Positief nieuws over dealers en handelaren
Positief nieuws over dealers en handelaren
Goede avond.
Ik heb een positieve ervaring met een dealer van onze camperkachel.
Na eerst de Nederlandse dealer gebeld te hebben of hij een speciale onderdeel voor mijn 20 jaar oude kachel te hebben, moest hij mij teleurstellen.
Helaas bestaat dit onderdeel niet( PCB printplaat voor aansturing 230 V verwarmingselement 2Kwh).
Niet getreurd de dealer in Engeland maar eens proberen een goed gesprek gevoerd met Andy en hij beloofde mij terug te bellen na de door mij gegeven Art.nummer te hebben genoteerd.
Een half uur later een telefoon uit Engeland, helaas konden ze mij niet helpen, maar vertelde Andy mij, probeer eens in Zweden misschien hebben ze daar iets voor u.
Ik Zweden gebeld en kreeg daar een aller vriendelijkste meneer aan de lijn , wat is het part nummer en welke type kachel heeft u.
Ik dit gegeven hebbende vroeg hij mij zet het even op de mail en dan kijk ik wel even, zo gezegd zo gedaan.
Binnen 15 minuten een telefoontje vanuit Zweden met de mededeling dat ze nog een printplaat op stock hadden liggen en of ik mijn adres door wilde mailen zodat ze het direct op konden sturen.
Ik nog vragen wat kost dit onderdeel, na een vriendelijk lachje zei de man aan de andere kant van de telefoon: Meneer deze kachel is 20 jaar oud en u vertelde dat hij het nog steeds doet alleen dat de printplaat defect is, hij wordt voor u kosteloos opgestuurd en wij wensen u nog 20 jaar plezier met uw camper en kachel.
Zo zien je maar met wat telefoontjes en een vriendelijk gesprek kun je nog wel wat krijgen of kopen.
Dit was mijn positieve nieuws, nu maar hopen dat het pakketje aankomt.
Fred
PS: Het is een Alde 3000-902 kachel van 1995
Ik heb een positieve ervaring met een dealer van onze camperkachel.
Na eerst de Nederlandse dealer gebeld te hebben of hij een speciale onderdeel voor mijn 20 jaar oude kachel te hebben, moest hij mij teleurstellen.
Helaas bestaat dit onderdeel niet( PCB printplaat voor aansturing 230 V verwarmingselement 2Kwh).
Niet getreurd de dealer in Engeland maar eens proberen een goed gesprek gevoerd met Andy en hij beloofde mij terug te bellen na de door mij gegeven Art.nummer te hebben genoteerd.
Een half uur later een telefoon uit Engeland, helaas konden ze mij niet helpen, maar vertelde Andy mij, probeer eens in Zweden misschien hebben ze daar iets voor u.
Ik Zweden gebeld en kreeg daar een aller vriendelijkste meneer aan de lijn , wat is het part nummer en welke type kachel heeft u.
Ik dit gegeven hebbende vroeg hij mij zet het even op de mail en dan kijk ik wel even, zo gezegd zo gedaan.
Binnen 15 minuten een telefoontje vanuit Zweden met de mededeling dat ze nog een printplaat op stock hadden liggen en of ik mijn adres door wilde mailen zodat ze het direct op konden sturen.
Ik nog vragen wat kost dit onderdeel, na een vriendelijk lachje zei de man aan de andere kant van de telefoon: Meneer deze kachel is 20 jaar oud en u vertelde dat hij het nog steeds doet alleen dat de printplaat defect is, hij wordt voor u kosteloos opgestuurd en wij wensen u nog 20 jaar plezier met uw camper en kachel.
Zo zien je maar met wat telefoontjes en een vriendelijk gesprek kun je nog wel wat krijgen of kopen.
Dit was mijn positieve nieuws, nu maar hopen dat het pakketje aankomt.
Fred
PS: Het is een Alde 3000-902 kachel van 1995
Onderweg naar (t)huis
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Voor zoiets kun je alleen maar
-
- Berichten: 6868
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Is voor sommige NL dealers een mooi voorbeeld serice verlening.
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
- Johny_Boy
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
- Locatie: Zuidwest Friesland
- Contacteer:
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Geweldig! Zat dit met een glimlach op mijn gezicht te lezen! Een héél mooi gebaar ...
Vriendelijke groet,
John en Indy
John en Indy
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Gelukkig zijn er nog steeds bedrijven die service wel belangrijk vinden...
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Geweldig , een topbedrijf dus..
Hugo
Hugo
Forum Joker Fantastico
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
Klachten over een bedrijf of verzekering
https://www.facebook.com/groups/meldpuntcamperzaken/
https://www.facebook.com/groups/CamperendNederland/
Gedichten
https://www.facebook.com/groups/919929118023453/
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Ja hoor, ze bestaan nog . Zo kreeg ik een aantal jaren terug een set inspuitleidingen van een Volvo Truckservice in Frankrijk. En sommigen maar mopperen op die Fransen . .
- Bob Diesel
- Berichten: 31963
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Maar is het een dealer
Of de fabrikant in Zweden ,waar je via via terecht bent gekomen
En die je de printplaat stuurden
Feit is ,via via toch top service
Of de fabrikant in Zweden ,waar je via via terecht bent gekomen
En die je de printplaat stuurden
Feit is ,via via toch top service
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Het is de fabrikant die het toestuurt, maar het was een nog mooier gebaar geweest als de dealer in Nederland deze service verleend zou hebben.
De dealer in Nederland had het niet en kon mij ook niet helpen.
Voor de rest heb ik wel goede ervaring met de dealer in Nederland hij heeft mij met een ander probleem goed geholpen.
De dealer in Engeland was wel alert genoeg om mij door te verwijzen naar de fabrikant.
De dealer in Nederland had het niet en kon mij ook niet helpen.
Voor de rest heb ik wel goede ervaring met de dealer in Nederland hij heeft mij met een ander probleem goed geholpen.
De dealer in Engeland was wel alert genoeg om mij door te verwijzen naar de fabrikant.
Onderweg naar (t)huis
- Bob Diesel
- Berichten: 31963
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
dat was de nuance welke ik er ook uit haalde
Top van de zweden die het leuk vinden dat een klant 20jaar tevreden is
Ook top uit GB
Maar een gemiste kans van je NL dealer, die had rechtstreeks via Alde zaken moeten doen
Maar dan had jij misschien nu niet zo blij geweest, had geld gekost
Dus die mag niet mee doen in het hossana verhaal
Top van de zweden die het leuk vinden dat een klant 20jaar tevreden is
Ook top uit GB
Maar een gemiste kans van je NL dealer, die had rechtstreeks via Alde zaken moeten doen
Maar dan had jij misschien nu niet zo blij geweest, had geld gekost
Dus die mag niet mee doen in het hossana verhaal
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Het gaat er in dit verhaal niet om of ts goed geholpen is, (dat heeft de Nederlandse dealer namelijk helemaal niet gedaan, dus dat is geen positief nieuws), maar dat het onderdeel gratis was.
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Wel wie verwacht nu dat er nog een printplaat is? Ik denk dat in het onderdelen register voor dealers er zal staan geen onderdelen meer beschikbaar. Bij de fabrikant iemand die weet waar het over gaat en die in de bak met niet gangbare overblijfselen kijkt. Ik denk dat je in Zweden het geluk had iemand te treffen die er al heel lang werkt. Dat je het dan ook nog gratis krijgt is fantastisch. Ik had een vergelijkbaar iets met mijn MB307D had wat rubbertjes nodig die volgens het onderdelen register wereldwijd er niet meer waren. Terwijl ik aan de balie stond zij een hele oude werknemer ik denk het wel! Liep de trap op naar de zolder van het magazijn trok een paar dozen opzij even graaien en ja hoor! Op de vraag van de magazijn meester hoe kan dat, met de verhuizing 14 jaar terug hebben we dit toen al bijna niet meer in omloop zijnde spul niet meer geregistreerd maar gewoon in die bak en dozen daar gegooid. Als die man er opdat moment niet aanwezig was geweest had ik ze niet gehad. Ik denk dar er zo nog aardig wat niet meer toeleveren onderdelen ergens op een plank liggen te wachten om ooit weggegooid te worden. Zonder geluk vaart niemand wel. Nu ben je wel verplicht nog 20 jaar met camper en kachel te doen natuurlijk.
Gr. Aad
Gr. Aad
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Nu had de TS mazzel dat ie aan een nieuwe kon komen maar zo'n printplaat is ook gewoon te repareren. In Duitsland zit een bedrijfje (Trumareparatur.de) wat daarin is gespecialiseerd. Ik kocht via MP een oudere E4000 kachel waarvan de verkoper zei dat ie 100% goed was maar niets was minder waar, de printplaat was overleden en Truma liet ons letterlijk en figuurlijk in de kou staan want "te oud". Het hele ding opgestuurd, werkend weer terug gekregen en functioneert sinds die tijd prima.
Re: Positief nieuws over dealers en handelaren
Tsja, als je gratis spullen krijgt kan men het onmogelijk fout doen natuurlijk. Dat is een gunst en geen service.
Wat nou topbedrijf? Een bedrijf die zijn spullen gratis weggeeft kan je nauwelijks een bedrijf noemen, die heeft geen bestaansrecht en daar heeft dan niemand verder wat aan in de toekomst.
Wat nou topbedrijf? Een bedrijf die zijn spullen gratis weggeeft kan je nauwelijks een bedrijf noemen, die heeft geen bestaansrecht en daar heeft dan niemand verder wat aan in de toekomst.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.