Eigen website maken voor onze reiservaringen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door thole »

Ook André en Marjos en Erik bedankt voor de complimenten.

Ik sta zeker open voor feedback.
Enig minpuntje Thole vind ik de lengte van je pagina's.
Onze reizen duren over het algemeen wat langer en ik ben dan ook al subpagina's gaan maken.
Zo besloeg onze Griekenlandreis in 2013 van 6 maanden slechts 2 pagina's en onze laatste reis door Spanje van bijna 2,5 maand 3 pagina's.
Het ligt natuurlijk ook aan de verbinding die je hebt hoe snel een pagina geladen wordt.
Aangezien ik nogal wat foto's maak van dingen die vliegen, kruipen en bloeien, vind ik die foto's in in wat groter formaat
mooier.
Misschien kan ik meer met pop up foto's gaan werken.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Maranopreis »

Inmiddels heb ik een keuze gemaakt en ben ik driftig aan de slag in jouwweb.nl , voorlopig in de hobby-gratis-variant. Zie gaandeweg al steeds meer zaken die ik alleen in een betaalde Pro-versie kan realiseren. Vooralsnog stug doorploegen, kan altijd nog upgraden.

Iedereen die dit topic heeft voorzien van het nodige commentaar verdient een :bow: en een :hug:
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ik hou een blog bij via blogger van Google. Ik vind het heel gemakkelijk werken, simpel op te zetten en bij te houden alhoewel je natuurlijk wel tegen beperkingen aanloopt. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

Zwerfleeuwen schreef:Ik hou een blog bij via blogger van Google. Ik vind het heel gemakkelijk werken, simpel op te zetten en bij te houden alhoewel je natuurlijk wel tegen beperkingen aanloopt. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Over welke beperkingen heb jij het dan Hennie?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Johny_Boy »

Maranopreis schreef:Inmiddels heb ik een keuze gemaakt en ben ik driftig aan de slag in jouwweb.nl , voorlopig in de hobby-gratis-variant. Zie gaandeweg al steeds meer zaken die ik alleen in een betaalde Pro-versie kan realiseren. Vooralsnog stug doorploegen, kan altijd nog upgraden.

Iedereen die dit topic heeft voorzien van het nodige commentaar verdient een :bow: en een :hug:

Een hele goede keus. Wij maken ook gebruik van jouwweb.nl en voor nog geen 10 euro per maand hebben wij een Pro-versie, waar wij dan ook alles op kwijt kunnen. Ook een privé-gedeelte ...

Weet niet of anderen problemen ondervinden met het inladen van onze site (niemand heeft daar een opmerking over gemaakt.) , maar zet onze foto's in zijn geheel op de website. Eventuele filmpjes gaan naar YouTube (gratis)

Wanneer de foto's eenmaal op de website staan, worden deze verwijderd op de tablet. De website is onze herinnering aan ... Wanneer wij onze ogen sluiten, dan kunnen de kinderen eventueel nog een paar maanden de website aanhouden en anders .... 1 druk op de knop .... en alles is verwijderd. Geen verplichte overdracht van vele albums :lol3:

Hoe jullie het e.e.a. in gaan vullen is natuurlijk aan jullie, maar het is een fijne site om er je eigen website op te maken. Heel veel werkplezier met het aanmaken ... van ... :wink:
Vriendelijke groet,
John en Indy
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door roma »

Zwerfleeuwen schreef:Ik hou een blog bij via blogger van Google. Ik vind het heel gemakkelijk werken, simpel op te zetten en bij te houden alhoewel je natuurlijk wel tegen beperkingen aanloopt. Er zijn geen kosten aan verbonden.
Ik werk ook met een weblog van Google. Vraag me af welke beperkingen jij hebt.

Google weblog is gratis, je kiest een format en na wat zoeken heb je snel door hoe het werkt. Teksten, foto's en filmpjes toevoegen gaat snel en gemakkelijk. Een Google weblog heeft ook nog het voordeel dat je een keuze kunt maken: mag iedereen het bekijken of stel je het zo in dat uitsluitend de personen aan wie je de link verstrekt, het blog kunnen bekijken. Ik heb voor het laatste gekozen, niet de hele wereld hoeft te weten wat ik uit spook. Beetje privacy is wel zo prettig.

Bij Google is ook de mogelijkheid om gratis een website te maken. Geeft ook vele mogelijkheden.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

@Johny_Boy

Ik heb geen foto gezien en geen verhaal kunnen lezen. Wel binnen een minuut drie nieuwe vensters geopend in mijn browser!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Johny_Boy »

@Jielus
Ooooooo.... dat is niet leuk! :-? Ben jij gewoon in Nederland? of zit jij in het buitenland? Want mijn volgers hebben over het algemeen natuurlijk een snelle verbinding in Nederland. Enkelen die de site in het buitenland gingen bekijken (Spanje) daarover ook geen opmerking over gehoord. Vertelden altijd enthousiast dat ze de blog al weer hadden gelezen.

Moet er nu dus wel even over gaan nadenken ..., wat ik ga doen, want het is natuurlijk de bedoeling dat de website wél gemakkelijk toegankelijk is ... :angel:
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door thole »

Geen probleem om jullie site te openen, niet nu thuis en ook niet in Spanje het afgelopen najaar.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Johny_Boy »

Dank je Thole ... ben blij met jouw antwoord. Een pak van mijn hart ... :thumbup: Wanneer je dus een goede verbinding hebt, dan gaat het gewoon goed. :)
Vriendelijke groet,
John en Indy
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

@Johny_Boy

Ik zit op het ogenblik in de Filippijnen. Veel van de websites kon ik gewoon laden, zei het dat een van de websites wat langzamer was door de grote foto's. Ik heb dat ook vermeld!
Het zal best wel goedzitten maar misschien moet je de provider eens vragen of een een ip-blokker aanwezig is. Want dan kan ik niets zien. Ik zie alleen een kunstig plaatje van twee knuffelende mensen.

Het zal wel goed komen!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Johny_Boy »

Dank je Jielus ... voor je antwoord. :thumbup:

Het kan natuurlijk komen door de wél erg grote bestanden die ik plaats, maar wanneer jij ook de hoofdpagina niet kan lezen, dan is er toch ook iets anders aan de hand. Want dit is gewoon tekst.

Zal de vraag eens voorleggen aan de provider. Ben benieuwd ... :?:
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Zwerfleeuwen »

De beperkingen die ik tegen kom zijn de manier waarop je je verslagen kunt vermelden. Nu staat alles op datum. Bij andere zie ik het per land gesorteerd. Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Maar ben verder super tevreden over blogger, het werkt gemakkelijk en je kunt inderdaad aangeven wie het kan zien, alhoewel hij bij mij gewoon openbaar staat.



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door de hoekies »

Ik maak ze in Frontpage maar vandaag eens gekeken op Jimdo ,die is heel gebruiksvriendelijk
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Plaats reactie