Een Lifepo4 huishoudaccu?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door Bob Diesel »

Klopt Jos
Maar ook daar
Tussen ecaxt het zelfde product
Grote prijsverschillen


Dus altijd goed zoeken en prijsvergelijken
Anders ben je een dief van je eigen beurs

Verklaring ,, graag ,ik weet en snap het niet :roll: dubbelle bedragen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
myway
Berichten: 15526
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door myway »

Als het exact het zelfde product is gaat dat op.
Maar zoals Jos al aangaf kan er bij een dergelijke accu veel verschil zijn.
Men stopt het in een zelfde jasje maar de inhoud is niet te controleren en te vergelijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Handyman2
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 19:13
Locatie: Landgraaf

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door Handyman2 »

Zit er in de SuperB accu niet ook nog een intern verwarmingssyteem .... ? Daardoor is laden bij temperaturen onder 0 graden mogelijk. Ik heb naar beide accus gekeken en aan de hand van (Duitse) gebruikers berichten, plus de prijs gekozen voor Fraron. De daarin gebruikte accus zijn “echte” LiFePO4 cellen, er zit electronica en BMS systeem in. Temperatuur bescherming, en wat voor mij de doorslag gaf, redelijke (nou ja redelijk toch nog 999 voor 100Ah) prijs en de maten zijn exact gelijk aan die van de veelgebruikte Exide accus (Hymer) daardoor kon ik alles een op een vervangen.

Ik zie SuperB als de RR .... de Fraron als een Volkswagen Passaat ... niets mis mee, wel goedkoper. ::)

Ben er tot op heden tevreden mee. Zelfs een kortstondig dolgedraaide compressor koelkast, die urenlang maar bleef doordraaien, en daardoor natuurlijk veel stroom gebruikte, maakte niets uit. Na twee dagen zonder solar of zon, toch nog 91Ah gebruikt en de spanning was nog altijd ruim 13volt. En ik had nog een dag zonder stroomaansluiting gekund.

Gr. Daniël
Beter een Tramp in de hand, dan 10 in de lucht......
Hymer Tramp 698CL Maxi-Alko - 150 Multijet, EasyDrive Automatische koppeling, Alde-Arktis Pakket, Comfort Pakket, Solar, Votronic VCC 1212-45, 200AH Fraron LiFePO4 Lithiumaccu’s, Indel Kompressor koelkast, Caro Vision II, DVB-T, Zenec 620 met Waeco Dubbellenscamera, Model 2013
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door hathi »

Dus Handyman, als ik het goed begrijp,heb je nu , maar een accu,de Fraron van 100 Amp,nu mijn vraag had je voorheen dan 200 Amp ,Met 2 accu,s en Nu toch dezelfde hoeveelheid stroom,als voorheen,dus voldoende ?
Hans
A-H
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 okt 2017, 14:08
Locatie: Nabij Leeuwarden

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door A-H »

@ Meine
Je schrijft dat je een accu van 100ah uit China heb laten komen en naar tevredenheid gebruikt. Kun je duidelijk aangeven welke en waar je hebt gekocht en of je aanpassingen in je systeem hebt doorgevoerd om de accu te kunnen gebruiken.
Pilote G685 2007 107 Kw
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door Inferno »

AapNootCamper schreef:
di 02 jan 2018, 19:49
Wat is de ervaring met de Power Extreme tijdens de wintersport? Met temperaturen flink onder de nul.
Ik ben toevallig net terug... Het zit als volgt; de accu heeft een ingebouwd bms dat voorkomt dat de accu met grote stroom wordt geladen als de cellen te koud zijn. Overigens was het bij ons in de camper nooit koud :-B
Maar, stel dat ik nu de camper pak, dan is die vast wel koud. De accu is echter niet leeg want de solar houdt hem op pijl. Zou die wel leeg zijn dan wordt hij eerst met een lagere stroom “opgewarmd” en daarna pas echt geladen.
Ik was overigens vorige week bij Super-B het andere Nederlandse merk. We hebben er een video gemaakt waarin we een LiFePo4 accu vergelijken met een loodaccu. Het resultaat was verrassend. De video komt in het volgende campingtrend magazine, hier kun je alvast een teaser bekijken: https://www.facebook.com/campingtrend/v ... 441529709/
RonnyV
Berichten: 33
Lid geworden op: do 05 jan 2017, 20:04

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door RonnyV »

Wie geen lithium wil of kan plaatsen kan deze eens bekijken.De Odyssey batterij.
Blijkbaar een hele goeie batterij.

http://www.odysseybatteries.nl/odysseynl.pdf

Grtz
Ronny
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door Meine »

Maar die Odyssey accu is toch helemaal geen semi tractie maar juist een startaccu. Daar heb je als h.h.accu helemaal niets aan. En wat maakt hem dan blijkbaar zo'n hele goede batterij? Ze claimen een lange levensduur maar ze garanderen die levensduur niet.
RonnyV
Berichten: 33
Lid geworden op: do 05 jan 2017, 20:04

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door RonnyV »

Meine,
https://www.accunoord.nl/nl/odyssey-accu-95-ah-pc1350

Hier vermelden ze dat deze geschikt is voor hh.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door Kroppie »

ik zou zeggen meteen doen, geen geld voor een 95Ah accu die ook nog eens een start of hhaccu uitspaart, want te gebruiken voor beide functies

;;-)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
RonnyV
Berichten: 33
Lid geworden op: do 05 jan 2017, 20:04

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door RonnyV »

Heren,
Het is niet de bedoeling dat je 1 batterij gebruikt voor start en hh accu.
Ik dacht dat jullie dat wisten. :clap:
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door JoopBrekken »

Misschien begrijp je de humor van Kroppie niet helemaal?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door Kroppie »

iemand begrijpt hem wel. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Een Lifepo4 huishoudaccu?



Bericht door blizard »

Met deze zou dat dus wel kunnen, en dat is gelijk het probleem.
Plaats reactie