Ik ben weer terug, Jelle

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door iSonic »

Kroppie schreef:
zo 11 feb 2018, 15:57
en heb je teveel spaargeld,?, zelf bewaren je krijgt toch geen rente.en wat niet weet wat niet deert
Kijk opzich gun ik iedereen het beste en een mooie oude dag met genoeg geld om er van te genieten. Maar is het niet onredelijk te stellen dat de maatschapij (lees werkende mensen onder andere ik dus) moeten betalen om dat jij je spaargeld achterhoud? Ik vind het niet meer dan redelijk dat je eerst je spaargeld opmaakt voor je extra's gaat ontvangen die ook door iemand opgebracht moeten worden. Dat je daarbij een reserve wil hebben is prima en dat laten de regels ook toe. Maar als je camper + spaargeld die waarde oversteigt dan loopt de maatschapij deels je camper te financieren. Lijkt me niet gewenst.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door doov »

Zo fijn dat je er weer bent, Jelle!
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Jelle »

hwendt schreef:
di 07 aug 2018, 10:33
Doe maar niet. Je schrijft al veel te veel over geld en inkomen.
Schrijf over je camper en de leuke dingen er is vorige keer ook al discussie genoeg geweest. Vertel over je reizen...

Hugo :mrgreen: :mrgreen:
Héé Hwendt mooi dat je reageert, ik zal niet schrijven hoe je heel zuinig kun leven, omdat ik het waarderen dat je ons schrijft.

Ja vakanties hebben kort geleden dus een aardig rit gemaakt met twee keer slapen.
Heeel jammer dat onze tablet niet goed was in gesteld zodat we niet de leuke dingen konden opzoeken, en hebben zo niet de omgevingen kunnen uitpluizen naar de dingen die we zochten, door over vermoedtheid van mij vrouw heb ik de vakantie maar verkort.
We hebben het bovenste gedeelte van Nederland aardig bereden, en grapig als we ergens rijden en ik zeg Hmmm hier zijn we nog nooit geweest, zegt zij met een glimlach vast wel.

Voor de rest kan ik zeggen dat het me een fijn gevoel geeft weer terug ze zijn, ben ondertussen wel wat sterker geworden, dank zij contacten, een mens is toch anderen nodig, om zich te scherpen en een zekere balans te krijgen.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Vertrokken2 »

Maar @Hwendt,
Jij vindt Jelle toch ook een fidele vent, net als Bob en ik?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Kroppie »

iSonic schreef:
di 07 aug 2018, 10:46
Kroppie schreef:
zo 11 feb 2018, 15:57
en heb je teveel spaargeld,?, zelf bewaren je krijgt toch geen rente.en wat niet weet wat niet deert
Kijk opzich gun ik iedereen het beste en een mooie oude dag met genoeg geld om er van te genieten. Maar is het niet onredelijk te stellen dat de maatschapij (lees werkende mensen onder andere ik dus) moeten betalen om dat jij je spaargeld achterhoud? Ik vind het niet meer dan redelijk dat je eerst je spaargeld opmaakt voor je extra's gaat ontvangen die ook door iemand opgebracht moeten worden. Dat je daarbij een reserve wil hebben is prima en dat laten de regels ook toe. Maar als je camper + spaargeld die waarde oversteigt dan loopt de maatschapij deels je camper te financieren. Lijkt me niet gewenst.
bij deze iedereen hartelijk dank. :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Atoz »

Kroppie schreef:
di 07 aug 2018, 22:19
en heb je teveel spaargeld,?, zelf bewaren je krijgt toch geen rente.en wat niet weet wat niet deert
bij deze iedereen hartelijk dank. :thumbup:

jos
Helaas lever ik hier geen bijdrage aan Jos, maar kom ik je ooit tegen dan drinken we er wel een :cheers: op ;)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Kroppie »

:thumbup: doen we .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Vopper »

44 jaar bijdragen vond ik ook wel genoeg, je moet een ander ook de kans geven om te werken :-B :-B :lol3: :lol3:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door iSonic »

Ah zo werkt het. Je moet gewoon een aantal jaren bijdragen en als je het genoeg vind mag het maximaliseren en profiteren beginnen. Goed om te weten.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Zwerfsteen »

Verklaar je nader Isonic, ik begrijp het niet helemaal geloof ik.
Groet,
Leny en Pieter
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door iSonic »

Er wordt voorgesteld om spaargeld op te nemen en thuis te bewaren. Zodoende blijft men onder de grens met eigen vermogen en kan men gebruik maken van regelingen die anders niet van toepassing zijn. Ik vind dat niet netjes.

Ik stem altijd op een sociale politieke partij maar als je moedwillig de zaken gaat bedonderen mag je wat betreft bij elke overtreding met 10% gekort worden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Bob Diesel »

maar het is sneu ,als je altijd goed opgelet en gespaard hebt
en je komt in die situatie, dat jij eerst je beetje biij beetje aan de kant gelegde centjes op moet maken
en iemand die alles ff heeft op gefeest wel recht heeft op :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door iSonic »

Ja maar het is toch ook oneerlijk dat de maatschappij op draait voor bepaalde kosten terwijl je zelf ook nog geld hebt?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Bob Diesel »

dus zit er iets fout :bang:
feesten en opmaken,wel recht hebben op
oppassen en zuinig zijn, geen recht hebben op

zij die gefeest hebben kunnen zich zonder hulp niet redden

de oppasser ,kan dat wel ze weten niet beter, dus die hebben nergens recht op

de feestgangers zouden ook geen rechten mogen hebben
dan is het eerlijker verdeeld
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gesloten