Ik ben weer terug, Jelle

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door iSonic »

Jan en Simonne schreef:
do 09 aug 2018, 10:44
Dus een zuinig en spaarzaam leven moet worden afgestraft en een holadijee laat-het-geld-maar-rollen-leven heeft wel recht op een uitkering?
Gekker moet het toch niet worden.
En dat over dat gespaarde geld gewoon alle belastingen zijn betaald, daar praten we maar even niet over zeker.
Het gaat niet om de uitkering het gaat om extra toeslagen. En ja dan moet je eerst je eigen centjes opmaken. Heeft niks te maken met mensen die niet sparen. Het heeft ermee te maken dat je geld krijgt van de maatschappij terwijl je zelf nog geld hebt. Dat klopt gewoon niet en je bent gewoon een profiteur als je dat wel doet.

Helemaal als je hier regelmatig het systeem uit kafferd loopt te zeuren dat je veel te veel aan belasting betaald en aan de EU betaald en ondertussen wel het systeem uitbuiten. Zielig.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door KTManiac »

Je definieert niet wat je verstaat onder 'extra toeslagen'. Als je hiermee niet de AOW bedoelt kan ik ten dele met je meegaan.
Dus niet het onderste uit de kan willen halen terwijl je er financieel ruim bijzit, maar uiteraard wel gebruik maken van voorzieningen waar je gewoon recht op hebt net als ieder ander.
Echter, als ik een keuze maak nu wat apart te zetten als aanvulling op mijn (volledig zelf opgebouwde) pensioen en AOW mag dat niet ten koste gaan van de AOW uitkering.

Als ik nu de keuze maak van m'n gespaarde geld (waarover keurig alle lasten zijn afgedragen) een gloednieuwe camper aan te schaffen is er geen haan die daar naar kraait. Maar wanneer ik de keuze maak dat weg te zetten om dat later te gaan doen (of als aanvulling voor na pensioen) zou ik dat geld (of wat er nog van over is, wordt namelijk jaarlijks belast) dan eerst op moeten gaan maken voor ik aanspraak kan maken op bijv. AOW? Hoop niet dat je dat bedoelt....
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door iSonic »

Bedoel wat jij bedoelt KTMManiac. AOW heb je recht op daarvoor heb je premies betaald. Het gaat op bijvoorbeeld huur en zorg toeslagen waar je geen recht op hebt als je privé vermogen hebt.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door KTManiac »

OK, duidelijk. Wegsluizen van vermogen om dergelijke voorzieningen te ontvangen gaat bij mij ook een grens over.
Ik kan er echter heel slecht tegen dat het begrip 'eigen verantwoordelijkheid' langzaam uit het woordenboek dreigt te verdwijnen.
Ben er van overtuigd dat voor het grootste deel van de mensen die die voorzieningen nodig hebben dit niet of niet volledig een gevolg is van keuzes, probleem is alleen dat het deel waarbij dit wel het geval is vaak nogal opvalt binnen de maatschappij.

Een discussie loopt zoals vaak een stuk gemakkelijker wanneer niet beide partijen de extremen opzoeken he? :wink: :-B
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Bob Diesel »

Fictieve bedragen :!:

Je spaart voor een pensioengat bv €30.000 is voldoende om 30 maanden je aow aan te vullen met €1.000 p/m

op het moment dat je niet meer in staat bent daarboven op nog meer te sparen verandert de regering de spelregels

jou pensioen gat word 48 maanden is nog maar €625 xtra boven je aow
maar je komt net onder de grens voor toeslagen< maar ja je hebt gespaard dus ga eerst maar eens €18.000 zelf op eten van die €30.000 :sick:
dus nog minder over p/m en als je onder de grens van €12.000 komt >dan heb je ergens recht op

Had je niks gespaard en die 30.000 potverteerd ,
had je wel recht gehad van af de eerste aow dag op alle toeslagen waar voor je in aanmerking kan komen

Dus de oplettende zuinige burger word bestraft en de ander beloond ::S
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door thole »

Natuurlijk heb ik ook een mening over geld aan het zicht van de fiscus onttrekken, over uitkeringsfraude etc maar ik geloof niet dat Jelle daar nu op zit te wachten. :wtf:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door doov »

Bob Diesel schreef:
do 09 aug 2018, 12:23


Dus de oplettende zuinige burger
Bestaan die dan?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Kroppie »

:-B :-B elke morgen in de spiegel zie ik er 1 :-B

zuinig omdat ik anders niet uitkom, en oplettend omdat je anders teveel gen....id word.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31861
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Bob Diesel »

ja die bestaan
kijk maar naarhet bericht hier boven
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Vertrokken2 »

Ik overweeg om ergens in een meer of zo een eilandje te kopen en dan mijn eigen staat uit te roepen. Land of Gobert bijvoorbeeld.
Zou ik daardoor buiten de gretige tentakels van de fiscus kunnen blijven met een beroep op het zelfbeschikkingsrecht?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ik ben weer terug, Jelle

Bericht door Dafluc »

Denk dat Jelle ook heel blij is dat hij terug is.
Afbeelding
Gesloten