Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Kroppie »

wa,s da.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door dedruivenplukker »

Mercedes uit China

Het moederbedrijf van Mercedes-Benz, Daimler, gaat samen met de Chinese autobouwer BAIC een nieuwe fabriek in China bouwen. De bedrijven investeren gezamenlijk omgerekend ruim 1,5 miljard euro in de productie van nieuwe Mercedessen in het land.

Auto's van Mercedes-Benz zijn erg in trek in China. In de fabriek zullen dan ook verschillende modellen worden geproduceerd, inclusief elektrisch aangedreven Mercedessen.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Marco Polo »

Iemand nog twijfels over de toekomst van elektrische auto’s ;-)
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door johan1950 »

Nu de Chinezen zich er mee bemoeien niet meer.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Atoz »

Oude AA batterijen van Ikea made in China, de nieuwe made in Belgium....
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door martinb007 »

Afbeelding

Ook al is de buitenkant gemaakt in België, NL of de US van A....het zegt niets, maar dan ook helemaal niets over de componenten die aan de binnenkant zijn gebruikt. Die Philips beamer (wat een nl merk is, koopt lokaal!) word toch echt al jaren jn Oostenrijk in elkaar geschroefd met oa de weerstandjes uit....China.

Die leuke trui die in NL gemaakt is en door die schattige verkoopster aangeprezen word als echt Nederlands product is gemaakt van stof uit India of China.

Ik ben al een paar keer China producten tegengekomen in nl winkels die als nl werden verkocht. Laatst nog een led dimmer die ik in mijn bus heb zitten. Via de Chinese Ali nog geen €2 betaald, zie hem liggen bij de kampeerboer voor +/- €25. Bij navraag waarom die dimmer zo mega duur is in vergelijking met de spullen in China was het verbijsterende antwoord: “dit is een Nederlands kwaliteitsproduct meneer”. Heb de verkoper toen maar het linkje (met het 100% zelfde artikel) laten zien van Ali en heb hem daarna maar verlaten om nooit weer terug te komen. Hij sputterde nog wel “andere onderdelen aan de binnenkant” maar dat was het slechtste argument van de dag. Het zat zelfs in het zelfde doosje, tot het ontbreken van de handleiding (die er ook door Ali niet bijgeleverd zat) aan toe. Vaarwel campingboer. Ga je onzin maar verkopen aan een ander. Afbeelding En als ik het in China kan krijgen voor fractie(!) van de nl verkoopprijs ga ik het zeker niet laten. Een gezonde marge ala (dan gun ik het de verkoper van harte) maar er zijn echt grenzen. Bewijs nodig? Daar komt die dan:

Voor de Victron aanhangers (want een geweldig Nederlands product....) een linkje. En nee, fangpsun is geen verkoop van productie overschotten van victron. Ook dat is een sprookje. http://m.fangpusun.com/solar-charge-controler-1

Deze victron kost €270 (
http://www.acculadercenter.nl/epages/64 ... SwEALw_wcB) de 100% gelijke fangpsum kost €62,99 (https://m.made-in-china.com/product/-Fa ... 21695.html) Een verschil van slechts €207 euro. (+/-) Maar we kopen allemaal victron, want dat is een goed Nederlands product. Lol Oftewel: geen nieuwe victron meer voor mij. Ik haal het wel rechtstreeks bij de chinees, want het is inderdaad wel een geweldig product, maar Nederlands zeker niet. Ik wens mij niet te laten uitkleden met dit soort marges. De kwaliteit is gelijk dus waarvoor betaal ik dan zo belachelijk veel meer? Voor de Mercedes / Porsche van van nl tussenpartijen wellicht? Ontwikkelkosten die ze niet hebben gemaakt? Afbeelding En sommige verkopers kom je dan soms tegen op en janken over China dat ze doen...


3D tekenpen gekocht voor een scheet en 3 knikkers in China. (Onder de 20 euro dus geen btw en invoerkosten) Wat schetst mijn verbazing een weekje na binnenkomst: exact dezelfde ligt voor nog minder bij de action. (En daar zijn wel / ook al de btw en invoerkosten in verrekend) Afbeelding Oftewel, zelfs voor NL verkopers is er nog steeds een boterham te verdienen met doorverkoop van China producten. Mits ze de marges normaal houden en hun inkoop goed doen. Ik koop maar 1 3D pen. De action duizenden. En die tussenmarge is klaarblijkelijk meer dan voldoende om het dus nog goedkoper dan “rechtstreeks China” te verkopen. Het kan dus wel!

Oh ja, ik koop nu 3D tekenpennen bij de action alleen voor het draad. De 3D pen zelf gaat ongebruikt de prullenbak ik en de voeding gebruik ik voor andere zaken. Dat is goedkoper dan voedingen en navullingen rechtstreeks te kopen in China. De verkoop van action 3D pennen in mijn dorpje moet opvallend hoog zijn. 🤣 Er word wel een milieuprobleem mee gecreëerd (alles in de electronica afvalbak) dus daarvoor zoek ik nog wel een oplossing. Iemand die een paar honderd km wil rijden om gratis 3D pennen te komen halen zonder voeding en toebehoren? Oh nee, een paar liter diesel (of de bizarre porto kosten van post nl) kost al meer dan een complete action set.....uit China.

Veel NL bedrijven klagen steen en been, maar dat is mi onterecht. Je business model is achterhaald. Daar moet je wat aan doen. Huilen helpt niets, neem actie. De action is het met veel succes al gelukt. Pas u aan of ga failliet. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Marco Polo »

Ze hebben in ieder geval al een heel happy mission statement; die clonenbakker uit Wenzhou :

“Let XIHE Technology work together with you to make the sky be bluer, the mountain more beautiful and the life be happier!”


Is ze blijkbaar bij jou helemaal gelukt
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door travelscout »

Fanpusum als fabriek van Victron?
Is geen nieuws, is zelfs hier op het forum eerder langs geweest.

Wat mij betreft wordt het tijd dat Ome Victron ons uitnodigt voor een bezoekje aan hun fabriek.
Paul.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Bob Diesel »

Op mijn nieuwe victron phoenix 12/375
Staat design in NL , made in India

Binnen kant :roll: geen idee ,
Volgens iemand hier ook india,
Ik ben geen controleur

Zal ook wel te veel betaald hebben hier in NL
Maar wel €50,- goedkoper als bij een ander
En alle prijzen welke er tussen liggen


Reisje india,,,,, :roll: nooit weg :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Kroppie »

misschien wel in india in elkaar gezet met chinese onderdelen wie weet

en als je blijft zoeken naar de laagste prijs heb je nooit wat.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3248
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Going »

Dit is Chinees. Zelfde fabriek maakt ook campers op basis van de vroegere Leyland/Daf welk nu geheel gemoderniseerd ook in China wordt gemaakt
Bijlagen
15600-1.jpg
15600-1.jpg (18.38 KiB) 318 keer bekeken
623.jpg
623.jpg (48.92 KiB) 318 keer bekeken
Caravan.jpg
Caravan.jpg (37.58 KiB) 318 keer bekeken
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3248
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Going »

Nog een paar foto's.
Bijlagen
21100.jpg
21100.jpg (60.72 KiB) 316 keer bekeken
14500.jpg
14500.jpg (34 KiB) 316 keer bekeken
bedroom.jpg
bedroom.jpg (72.29 KiB) 316 keer bekeken
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Dafluc »

Heb je ook een link naar die campers? Dat merk heb ik dus ben wel nieuwsgierig wat ze er nu van maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3248
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Hoezo geen Chinees, of allemaal Chinees?



Bericht door Going »

Luc
Mijn vriend in NZ importeert deze caravans daar. Ik heb niet de link naar de caravan bouwer. Hier een link naar VDL . Mijn broer kocht vorig jaar de V80 in Australië
https://www.google.es/url?sa=t&source=w ... Iud0H4WgIn
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie