoeken
Marc.
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
Jij moest toch maar eens meer gaan genieten van je subsidie
Ipv hier de milleuvervuiler te spelen
Ipv hier de milleuvervuiler te spelen
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
Gaat prima hoor
En hier zijn ze niet zo moeilijk hoor.
Oerwoudje meer of minder kappen te gunste van palmolie.
Over een maand of 2 stikken ze hier de moord van de rook van het platbranden van bospercelen in Indonesië.
Elektrische auto’s heb ik nog niet gespot.
Wel Mercedes trucks uit het jaar kruik of kwalmende zoveelste handse bestelwagentjes.
O, ja oude scheepswrakken - WW2 - schijnen het ook in Maleisië goed op de oud ijzer markt.
(Kwam de krant gisteren mee).
Mensen gaan hier gemiddeld wel een jaar of 7 eerder dood dan bij ons maar da’s natuurlijk een detail
Maar dit ter zijde natuurlijk,
Marc.
En hier zijn ze niet zo moeilijk hoor.
Oerwoudje meer of minder kappen te gunste van palmolie.
Over een maand of 2 stikken ze hier de moord van de rook van het platbranden van bospercelen in Indonesië.
Elektrische auto’s heb ik nog niet gespot.
Wel Mercedes trucks uit het jaar kruik of kwalmende zoveelste handse bestelwagentjes.
O, ja oude scheepswrakken - WW2 - schijnen het ook in Maleisië goed op de oud ijzer markt.
(Kwam de krant gisteren mee).
Mensen gaan hier gemiddeld wel een jaar of 7 eerder dood dan bij ons maar da’s natuurlijk een detail
Maar dit ter zijde natuurlijk,
Marc.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
Een Duitser met humor, waar was die te vinden?
Groeten
Klaas
Klaas
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
Waarschijnlijk import, een originele Duitser heeft geen humor, dat is algemeen bekend.
Re: Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
We kunnen in ieder geval niet langer volhouden dat het allemaal aan de regering/de gemeente/de eu/de linkse kliek ligt.
(en ja, het zal natuurlijk wel weer komen door de opdrachtgever van het onderzoek).
Uit de krant
(en ja, het zal natuurlijk wel weer komen door de opdrachtgever van het onderzoek).
Uit de krant
Re: Waarom diesel rijverbod geen oplossing is
Een lekker betrouwbaar stukje, en zeker niet van een gekleurde richting voorzien.De kiezer is een stuk ambitieuzer dan de politieke partijen waar ze op stemmen, en dat zie je bij bijna alle maatregelen die de luchtkwaliteit verbeteren'', beaamt Anne Knol van Milieudefensie,de belangenorganisatie die de opdracht gaf tot het onderzoek. ,,Ik was te gast bij EenVandaag toen het ging over milieuzones. Op sociale media krijg je dan allerlei reacties van: wat een onzin. Maar de grote stille meerderheid is wel gewend aan het idee dat milieuzones nodig zijn.