ideeën voor camperlofts (titel aangepast)

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door travelscout »

Mooie plek Arie maar ik denk dat de buren er niet erg blij mee zullen zijn.
https://goo.gl/maps/ecYttzGEPhP2
Paul.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door seth_space »

Genoemde bouwprijzen is waarschijnlijk voor paleizen en andere luxe projecten. ( of inclusief camper ;)

Een wat realistischer inschatting per kuub of per M2 is hier te vinden.
http://www.itx-bouwconsult.nl/diensten- ... ten-per-m2
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Vertrokken4 »

Arie55 schreef:ik denk even hardop...

1) om het even welke variant het gaat, zal de bouwprijs pakweg 1500-3000 euro per vierkante meter bedragen (verklaar je nader, in of ex grond?)
2) dit is ook afhankelijk waar in Nederland gebouwd wordt Bouwenkosten variëren niet zo veel meer per regio, hooguit de grondprijs of bedoel dat?
3) de grondprijs zal hoger zijn, als die al een bouwvergunning heeft Je bedoelt hier denk ik net al onder 4 bouwbestemming?
4) heeft de grond geen bouwbestemming, zal dat voorgelegd moeten worden. En eerdat in allemaal geregeld is, zijn we een aantal jaren verder. Als je de 'weg' weet, misschien wat sneller. Indien er (nog) geen woningbouwbestemming is kan je soms via een wat langere weg toch al bouwen. Gebeurde hier tot voor kort overal. Inmiddels is de bestemming wonen definitief voor de regio en praat je nog slechts over een bouwvergunning.
5) het enthousiastme van de initiatief nemer zal onderdruk staan klopt
6) wat is een aannemelijke (aan/verkoop)prijs? Dat is niet zomaar te zeggen klopt
7) Als het vrijblijvend is/blijft, zal er niets van de grond komen klopt zeer zeker

Arie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door gjvonk »

Marcel1962 schreef:
jielus schreef:Mocht ik dit ooit willen realiseren dan ga ik op zoek naar de laagste grondprijzen in Nederland. Het is tenslotte toch de bedoeling dat ik maar enkele maanden per jaar thuis ben.
Als je van plan bent om maar een paar maanden per jaar thuis te zijn zou je ook nog eens kunnen informeren wat de grondprijzen in Duitsland zijn.

In onze gemeente die pal aan de Nederlandse grens ligt lagen de grondprijzen tegen de €100/² maar gekocht van een particulier of op een andere locatie zouden deze wel eens beduidend lager kunnen zijn.
Leuke suggesties, maar voorlopig werken mijn partner en ik nog. Tegen de tijd dat we met pensioen gaan hebben we denk ik onvoldoende mogelijkheden om nog een hypotheek af te sluiten...

Ik zoek dus voor nu of binnen een jaartje of 2...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door MonRoe »

zit net dit te lezen. https://www.nkc.nl/nieuws/2017/septembe ... -hurwenen/


Verzonden vanaf een mobiel apparaat, kan dus een kort antwoord zijn met eventueel typefouten.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Vertrokken4 »

Momenteel bezig met de technische installatie. Eerst elektra. De camperloft is off gridd, toch denk ik de woonunit 75m3 elektrisch te kunnen verwarmen , de boiler daarop te laten meedraaien en in alle elektrische behoeftes te kunnen voorzien.

Op dak liggen 36 330WP Panelen
De omvormer is een Victron Easy Solar 48/5000/70-100 MPPT150/100

De accubank is 48V/400Ah voor de loft en additioneel 24V 240Ah in de camper

We maken schakelingen waardoor huishoudelijke apparaten niet gelijktijdig gebruikt kunnen worden.

Gisteren een testje gedaan met het laden van de camperaccu's via de panelen op de loft. De panelen zijn ingedeeld in 6 strings. De bedoeling is 4 strings permanent op de loft aan te sluiten en 2 strings naar keuze op de loft dan wel de camper afhankelijk van de behoefte. Gisteren voor de lol eens gekeken naar de verliezen per omvorming, de walstroom van de camper aangesloten op de AC uitgang van de easysolar. Welke omvormingen vinden plaats: 48V DC naar 230 AC, 230AC naar 24VDC verlies een kleine 20 % nog leuker wordt het als we nu op deze manier doorgaan naar de startaccu's via een Ctek lader.

Dan wordt het: 48DC naar 230 AC 230AC naar 24DC, 24 DC naar 230AC, 230 AC naar 24DC, verlies ruim 40%. Het door Fabrikanten opgegeven rendement van ongeveer 90% per omvorming klopt dus aardig. De extra investering in de schakeling van de panelen van de loft naar de bank van de camper is dus zeker de moeite.

Groetjes,

JP

JP
Laatst gewijzigd door Vertrokken4 op za 21 okt 2017, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door gjvonk »

Boeiend om alle projecten te volgen...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Kroppie »

stel, je hebt een garage waar de camper inpast en je niet in de garage mag wonen, dus waarin geen woonfaciliteiten in zijn toegestaan, je woont dan toch gewoon in de camper, en bij controle is de garage gewoon een stallingruimte zonder woonfaciliteiten, hoeft ook niet die zitten wel in de camper, zomaar een gek idee.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Vertrokken4 »

Dat is in feite wat we nu doen tijdens de bouw....

Om zoiets te bouwen: De woonunit moet voldoen aan de minimale eisen van het woonbesluit, dat wil zeggen: een toilet, een wasgelegenheid (hoeft geen douche te zijn), een keukenaansluiting(keuken hoeft niet geplaatst te zijn) en een minimaal aantal m2 aan leefruimte. Wij realiseren een unit waar alles in zit en die ook zelfstandig bewoond kan worden en functioneren tijdens onze afwezigheid of door een van onszelf als de camper er niet is, bijvoorbeeld tijdens een tijdelijk verblijf in NL tijdens een lange reis op een ander continent.

Als we in de loft zijn met de camper zullen we de gehele 150m2 gebruiken. Er komt oa een mobiele keuken in die je overal binnen of buiten kan plaatsen/gebruiken.

JP
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Jan en Simonne »

Dan heb je toch nog steeds geen woonadres Jos?
En dat is toch juist, wat je wilt?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8864
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door kampo »

Ja zeer interessant en boeiend wat je aan het bouwen bent Jervig :thumbup:

36panelen van 330Wp=11.880Wp zoveel ?
is de accucapaciteit met 48V/400Ah dan niet te klein ?
Ik veronderstel dat er een houtkachel als backup komt.

Hoe ga je water halen/recupereren/zuiveren en wat heb je voorzien voor het afvalwater ?
Groeten Kampo
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: groepje belangstellenden gezocht voor camperlofts in ZH



Bericht door Vertrokken4 »

De panelen zijn per 6 bij of af te schakelen. Het gaat niet zozeer over de maximale opbrengst die doorslaggevend is als wel over de opbrengst onder matige omstandigheden (nov-feb). De Victron easysolar kan inderdaad het max vermogen van de panelen niet verwerken maar regelt een overschot terug naar een max van 5800W. Het idee is dat standaard 2/3 aan de loft gekoppeld is en 1/3 aan de camper. Beide accubanken worden dan goed voorzien ook bij matige omstandigheden. De totale capaciteit is dan dus 48V/400Ah en 24V/220Ah.

De loft op zichzelf heeft al een extreme isolatiewaarde, tot nu toe is het er nog niet onder de 18 graden geweest ondanks de slechte periodes die we gehad hebben afgelopen maand. We hebben zeer kritisch gekeken naar zoninstraling bij de positionering van het gebouw en de plaatsing van ramen. De meeste dagen staat zelfs de overhead deur grote delen van de dag open.

De woonunit heeft een inhoud van 75m3 en is tov de hele hal ook nog weer eens geisoleerd, vangt uiteraard geen wind etc etc. Naar mijn berekening gaat dat lukken met het 2KW elektrisch element van een Webasto Dual Top, heb je gelijk warm water. Als we het grotere geheel zouden willen verwarmen dan is er de mogelijkheid daarvoor de 10KW webasto van de camper te gebruiken en/of de 6KW van de Dual Top. Daar mee kan de totale loft prima bediend worden maar de vraag is of dat überhaupt nodig zal blijken. Want mijn Webasto in de camper heeft ook nog een elektrisch element van 1,5KW waarmee we het warm kunnen houden in de camper. Dus het dieselen zie ik als back-up en die houtkachel komt er natuurlijk sowieso, de buiten vuurplaats functioneert al!

Ik was wellicht niet helemaal zuiver over Off Grid, we hebben een wateraansluiting, dat is het enige. Riolering gaat via een helofyten filter met rietaanplant.

Groetjes,

Jeroen
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: ideeën voor camperlofts (titel aangepast)



Bericht door Vertrokken4 »

Hoop dat de aangepaste titel wellicht wat meer aantrekkingskracht heeft op mensen die een camperloft overwegen of er ooit over gedacht hebben.

JP
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: ideeën voor camperlofts (titel aangepast)



Bericht door AadenAnke »

Is een kleine bedrijfshal met dienstwoning geen optie zie deze vaker bij/op kleinere industrie terreinen. In bestaande bouw meestal als kantoorruimte uitgevoerd. Denk daar zelf wel eens aan. Maar mijn vrouw zegt dan je ga maar alleen!

Gr. Aad
Plaats reactie