nieuwe (plissé) hordeur

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
hello-elinee
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 06 feb 2017, 15:37

nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door hello-elinee »

Hallo allemaal,

Even voorstellen: mijn naam is Eline en ik ben een vierdejaars industrieel product ontwerpen student. Dit is een studie die volledig draait om het ontwerpen, testen en technisch uitwerken van producten. In dit deel van mijn studie ben ik bezig met een afstudeerproject, namelijk het ontwikkelen van een nieuwe (plissé) hordeur voor in een camper.

Helaas ben ik een leek op het gebied van campers en ik hoop dat jullie mij op dit gebied kunnen helpen. Ik vind het namelijk erg belangrijk dat, wanneer er een nieuw product wordt ontwikkeld, er wordt gekeken wat de eindgebruiker (campereigenaren) belangrijk vindt.

Daarom de volgende vraag:
Wie van u heeft een (plissé) hordeur in zijn/haar camper (gehad) en zou mee willen werken aan een onderzoek rondom de wensen voor een nieuwe (plissé) hordeur?

Hoe het onderzoek er precies uit zal zien hangt een beetje af van wat geïnteresseerde willen, maar denk aan een interview of enquête. Wilt u niet mee doen aan het onderzoek, maar heeft u wel een opmerking of wens rondom de (plissé) hordeur, dan zie ik deze graag in de reacties.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht en ik zie uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet :wave:
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door ducati 900 »

Ik heb geen plisséhordeur maar wil er wel graag eentje hebben.
Dat lukt niet want ik kan er geen een vinden zonder een (u) profiel op de grond.
Ik moet namelijk vaak kratten(geen bier :-B :-B ) in en uitladen.
Dus een plisséhordeur zonder rail of profiel op de grond als je gaat ontwerpen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door 't Busje »

Wij hebben af-fabriek een plissé-hordeur zonder U-profiel op de drempel.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door Toon »

ducati 900 schreef:Ik heb geen plisséhordeur maar wil er wel graag eentje hebben.
Dat lukt niet want ik kan er geen een vinden zonder een (u) profiel op de grond.
Ik moet namelijk vaak kratten(geen bier :-B :-B ) in en uitladen.
Dus een plisséhordeur zonder rail of profiel op de grond als je gaat ontwerpen.

Ben.
hadden wij bij de vorige camper opgelost door achter het U profiel de vloer van de instapbak met de zelfde hoogte als het U profiel op te vullen met plaat materiaal
zo had je er geen last van en trapte je het profiel niet dicht
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door ducati 900 »

Bedankt voor het idee Toon maar de voorkant zit je ook mee en er zit behoorlijk gewicht in die kratten
met auto onderdelen.
Liever een hordeur zonder profiel op de grond als ze toch aan het ontwerpen slaat.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door Mijlpaal »

Ik zou graag van de TS willen weten bij welk opleidingsinstituut dit afstuurwerk plaats vindt.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door hathi »

ducati 900 schreef:Bedankt voor het idee Toon maar de voorkant zit je ook mee en er zit behoorlijk gewicht in die kratten
met auto onderdelen.
Liever een hordeur zonder profiel op de grond als ze toch aan het ontwerpen slaat.

Ben.
Ben de plissé deur van Horrex heeft een Allu schuifrail,van +-5 mm,op de vloer,met a/d voor en achterzijde,aflopend op niets,dus je merkt niet dat ze er zit,heb a/d voor en achterzijde ook nog vloerbedekking,en dan is het vlak,als het ware verzonken in de vloer,Google maar even
Hans
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door ducati 900 »

Bedankt Hans ga ik naar kijken, als de rail dan maar voldoende breed is en stevig op de vloer dan zou dat moeten kunnen.
Ik schuif de bakken met onderdelen naar binnen, ze zijn te zwaar en te groot om naar binnen te tillen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door Zwerfsteen »

En tijdelijk, tijdens in- en uitladen, een omgekeerd U profiel er overheen leggen?
Of heb je dat al eens geprobeerd?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door ducati 900 »

Nee want ik heb nog geen plise hordeur maar dat schuift weg ben ik bang, maar ik ga die van Horrex
eens goed bekijken.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door cees van der togt »

hello-elinee schreef:Hallo allemaal,

Even voorstellen: mijn naam is Eline en ik ben een vierdejaars industrieel product ontwerpen student. Dit is een studie die volledig draait om het ontwerpen, testen en technisch uitwerken van producten. In dit deel van mijn studie ben ik bezig met een afstudeerproject, namelijk het ontwikkelen van een nieuwe (plissé) hordeur voor in een camper.

Helaas ben ik een leek op het gebied van campers en ik hoop dat jullie mij op dit gebied kunnen helpen. Ik vind het namelijk erg belangrijk dat, wanneer er een nieuw product wordt ontwikkeld, er wordt gekeken wat de eindgebruiker (campereigenaren) belangrijk vindt.

Daarom de volgende vraag:
Wie van u heeft een (plissé) hordeur in zijn/haar camper (gehad) en zou mee willen werken aan een onderzoek rondom de wensen voor een nieuwe (plissé) hordeur?

Hoe het onderzoek er precies uit zal zien hangt een beetje af van wat geïnteresseerde willen, maar denk aan een interview of enquête. Wilt u niet mee doen aan het onderzoek, maar heeft u wel een opmerking of wens rondom de (plissé) hordeur, dan zie ik deze graag in de reacties.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht en ik zie uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet :wave:
Ik heb al het derde exemplaar in 8 jaar. Helaas zijn plissé hordeuren erg kwetsbaar. Wil wel meewerken aan een onderzoek met als doel een verbeterd ontwerp.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22841
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door PaulBng »

Beste Eline,
Ik denk dat je een gat in de markt kunt vullen als je een oplossing voor een buscamper (lees schuifdeur) kunt verzinnen....
Althans, daar zit ik op te wachten.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door ellan vannin »

Je bedoelt die herriemakers :wink: ???
All4dogs
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: nieuwe (plissé) hordeur



Bericht door gjvonk »

PaulBng schreef:Beste Eline,
Ik denk dat je een gat in de markt kunt vullen als je een oplossing voor een buscamper (lees schuifdeur) kunt verzinnen....
Althans, daar zit ik op te wachten.
Daar sluit ik mij bij aan, helemaal als het ook nog een oplossing biedt voor het ongehinderd kunnen uitlopen van de hond. Iets met stroken o.i.d.
Buscamper fan
Plaats reactie