Fietshoes voor Busbiker?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SjoGa
Berichten: 27
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 21:34
Locatie: Delft

Fietshoes voor Busbiker?



Bericht door SjoGa »

Sind kort heb ik een Busbiker fietsdrager op mijn Adria Twin omdat mijn vrouw nu een elektrische fiets heeft.
Voorheen had ik onze fietsen op een fietsenrek zitten dat aan de deur gemonteerd zit.

De oude fietshoes blijkt in de verste verte niet op de Busbiker te passen. Er moet ook eigenlijk een type fietshoes gebruikt worden dat ook gebruikt wordt op fietsendragers die de dissel van een caravan. Die zijn allemaal te klein omdat die voor twee fietsen zijn, terwijl de busbiker standaard een diepte heeft die geschikt is voor 3/4 fietsen is. Bij navraag bij de leverancier vertelde hij me dat het moeilijk zal zijn een passende fietshoes te vinden voor de busbiker.
Heeft iemand een geschikte fietshoes gevonden of een andere oplossing voor de Busbiker?
Adria Twin SL 636, Multijet 160, Comfortmatic
Hymer Exsis T588 Performance, 150pk, Comfortmatic, Euro 6 met sjoemelsoftware
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6370
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Fietshoes voor Busbiker?



Bericht door rongreven »

Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Fietshoes voor Busbiker?



Bericht door Kubo »

Wij gebruike deze op de busbiker met twee fietsen.
https://www.dewitschijndel.nl/ds-covers ... =Fietshoes&" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit de oude hoes de elastieken uitgehaald gebruik ik nu ter voorkoming van klapperen .
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Fietshoes voor Busbiker?



Bericht door gsm »

Ik zat te zoeken naar een geschikte hoes voor 2 elektrische fietsen op een busbiker en kwam dit topic tegen maar de linken werken niet meer dus even opgehaald met de vraag wie raad een bepaalde hoes aan voor de 2 fietsen op een busbiker ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Fietshoes voor Busbiker?



Bericht door Kubo »

Wij gebruiken er één van dit merk op de busbiker .
https://www.dscovers.nl/fietshoezen/
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Fietshoes voor Busbiker?



Bericht door gsm »

Bevalt en past deze goed ? En die van de Wit viel die tegen of wat dan ook ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13427
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fietshoes voor Busbiker?



Bericht door hathi »

Ja dat probleem had ik ook,je koopt 2 E bikes,maar dan moeten deze ook nog achter op de camper,en onder de bestaande ( dure) hoes,Als het ff kan,...dus ik moest de gehele infrastructuur,motordrager/of hoes aanpassen,en dat kan een enorm probleem zijn,De hoes heb ik in takt kunnen laten,en de drager aangepast,mijn probleem,was vooral omdat diverse E Bike,s,voor hoger zijn,en niet meer zo,n makkelijk verstelbare stuurpen hebben dan voorheen,maar ik heb het gefixt,al is het plaatsen/ afnemen ook iets meer werk dan vroeger, een E bike vraagt iets meer plek.
730BD204-BDD8-479F-BB2F-B482305DDAA5.jpeg
Hans
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Fietshoes voor Busbiker?



Bericht door TestCase »

Als je elastiek om je hoes wilt spannen tegen klapperen, aan te bevelen, kijk dan eens hier https://www.wagenaarwatersport.nl/tuiga ... ngnet.html
Einden dicht branden, (acht)knoop er in en of haken erbij kopen of zelf maken van (geplastificeerd)ijzerdraad zoals bij een 'spin'. Ik gebruik 2 stukken van ong. 2 meter ieder.
Bevalt mij uitstekend, ik had nog wat liggen toen ik de (zeil)boot had verkocht.

//Kees.


Laatst gewijzigd door TestCase op za 20 jun 2020, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13427
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fietshoes voor Busbiker?



Bericht door hathi »

Mijn hoes klappert niet Kees,het is dun zeildoek,zoals een vrachtwagen,2 ritsen open,zoals een tent
Hans
Plaats reactie