ideeën voor camperlofts (titel aangepast)

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

ideeën voor camperlofts (titel aangepast)



Bericht door gjvonk »

Beste mensen,

Ik loop al geruime tijd met de wens rond om in een soort woon/werkpand te gaan wonen waar we als het ware de camper in een grote garage onder het huis kunnen stallen en op de eerste etage erboven een ruim appartement kunnen realiseren. Dit in Zuid-Holland Zuid-west: de regio die grofweg gevormd wordt binnen Hoek van Holland, Rotterdam-Noordwest, Lansingerland (Bleiswijk-Bergschenhoek-Berkel en Rodenrijs), Delft-Zuid.

Er blijkt echter niks betaalbaars te vinden. Nu begint het idee bij mij steeds sterker te worden om met een groepje belangstellenden zelf een soort project op te zetten om dit in één van de gemeenten binnen deze regio te gaan realiseren. Als eenling lukt het nooit om een dergelijk plannetje bij een gemeente te presenteren en te verwachten dat ze bestemmingsplannen aanpassen (dergelijke panden met een 3,5 tot 4 meter hoge 'begane grond' met even hoge roldeur / garagedeur passen nu eenmaal slecht in woonwijkplannen en de plannen voor bedrijfsterreinen staan meestal geen woonbestemming toe). Wie hebben er belangstelling voor deelname aan een dergelijk project?

Groet,
Geert Jan
Laatst gewijzigd door gjvonk op zo 22 okt 2017, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door gjvonk »

De economie trekt aan en de regio Rotterdam - Schiedam zal tot 2040 zo'n 50.000 woningen te kort zal komen. Gemeenten zullen initiatieven voor investeren in woonruimte en het ontwikkelen van in feite Multi-functionele woon-werkunits alleen maar toejuichen. Wie willen er met mij meedoen om te zoeken naar een geschikte bouwlocatie waar we een combinatie kunnen maken van privé camperstalling met je woonhuis erboven?
Buscamper fan
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Vertrokken4 »

Wij bouwen op dit moment een camperloft, alleen in een andere regio. Het casco staat, nu de binnenbouw. Wil je info over de realisatie, je bent welkom.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door gjvonk »

Wie hebben er nog meer gelijksoortige ideeën of zijn al bezig met de uitvoering? Mag ook via PB.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door MonRoe »

Geïnteresseerd altijd, maar of het voor ons iets is en financieel haalbaar is met de grondprijzen in deze regio?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door de Jonckheer »

Het idee is leuk maar je moet er niet aan denken om steeds maar weer een 4 meter hoge trap op en af te moeten, zeker als je wat ouder bent / wordt. Zelf zou ik kiezen voor een garage naast het huis waar de camper in past, daar zal een gemeente ook een stuk minder moeite mee hebben lijkt mij.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Peter LMC »

Als het nog een plan is dan kan er ook een lift mee gepland worden.
Probleem opgelost.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Arie55 »

Het probleem met plannen in de wereld in te gooien is dat het te vrijblijvend blijft/is. Ik merk dat met de (solo)reisplannen ook. Een hoop mensen zeggen; Ja! ik ga mee... om bij puntje van het paaltje af te haken. Ondanks dat er info/aan-en opmerkingen geplaatst konden worden.
Beter is het initiatief nemen en zeggen: dit word het. Je kan 'meedoen' en dat kost X.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Vertrokken4 »

Bij ons is wonen en camper begane grond. De techniek van camper, hal en woning zijn/worden geïntegreerd, het hele gebouw is off grid, behalve water. De integratie van de techniek wordt zo uitgevoerd dat een klein zelfstandig deel van de woning ook bij afwezigheid van de camper bruikbaar blijft.

Groetjes,

Jeroen
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Jan en Simonne »

Heb je dan wel een woonadres, als het pand niet is aangesloten op gas- en lichtnet en riool?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door gjvonk »

Ik denk meer aan een bedrijfsruimte / garage met daarbovenop een gelijkvloers appartement op een perceelgrootte van 100 tot 120 m2 zonder tuin. Wel een idee over de grondprijzen in deze regio, dat valt met deze oppervlakte wel te doen. Ik zie meer problemen met bestemmingsplannen: in een echte woonwijk zal een gemeente niet zitten te wachten op panden met een roldeur / garagedeur van 3,6 meter hoog en een meter of 5 breed en op bedrijfsterreinen mag je weer niet bouwen met een woonbestemming...

Vandaar mijn oproep voor een groepje belangstellenden...dan is een gemeente eerder bereid om 'overstag' te gaan en een bestemmingsplan aan te passen voor een 'mix functie' van wonen en werken. Een garage voor een camper heeft n.l. per definitie afmetingen die een kleine bedrijfsruimte niet misstaan... Alleen de hele compacte klasse met hefdaken past wat makkelijker in een garage met gewone afmetingen.

Wat betreft de bereikbaarheid: als je de trap breed genoeg laat maken (bv 1,2 meter) is er zonder problemen later een traplift te installeren.
Buscamper fan
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Vertrokken4 »

Jan en Simonne schreef:Heb je dan wel een woonadres, als het pand niet is aangesloten op gas- en lichtnet en riool?
Zeker wel, dat staat volledig los van elkaar.

Groetjes,

JP
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Vertrokken4 »

gjvonk schreef:Ik denk meer aan een bedrijfsruimte / garage met daarbovenop een gelijkvloers appartement op een perceelgrootte van 100 tot 120 m2 zonder tuin. Wel een idee over de grondprijzen in deze regio, dat valt met deze oppervlakte wel te doen. Ik zie meer problemen met bestemmingsplannen: in een echte woonwijk zal een gemeente niet zitten te wachten op panden met een roldeur / garagedeur van 3,6 meter hoog en een meter of 5 breed en op bedrijfsterreinen mag je weer niet bouwen met een woonbestemming...

Vandaar mijn oproep voor een groepje belangstellenden...dan is een gemeente eerder bereid om 'overstag' te gaan en een bestemmingsplan aan te passen voor een 'mix functie' van wonen en werken. Een garage voor een camper heeft n.l. per definitie afmetingen die een kleine bedrijfsruimte niet misstaan... Alleen de hele compacte klasse met hefdaken past wat makkelijker in een garage met gewone afmetingen.

Wat betreft de bereikbaarheid: als je de trap breed genoeg laat maken (bv 1,2 meter) is er zonder problemen later een traplift te installeren.
Tsja, ik zie niet zoveel verschil tussen wat jij wil en wat wij al realiseren. het is gelijkvloers en daarom bouwprijstechnisch denk ik aantrekkelijker.

JP
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door gjvonk »

Jervig schreef:Tsja, ik zie niet zoveel verschil tussen wat jij wil en wat wij al realiseren. het is gelijkvloers en daarom bouwprijstechnisch denk ik aantrekkelijker.

JP
Wat jij realiseert zal in de regio waar wij wonen echt niet geaccepteerd worden in bestemmingsplannen en qua grondprijs echt onbetaalbaar zijn.
Buscamper fan
Plaats reactie