Eigen website maken voor onze reiservaringen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door WimZ »

Want vroeger of later is het toch frusterend wanneer al je werk voor je kleinkind en de buurvrouw blijkt
Behalve als het ook belangrijk voor jezelf is. Als je alles in een plakboek schrijft zie je het ook alleen zelf, het kleinkind en de buurvrouw. En dat is ook veel werk.
Nu heb je waarschijnlijk toch wel enkele andere lezers. En na een jaar misschien een vaste groep lezers.

En ik zou ook Joomla niet aanbevelen om mee te beginnen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door thole »

Dit is al een stuk levendiger en heeft meer een verhaalvorm.
@Jielus, bedankt voor het compliment.
We zijn ooit een primitieve vorm van een reisverslag begonnen eind jaren '70 toen we met ons campertje met ons zoontje naar Marokko gingen.
We hielden een plakboek bij waarin hij allerlei dingen plakte zoals snoeppapiertjes, iets wat hij op straat vond en ik schreef er een verslag bij.
Later ben ik reisverslagen gaan schrijven in de eerste plaats omdat ik dat leuk vond.
De doelgroep die ik voor ogen heb zijn medecamperaars, familie/bekenden en onszelf.
Ik probeer elke dag een verslag met foto's on line te zetten en zo mogelijk ook info over de mensen en het land te geven waar we op dat moment zijn.
Er gaat wel wat tijd in zitten maar zo lang ik het leuk vind blijf ik het doen.
JouwWeb vinden we daarvoor geëigend omdat het raamwerk er al is, het verhaal en de foto's kunnen er makkelijk ingezet worden.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

WimZ schreef:
Want vroeger of later is het toch frusterend wanneer al je werk voor je kleinkind en de buurvrouw blijkt
Behalve als het ook belangrijk voor jezelf is. Als je alles in een plakboek schrijft zie je het ook alleen zelf, het kleinkind en de buurvrouw. En dat is ook veel werk.
Nu heb je waarschijnlijk toch wel enkele andere lezers. En na een jaar misschien een vaste groep lezers.

En ik zou ook Joomla niet aanbevelen om mee te beginnen.
Het onderhouden van een website of weblog is een hele leuke hobby. Toch moet je jezelf aan het begin afvragen: doe ik dit alleen voor mijn familie of wil ik ook een grotere groep lezers bereiken?

Is het het eerste dan wens ik je veel plezier met het melden van je dagelijkse bezigheden. Het is en blijft leuk om je belevenissen op papier te zetten. Maar plaats geen teller die het aantal bezoekers bijhoud, dat kan alleen maar tegenvallen.
Dat zeg ik toch? Wanneer het alleen voor jezelf doet kan het ook heel leuk zijn. Andere lezers zijn moeilijk te binden. Het is net als de krant op het internet. Je moet interessant genoeg zijn om elke keer bezoekers te trekken. Zelfs wanneer je niet elke dag een nieuw bericht toevoegt. Regelmaat is het beste. Ik zie de dagelijkse bezoekers meteen oplopen wanneer ze weten dat we weer op reis zijn.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Erik_Esther
Berichten: 467
Lid geworden op: do 18 aug 2016, 22:55
Locatie: ZO-Drente

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Erik_Esther »

Ik maak je hetzelfde compliment Thole, het is prettig leesbaar in deze verhalende vorm!
Bovendien gebruik je een voor het web prettig leesbaar lettertype (schreefloos, tip voor Maran: doe dit aub ook, gebruik Arial of Verdana o.i.d., geen Comic Sans of andere zgn. 'vrolijke' lettertypen).
Enig minpuntje Thole vind ik de lengte van je pagina's. Door de vele foto's, die zeker de moeite waard zijn, duurt het laden soms een eeuwigheid :crazy: (tip 2 voor Maran: maak de pagina's niet te lang!)
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

Erik_Esther schreef:Ik maak je hetzelfde compliment Thole, het is prettig leesbaar in deze verhalende vorm!
Bovendien gebruik je een voor het web prettig leesbaar lettertype (schreefloos, tip voor Maran: doe dit aub ook, gebruik Arial of Verdana o.i.d., geen Comic Sans of andere zgn. 'vrolijke' lettertypen).
Enig minpuntje Thole vind ik de lengte van je pagina's. Door de vele foto's, die zeker de moeite waard zijn, duurt het laden soms een eeuwigheid :crazy: (tip 2 voor Maran: maak de pagina's niet te lang!)
Ik sluit me daar bij aan. Zelf gebruik ik ook verdana, de foto's mogen wat kleiner, probeer eens 700 breed (640 is een standaard), een smaller (vast) kader van 700 breed maakt het lezen rustiger, en schrijf per dag, probeer het bij te houden, dat is ook leuk voor de volgers.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Maranopreis »

Ik sluit me daarbij aan, mbt de complimenten en opmerkingen over de website van Thole. :thumbup: :clap:
Uiteraard denk ik na over het lettertype en de lengte.

En ook voor wat betreft inhoud. Ik hou al heel lang van mijn reizen, reisdagboeken bij, alsook uitgebreide mailgroepen, dus ben wel iets gewend. Fotografie is al veel langer een hobby, zeker vwb onze reizen. Zelfs enige tijd zeer aktief geweest in een reisreporter- community van een reismagazine.

Bovendien sta ik open voor kritische kanttekeningen op mijn schrijfsels, altijd leerzaam :P
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Bob Diesel »

Gewoon doen zo als je het voor je zelf :idea: leuk vind
Vind een ander het dan ook leuk
Is dat leuk :wink: meegenomen

Maar niet gaan doen voor een ander
Commentaar leveren ze toch wel
Vaak ook positief :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door johan1950 »

Als je bovenstaande hebt gelezen is denk ik het belangrijkste is,dat je het zelf leuk vind en als je tevreden bent met je site je gewoon lekker door moet gaan.

Als ik sites over camperreizen bezoek ben ik geïnteresseerd in concrete informatie. Als ik dan ook sites bezoek met uitgebreide verhalen over het heerlijke ontbijt of welke artikelen zijn ingekocht ben ik snel verdwenen.
Ik zoek op het internet informatie, als ik een goed verhaal wil lezen pak ik mijn E-reader wel.

Mijn eigen site heb ik puur voor mijzelf. Enerzijds om af en toe eens terug te kijken, anderzijds om de nieuwe ontwikkelingen van Joomla bij te houden.
Mijn werkelijke site is dan ook vijf keer zo groot als het deel wat publiekelijk toegankelijk is.
Johan en Ina Gols
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

Maranopreis schreef:Ik sluit me daarbij aan, mbt de complimenten en opmerkingen over de website van Thole. :thumbup: :clap:
Uiteraard denk ik na over het lettertype en de lengte.

En ook voor wat betreft inhoud. Ik hou al heel lang van mijn reizen, reisdagboeken bij, alsook uitgebreide mailgroepen, dus ben wel iets gewend. Fotografie is al veel langer een hobby, zeker vwb onze reizen. Zelfs enige tijd zeer aktief geweest in een reisreporter- community van een reismagazine.

Bovendien sta ik open voor kritische kanttekeningen op mijn schrijfsels, altijd leerzaam :P
@ Mananopreis

Wat is jullie blog cq. website? Ik heb net even Belanda's in Jakarta gelezen.
Laatst gewijzigd door jielus op do 04 jan 2018, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Bob Diesel »

Eh eh :roll:
Die site willen ze nog maken :idea:
Vandaar dit topic :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door Maranopreis »

Ja correct! Website wil ik juist gaan maken.

@Jielus idd staan daar een drietal blogs, w.o Belanda’s in Jakarta.
Ik haalde de site meer aan vwb de fotografie. Overigens, niet zichtbaar is de onderlinge info- uitwisseling tussen de community-leden, waar ook de nodige reiservaringen worden verhaald.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

Bob Diesel schreef:Eh eh :roll:
Die site willen ze nog maken :idea:
Vandaar dit topic :wink:
Sorry Bob! https://www.columbusmagazine.nl/reisrep ... /home.html

Er is al een goed begin, nu snap ik de vraag plotseling niet meer?
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door jielus »

Maranopreis schreef:Ja correct! Website wil ik juist gaan maken.

@Jielus idd staan daar een drietal blogs, w.o Belanda’s in Jakarta.
Ik haalde de site meer aan vwb de fotografie. Overigens, niet zichtbaar is de onderlinge info- uitwisseling tussen de community-leden, waar ook de nodige reiservaringen worden verhaald.
In dit geval, Blogger icm Flickr, een zeer goede combinatie, zeker wanneer je veel wil schrijven.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
JanVanBekkum
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 29 nov 2017, 19:32
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eigen website maken voor onze reiservaringen



Bericht door JanVanBekkum »

Maranopreis schreef:Allereerst nogmaals voor iedereen de allerbeste wensen!

Wij gaan in navolging van vele mede-forummers een eigen website opzetten en hebben wat vragen.

Welke basis hebben jullie gebruikt en wat zijn jullie ervaringen met de opzet en het updaten. Wat zijn evt. de beperkingen, waar jullie tegenaan lopen of wat zou je mogelijk anders hebben gedaan.
Ook zijn we benieuwd naar evt. kosten.
Hoor graag van jullie, mag ook met een PB.
Alle tips zijn welkom.
Wij hebben weebly gebruikt (http://www.DeEinderVoorbij.nl). De gratis versie biedt meer dan voldoende mogelijkheden (meer dan wordpress). Updates kunnen wat lastig gaan bij lage bandbreedte. Kan niet bijgewerkt worden in landen met internetcensuur, maar dat zal bij andere apps niet beter zijn. We gebruiken MailChimp om een blog-update te melden.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Met vriendelijke groet,

Jan van Bekkum
http://www.DeEinderVoorbij.nl
YouTube channel: JanVanBekkum (https://www.youtube.com/channel/UC_rT1j ... B6IWTBFsPA)
Plaats reactie