Partner geen zin... dan maar alleen reizen?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Aloys »

Ik vind het geen gekke vraag. Ik kom die "einzelgängers" wel tegen onderweg. Bijvoorbeeld een Duitse
arts, die wij ontmoetten aan de Noordelijke IJszee. Ook met een Ducato/Peugeot/Citroën-bus.
Hij was al met pensioen, zijn vrouw moest nog een paar jaar als bibliothecaresse van een grote
universiteitsbibliotheek.
Hij vertrok vast met de camper voor een trektocht door Scandinavië, zij vertrok een maand later met
het vliegtuig naar Hammerfest. Van daaruit gingen ze samen verder en weer naar huis.

Ik ga wel eens met vrienden, bijv. met mijn radiovriend naar de beurs in Friedrichshafen aan de
Bodensee. Een weekje met zijn tweeën als hobbyisten, vond ik erg leuk! Wel met 2 kampeerbusjes,
allebei met een zender aan boord. We hadden geen zin om de hele week samen in één bed te slapen! :D
http://www.aloys.nl/hamradio-friedrichshafen.html

Update: in 1999 wilde Femma niet op vakantie vanwege onze oude hond. Een té warme zomer,
geen weer om met de hond te gaan camperen. Toen heb ik mijn kans gegrepen om er een weekje
met de motorfiets op uit te gaan. Dát was ook leuk!! :D
http://www.femma.nl/home/aloys/motor/199907a.html

Ik bedoel maar: alleen er op uit kan ook heel leuk zijn! :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Kroppie »

ik ben nog nooit met z,n 2en met de camper weg geweest, perfect, ga nu a.s maandag met mijn buurman die eens aangegeven had altijd al gedroomd te hebben van een camperreis, we zullen zien .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Frankia FF2

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Frankia FF2 »

on4avt schreef:Ik vind het eigenlijk een gekke vraag.
Moest ik alleen komen te staan, dan ja. Maar eerder denk ik daar zelfs niet over.
Zo gek is de vraag nog niet.
Hier zijn veel ouderen op het forum.
Het stemt toch ook een beetje tot wat nadenken, wat wil/kun je nog met de camper, als je door wat voor omstandigheid dan ook, alleen overblijft?
In paniek de camper verkopen? Wat in de praktijk gebeurd. Of het camper reizen alleen weer oppakken, met de herinnering van twee?
Het onderstaande bericht in dit topic van Aad is daarom ook interessant, en inderdaad heel dapper van de 82 jarige.

Groet Lia

Mijn schoonmoeder is eind februari overleden op 78 jarige leeftijd, mijn schoonvader van 82 is een gepassioneerd kampeerder maar 2 jaar terug ging dat echt niet meer met haar. Vorig jaar hadden zij het besluit genomen caravan maar weg. knoop door gehakt en naar de handelaar wat geef je er voor goed hier heb je hem. leverde dus bijna niets op. Na 55 jaar samen waarbij hij de laatste 30 jaar haar heeft verzorgt in een steeds grotere mate tot volledige verzorging de laatste paar jaar. Nu heeft hij een nieuwe caravan gekocht en probeert het alleen toch nog leuk te hebben. Ik vindt het dapper van hem, maar leert mij wel dat als je altijd alles samen doet en dat samen houd op het dan wel heel erg moeilijk is om alleen je ding te doen. Dus wij gaan af en toe gewoon wat alleen of met een vriend/vriendin doen. Samen is fijn, maar houd eens op. Hopelijk duurt dat wel erg lang voor het zover is. mijn advies probeer uit te vinden wat je alleen leuk vindt en doe dat erbij.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door henk en lila »

Soms samen, soms alleen. Zij gaat wel eens een weekje met een vriendin vliegend op stedentrip ofzo. En ik ga 5 of 6 keer per jaar een week alleen als hobby reporter/fotograaf naar motor evenementen. Het zou ook wel gek zijn als je alles allebei even leuk vond.
Geen zorgen, samen doen we ook genoeg hoor. Te voet van Pieterburen naar Nice bijvoorbeeld. En nu bezig met 's Hertogenbosch - Budapest.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Danny268
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 22 mar 2013, 20:37

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Danny268 »

Mijn vriendin werkt soms in het weekend, waardoor we weinig weekends weg kunnen met de camper..



Vorig weekend was dat ook weer het geval, het was goed weer en dacht toen , ik ben weg met m'n dochter van 4jaar ..
Dochter blij, m'n vriendin boos

We hebben ons geamuseerd en m'n vriendin is later wel bijgedraait :-B
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Gwen1980 »

Lijkt mij toch geen probleem. Mijn man heeft 12 weken vakantie per jaar. Ik 5. Als hij graag weg wil en ik kan niet mee, leeft ie zich maar uit. Komende zomer gaat hij ook alvast met de kinderen vooruit en ik vlieg/trein er dan later achteraan. Waarom moet de hele familie thuis zitten wachten tot mama eindelijk vakantie heeft en weg kan?
Hij gaat ook altijd op wintersport zonder mij, omdat ik in die periode geen vrij kan nemen. Maar misschien heb ik makkelijk praten, ik zou namelijk zelf net zo graag weg willen, dus ik begrijp hem maar al te goed.
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Charles Franconi »

B1gcheese schreef:Als het aan mij ligt dan zijn we elk weekend weg met de camper, mijn vrouw heeft dat wat minder. We hebben geen kinderen en werken allbei, dan is het heerlij kom het weekend er op uit te gaan en er een mini vakantie van te maken. Als ik de loterij zou winnen zou ik acuut mijn baan opzeggen en full time willen camperen, maar ik weet niet of ik haar zo gek zou krijgen. Het pensioen is in ieder geval nog ver buiten bereik, dik 20 jaar weg schat ik.

Ook de familieverjaardagen worden selectief bezocht, en daar doen ze niet moeilijk over. En wij hebben ook nog twee katten in huis die we niet teveel in de steek willen laten. Als die een keer de geest geven nemen we wellicht een hondje die mee kan. We zullen zien.
Katten gewoon meenemen, desnoods aan een lijntje. Zijn zo gewend. die van ons wil zelfs de camper niet meer uit.
Charles
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Kroppie »

camperen met zijn 2,en is me goed bevallen, topreis gehad, zal niet zeggen beter dan alleen, daarvoor is het te verschillend, maar alleen had ikook altijd een prima vakantie , en die heb ik nu met zijn 2,en ook gehad, maar was wel anders dan alleen , alleen hoef je geen rekening met de reisgenoot te houden , maar met 2 is vooral s,avonds gezelliger.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door Moi »

Mijn ouders gaven het voorbeeld: als 1 van 2 niet wil of kan mag deze de ander niet belemmeren in wat hij/zij leuk vindt. Je bent geen Siamese tweeling toch? Straks ben ik met pensioen en mijn man nog niet. Dan samen naar het zuiden in de winter, manlief gaat vliegend naar huis, en af en toe komt er een zus of vriendin eindje met mij meerijden. Dan zien wij hoe het loopt en wat ik verder ga doen en hoelang. Allebeide reizen we graag dus het begrip is er over en weer.[THUMBS UP SIGN]
Bij aankoop van camper direct afgesproken dat niets moet, maar ieder de vrijheid heeft alleen te gaan of thuis te blijven. In de praktijk gaan we 90 % van de keren samen.
Pössl Roadcruiser.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door jmkoole »

PaulBng schreef:Ik reis -helaas sinds anderhalf jaar- alleen. Nee, het is niet altijd leuk, maar je wil er toch zo nu en dan eens uit. Ik zie weinig mensen alleen reizen met de camper.

Ik zou zo nu en dan wel eens iemand mee willen nemen. Maar t probleem is dat mijn camper een dwarsbed van 1m30 heeft. En als je reisgenoot niet je wederhelft is,is dat wel een beetje problematisch.

Dus il zit al enige tijdte wikken en te wegen om over te stappen op een camper met langsbedden. Ook een aardige investering....
Kun je niet middels een oproep mensen vinden die net als jij alleen zijn en ook een camper hebben? Samen een bestemming uitstippelen, reizen, dingen bekijken en 's avonds een wijntje drinken is een stuk leuker dan alleen zitten... Ik zou ook prijs stellen op de privacy van m'n eigen camper.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door PaulBng »

Jawel, en ook al eens gedaan met een mede forumlid.
Alleen heb ik nogal een voorraad vrije tijd.... En dat heeft niet iedereen.

Verder moet het ook nogal klikken natuurlijk!
Laatst gewijzigd door PaulBng op zo 25 jun 2017, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door jmkoole »

Als ik onverhoopt alleen kom te staan zou ik in de winterperiode alleen of met vrienden naar warmere streken gaan. Met de camper naar Zuid Spanje, Griekenland of Portugal. Misschien daarginds ook wel een gemeubileerd huisje of appartement huren. Met z'n tweeën of drieën zijn de kosten daarvoor dan ook beperkt. Op een camping heb je waarschijnlijk sneller contact met anderen.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door bensto »

Interessant topic. Ik ken drie manieren van reizen met de camper:
1) uit en thuis met de partner zoals nu 4 weken Pelopenessos
2) de zgn 'fly en drive' - ik reis alleen en op mijn gemak bijvoorbeeld naar Fez, daar vliegt mijn partner naar toe (€35 enkeltje, ben ik al kwijt bij Utrecht). Samen rijden we rond, en zij vliegt terug vanaf Marrakesh en ik rij weer al dan niet op mijn gemak...... etc.
3) Ik reis alleen uit en thuis.
Ik vind het heerlijk om alleen te reizen. Ok, moet in het begin wel wennen aan mezelf maar na twee dagen ken ik mezelf weer. Ik verveel me (soms) en geniet daarvan, hectiek is eindelijk niet meer aan de orde. Vind de dagen als vanzelfsprekend: wegrijden (onderweg mijn eigen muziek!), boodschappen doen, overnachtingsplek zoeken, beetje bewegen bij aankomst, zelf koken of op restaurant. Veel lezen, kom ik thuis niet aan toe. Eindeloos veel mogelijkheden. Ik heb natuurlijk erg mazzel met mijn partner. Dan nog is mijn tip aan ts: doe iets voor jezelf, begin klein (weekend weg) en kijk hoe dat uitpakt. Laat 'altijd alles 'samen' niet heilig zijn.
Enjoy!
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
jet55
Berichten: 460
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 10:06

Re: Partner geen zin... dan maar alleen reizen?



Bericht door jet55 »

Wij zijn twee vrouwen met een camper
Ik ben zelfstandige met wat meer vakantie maar vind het ook heerlijk om alleen met de camper op pad te gaan
Daarnaast wil ik soms meer weekenden weg en zij niet
Zo zie je maar zelfde trubbels :clap:
Ook wij gaan in de toekomst een beetje zoeken maar we komen zeker uit bij dat ik vooruit ga
Partner vliegt er achteraan samen reizen en beide terug
Ik moest wel even wennen aan het alleen camperen
Maar het bevalt goed.
En zeker geen vreemde vraag
Groet Jet
Plaats reactie