Partner geen zin... dan maar alleen reizen?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Will
Berichten: 3550
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Will »

Goedeavond,

Je kent het vast wel partner wordt ouder het weer wordt kouder of kinderen hou je de weekeinden thuis, met andere woorden mijn vrouw is dan met geen mogelijkheid de camper in te krijgen.
Wij staan voor de keus om een andere camper aan te schaffen en dat kost geld en vraag ik mij af is het de investering nog wel waard.
Als het mooi weer is dan gaat mijn vrouw graag mee, maar ik wil ook wel meer weg met de camper als het weer wat minder is.
Niet erg belangrijke familie feestjes in de zomer zou ik persoonlijk afslaan want dan wil ik weg met de camper.
Zijn er veel mensen die dit herkennen en er dan maar alleen op uit trekken.
Ik zie namelijk nooit alleen reizende mannen, gek genoeg wel vrouwen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen.??



Bericht door Richie »

Will schreef:Ik zie namelijk nooit alleen reizende mannen, gek genoeg wel vrouwen.
Mvrgr.Wil
Juist dan wist ik het wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen.??



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou Wil,

Ik denk dat je het toch mis hebt.
Ik zie regelmatig alleenreizende mannen. Ik ben er zelf ook een.

Alleen reizende vrouwen zie ik ook soms maar, in tegenstelling tot jouw ervaring, minder dan mannen.
Wel zie je meer samen-reizende vrouwen dan samen-reizende mannen. Althans, dat is mijn ervaring.

Het reizen met camper is leuk. Maar als dit gepaard gaat met onvrede, dan is het misschien tijd voor wat anders. Een camper kost veel geld in afschrijving, rentederving, belasting, onderhoud en verzekering. Misschien is er nu wel een tijd gekomen om op een andere manier weg te gaan. Vliegtuig/trein/bustripjes met een hotelaccomodatie.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen.??



Bericht door Sjaak en Marja »

Tja....als de relatie verder goed is.... :hug:
Misschien toch een andere vorm van vakantie gaan bedenken.
Lijkt me voor beiden niet zo leuk om alleen te gaan, hoewel...kun je wel lekker je ding doen en je vrouw ook.
Misschien gewoon 1 x proberen, kijken of het iets is en dan beiden evalueren.

Gr. Marja
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen.??



Bericht door jmkoole »

Het huwelijk is een kwestie van delen. Als mijn vrouw met slecht weer niet weg wil, dan snap ik dat en blijven we thuis. Zo doet zij ook dingen die ik graag wil. In jouw situatie zou ik geen nw camper kopen. Misschien kun je ergens een chalet kopen of huren? Is ook leuk, maar net wat luxer en meer huis dan een camper.
Kinderen, kleinkinderen ed. zorgen er voor dat je minder snel lang van huis gaat. Tenminste, zo is het bij ons. Je komt dan niet helemaal aan je reisbehoefte, maar krijgt er wel wat moois voor terug. Namelijk de liefde en genegenheid van partner en kinderen. Da's mij veeel meer waard dan wat dan ook...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Dafluc »

Zoiets, alleen zijn het bij ons dan de katten. De koude maanden gaan we dus niet weg. Maar er zijn genoeg andere leuke dingen om te doen.
En er zit een maximum op hoe lang we weg gaan. Anders is het zielig voor de katten. Ook van dat stukje aan haar hou ik.
Ik heb me nooit afgevraagd hoeveel weken per jaar we weg zouden moeten om onze bus rendabel te mogen noemen. Nou was het geen dure, maar we hebben er al zoveel jaar plezier van dat dat ook niks meer uitmaakt. Zou hem voor geen goud willen missen. En als er een opvolger komt ga ik dat ook niet uitrekenen. Ik koop hem tenslotte voor mijn plezier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door de Jonckheer »

Alleen? Geen haar op mijn hoofd! Ik wil vaker en langer weg dan zij, het zij zo. Wij zijn één keer, toen we met dat oldtimer debacle te maken kregen en we door de overgangsregeling niet eind dec maar eind nov weg moesten om te overwinteren eind nov weggereden naar Portugal en daar 4 maanden gebleven. Voor mij prima maar voor haar een maand te lang. En dus niet meer overwinteren, het is niet anders. En zo fanatiek dat ik persé weg moet ben ik ook niet hoor en bovendien kijk ik ook vreemd aan tegen stellen die apart met vakantie gaan, wat tegenwoordig mode schijnt te zijn. Daar zal ik dan wel te ouderwets voor zijn. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Kroppie »

ik ging ook altijd alleen , nu een keer met mijn buurman die wil het camperen wel eens in de praktijk meemaken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Will
Berichten: 3550
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Will »

Goedemorgen,

Ik ben blij te lezen dat jullie ook water bij de wijn moeten doen en dat het niet specifiek bij ons voorkomt.
Wij gaan toch weer voor een camper dat blijf het leukste en bovendien durft mijn vrouw niet te vliegen voor een vliegvakantie.
Ik zal mij moeten neerleggen dat er af en toe ook iets anders is als de camper.
Maar dat gaat wel lukken. :wink:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Toedeledoki

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Toedeledoki »

Ik heb (gelukkig) maar heel weinig om rekening mee te houden. En mijn vriendin wil meestal wel mee. Voor verjaardagen etc blijven wij sowieso niet thuis. Mede omdat wij beide nog werken en het best lastig is om minimaal eenmaal per jaar een lange periode gezamenlijk vrij te regelen. Mijn familie weet dat en vindt dat prima.

Toch ga ik ook wel eens een weekend alleen weg. Omdat mijn vriendin moet werken of andere verplichtingen heeft. Dat bevalt dan prima. Meestal is het vanwege mijn hobby (quadrijden) en zie ik op de plaats van bestemming weer andere mensen. Dus eenzaam is het niet. Het hangt er denk ik ook van af of je je snel eenzaam voelt. Daar heb ik gelukkig geen last van.

Je gaat wel anders op vakantie in je eentje. Het is vooral goedkoper :lol3: In je eentje ga je minder snel op een terras zitten of uitgebreid uit eten. Winkeltjes kan ik ook overslaan. Met een brood doe ik een halve week.
Meestal ga ik wel met een doel. Bijvoorbeeld een museum dat ik graag wil bekijken. Of naar een quad-meeting. Of bijvoorbeeld naar het Landschaftspark Duisburg om me eens wat in fotografie te verdiepen.

Zou ik geen partner hebben of zou ze niet meewillen dan zou ik gewoon alleen gaan. Een camper is daar uitermate geschikt voor.

Het viel mij ook op dat ik iedere keer heel snel aanspraak had als ik in mijn eentje ergens op een camperplaats sta.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door jmkoole »

Het is belangrijk om elkaar relatief vrij te laten. Ik ga graag een paar dagen met een stel vrienden fietsen in Duitsland of van de sneeuw genieten in Zwitserland. Dat zijn vrienden die ik al van de basisschool heb... Mijn vrouw weet dat deze vriendschap me erg dierbaar is, dus ze vindt het echt niet vervelend dat ik een paar maal per jaar weg ben. Zo heeft zij ook haar uitjes met vriendinnen (hoop ik... :lol: ).
Maar echt alleen op stap met de camper heb ik nog niet gedaan. In het voorjaar gaat het wel eens kriebelen. Dan denk ik; zal ik samen met de hond een week naar de Ardennen gaan. Nog niet gedaan. Ik werk niet meer, maar mijn vrouw nog wel een paar jaartjes. Dan heb ik als huisman ook mijn verplichtingen thuis. Huis opruimen, tuin, boodschappen, koken. Dat soort zaken. Mijn vrouw zou het prima vinden als ik een week alleen op pad zou gaan, maar ik heb het thuis ook prima naar m'n zin. Als ik de camperkriebels krijg, dan knutsel ik maar gewoon lekker wat aan de camper.
Als je je verveelt Will, dan kom je maar eens langs met de camper. Knutselen we samen een dagje. Altijd wat te doen aan zo'n camper.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Aardy »

@ Will,
Lastig dilemma. Misschien een keer alleen op reis gaan en ervaren hoe dat bevalt?
Je vrouw kan waarschijnlijk wel een poosje zonder je en zelf de boodschappen halen. De tuin piek-fijn in orde voor je vertrekt.
Het zou kunnen zijn dat het zo goed bevalt in je eentje, dat je te vaak weg wilt. Dan heb je er een probleem bij wat niet makkelijk op te lossen is als het alleen zijn je vrouw slecht bevalt.
Vindt zij het geen probleem, dan kun je je gang gaan!

Het is ook denkbaar dat het jou totaal niet bevalt in je eentje.
Tja, dan zou ik geen nieuwe camper kopen maar er zo nu en dan een huren.
Dat is altijd voordeliger dan kopen en de vaste kosten per jaar.
Will
Berichten: 3550
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Will »

Lastig dilemma. Misschien een keer alleen op reis gaan en ervaren hoe dat bevalt?
Het punt is ik zie altijd visioenen, ik bedoel als ik bijvoorbeeld met pech staat langs de weg met al mijn bezittingen in mijn uppie.
Ik denk dat ik mij verder prima kan vermaken een weekend wat boeken mee enz..
Mijn broer bijvoorbeeld heeft hetzelfde probleem wat zijn echtgenote betreft, maar gaat gerust met de camper naar Spanje
naar zijn tweede huis maar ik heb dat niet zo in me. Hij woont in Engeland anders trokken we samen op.
Misschien eerst maar eens proberen wat dichtbij huis en anders maar eens een reistherapeut raadplegen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Marjorie »

de Jonckheer schreef: En zo fanatiek dat ik persé weg moet ben ik ook niet hoor en bovendien kijk ik ook vreemd aan tegen stellen die apart met vakantie gaan, wat tegenwoordig mode schijnt te zijn. Daar zal ik dan wel te ouderwets voor zijn. :lol: :lol:
Of dat ouderwets is, vraag ik me af. Wij zijn zo'n 42 jaar samen en (over het algemeen :lol: ) gelukkig met elkaar. Maar soms lopen de reiswensen uiteen en maak ik een reisje met een vriendin. Dat heb ik mijn hele leven al gedaan en als de kans zich voordoet, ga ik zo weer. Dat zijn geen camperreisjes, hoewel ik dat ook wel eens alleen zou willen proberen. Waarom niet?


Dus Will, als ik jou was zou ik er eens een weekend alleen op uit gaan. Dan weet je of het je bevalt. Je hoeft niet meteen naar Spanje of Portugal, maar zoek het om te beginnen wat dichter bij huis.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Plaats reactie