Drone

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

EasyBee schreef:
Aloys schreef:Mooi filmpje Hugo.

Zou dit leuk zijn voor beginner, en vliegt het goed?
Een vliegend cameraatje voor goed 4 tientjes, incl. verzendkosten?
Voor nog minder mini quadcopter met camera
Wat je wel in de gaten moet houden is de capaciteit van de batterij. De drone van veertig euro vliegt volgens de gebruiksaanwijzing 5 minuten. In werkelijkheid zal dit hooguit uitkomen op 4 minuten en wat seconden. Na een aantal keren laden van de batterij zal de vliegtijd gestaag dalen en gaat de lol er al snel af als je op een gegeven moment maar drie minuutjes kan vliegen
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Aloys »

@ Easybee: Dank je!

Ik zit zelf ook al wat te zoeken, dit biedt ook veel voor circa € 40, moet je wel besturen
met je smartphone: JJRC H37 2MB HD Elfie Selfie.
Let op: hij is er met een camera van 0,3Mp (VGA) én in HD, 2Mp, de prijs scheelt slechts een paar euro's.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Is waar Kerkwakwou,

Maar daar hebben we de chinezen voor he........ Er staat trouwens honderden mooie onderdelen bij>
Verder kun je natuurlijk wel hikken over chinees spul... maar 99 van de Drone's komen daar vandaan dus ook de batterijen.

GRoetjes Hugo die geen aandelen heeft...


Aliexpres levert 5 batterijen incl oplader voor 17 euro. Aan de oplader kun je dan ook 5 batterijen tegelijk opladen.

https://nl.aliexpress.com/item/origin-r ... 76bc8b9fc9
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Drone



Bericht door Navigator »

Ik vlieg bijna 2 jaar met drones, het laatste jaar met de DJI Phantom 3 Advanced. (Bijna) alles valt en staat met hoe de piloot met z'n toestel omgaat en waar hij vliegt. De regelgeving in Nederland is vrij duidelijk. Ik gebruik een app die mij overal in West-Europa attendeert als er 'vliegende objecten' zijn onder de 150 meter hoogte en binnen 1500 meter afstand. Dan nog is het uitkijken. Inmiddels gevlogen in de BeNeLux (in Nederland bij het openen van een politiebureau), Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italië en Duitsland. Zonder ook maar 1 probleem met handhaving.

Veel systemen waarschuwen de piloot als je in een gebied wilt vliegen wat een restrictie heeft. Als ik met de P3A hoger dan 200 meter vlieg is deze nauwelijks nog te zien en dat heeft voor mij ook geen meerwaarde.

Europese regelgeving komt er aan. Dat er dan een maximale hoogte van 50 meter zal worden aangehouden is dan weer jammer en, mijns inziens, niet te handhaven. De politie zal dit handhaven overigens zeer waarschijnlijk niet gaan doen. Zal iets worden voor BOA's en dergelijken.

Het blijft natuurlijk een fabelachtige mooie extra dimensie die je toe kan voegen aan de foto's of films. Juni 2017 ga ik met 3 andere motorrijders 21 dagen en 7000km op pad naar de Noordkaap, en alles filmen in 4k. Als je tijdens de montage van de film alles terugbrengt naar full HD heb je fantastische filmkwaliteit. Vooral de 'follow-me' functie hopen we te gebruiken in landelijke gebieden. De P3A is inmiddels verkocht en de DJI Mavic besteld. Deze is zeer compact (opvouwbare armen) en dus goed op de motor mee te nemen.

Een kort filmpje van de krijtrotsen in Frankrijk:

https://www.youtube.com/watch?v=NdHNUeUKA5Q&t=31s
Forum verlaten.
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Drone



Bericht door roma »

Navigator schreef:
Een kort filmpje van de krijtrotsen in Frankrijk:

https://www.youtube.com/watch?v=NdHNUeUKA5Q&t=31s
Mooi gefilmd daar bij Mers les Bains en Etretat, maar ... hoe richt je die camera schuin naar beneden en dan weer op die krijtrotsen? Is dat van beneden af te regelen?
En met welk filmbewerkingsprogramma werk je?
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Drone



Bericht door Navigator »

De camera is trillingsvrij gemonteerd op en 3-assige gimbal. De camera is vanaf de grond te bedienen. 'Pannen' is draaien, dat doe je met de drone en 'tilten' is met de camera op-en-neer bewegen. Dat doe je met de remote (afstandbediening).

Ik monteer films en foto's op de iMac. Foto's met Lightroom en films met Final Cut Pro X (10.3).
Forum verlaten.
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: Drone



Bericht door campergenot »

Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door freddorr »

Dat lijkt een mooi ding, maar wel een hoop Euro's. Wat mij op de volgende vraag zet:
Zijn die dingen redelijk te verzekeren. En dan bedoel ik niet tegen diefstal maar meer de wettelijke aansprakelijkheid en in geval van crashen?
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Drone



Bericht door Marco Polo »

krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

Voordat je verlekkerd raak aan de Typhoon, raadpleeg eerst de reviews op YouTube. Misschien dat je voor die prijs of ietsjes meer toch wat beters heb.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

freddorr schreef:Dat lijkt een mooi ding, maar wel een hoop Euro's. Wat mij op de volgende vraag zet:
Zijn die dingen redelijk te verzekeren. En dan bedoel ik niet tegen diefstal maar meer de wettelijke aansprakelijkheid en in geval van crashen?
In je polis voorwaarden staat mogelijk een clausule betreffende het vliegen met modelvliegtuigen cq drones. Of even informeren of de wa dekking schade veroorzaakt door je drone dekt.
Formeel dien je ook je gegevens als naam en adres op of in de drone aan te brengen. Enerzijds om bij schade de verantwoordelijke te achterhalen, anderzijds kan men hem bij verlies terug geven.
Oja, vergeet niet dat de verzekering pas tot uitbetaling overgaat wanneer je gerechtigd was daar te vliegen......

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

http://www.dumpert.nl/mediabase/6977657/c1c729ae

Leuke drone ( ik hoop dat de link werkt)

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

WILLEMSTAD - De mooiste plekjes van het Haringvliet en het Hollands Diep mogen voortaan niet meer met een drone worden gefotografeerd of gefilmd. De mooiste plekjes van het Haringvliet en het Hollands Diep mogen voortaan niet meer met een drone worden gefotografeerd of gefilmd.
Het wordt ons steeds moeilijker gemaakt.
Het verbod geldt vooral voor de natuurgebieden die aan het water grenzen. Het vliegverbod in onder meer de Hoeksche Waard en grote delen van de provincie Zeeland is een doorn in het oog van de vele (hobby)fotografen in de Hoeksche Waard.

'Boosdoener' is staatssecretaris Martijn van Dam. Hij blijkt, zonder dat daar veel ruchtbaarheid aan is gegeven, vorige maand besluiten te hebben genomen over de toegankelijkheid van de waterrijke Natura 2000-gebieden in Zuidwest-Nederland: Veerse Meer, Ooster- en Westerschelde, Saeftinge, Grevelingen, Haringvliet en Hollands Diep. De besluiten zijn gepubliceerd in de Staatscourant. Bezwaren moeten uiterlijk deze week zijn ingediend.

Onaangenaam
​"Dit komt als een onaangename verrassing", zegt Wiebe de Jager van website Dronewatch, die de ontwikkelingen op dronegebied nauwlettend volgt. Hij kwam pas onlangs achter de maatregelen. "Niemand had het gezien."

"Nu is er feitelijk geen regeling voor drones boven Natura 2000-gebieden", zegt De Jager. "En dat is maar goed ook, want het zijn enorme gebieden. Dat je broedende vogels niet mag verstoren, is voor iedereen duidelijk. Maar om dan meteen alles te verbieden, is veel te streng."

Toch hierbij een schitterend filmpje van mijn geboorteplaats waar ik 66 jaar gewoont heb

https://m.youtube.com/watch?v=X4G6fbwqlkQ
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

Hierbij een voorbeeldbrief zoals die te zien is op de site van dronewatch, om eventueel bezwaar in te dienen.
https://www.dronewatch.nl/2016/12/20/do ... n-zeeland/
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Plaats reactie