Drone

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Drone



Bericht door Kroppie »

dus eentje op een drone is een losse .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Drone



Bericht door Navigator »

Klopt. Je kunt filmen wat je wilt(*). Totdat iemand gaat klagen.

(*) Wel aan wet- en regelgeving houden. Niet boven (vaar-) wegen, niet boven aaneengesloten bebouwing, niet boven mensenmenigte (meer dan 12 personen) etc.etc.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Navigator schreef:
hwendt schreef:.......De openbare weg in zijn algemeenheid mag je ook filmen. Als het doel echter is de personen die langs lopen mag dat weer niet. Staat je voertuig op eigen terrein dan mag dat weer wel.
Hugo
Niet helemaal juist. Er wordt in de wet onderscheid gemaakt tussen een 'losse' en een 'vast opgestelde' camera. Met een vast opgestelde camera mag je GEEN opname maken binnen het publieke domein. Met een losse cam wel: zie wegmisbruikers etc.
Dat heb ik dus ook beschreven dacht ik. maar wat dacht je van al die geldautomaten welke opname van je maken..?
Bijna alle industrie terreinen hebben volledige camerabewaking incl vaste opname. Die hele wet rammelt aan alle kanten en als je een beroep doet op het gelijkheids- beginsel heb je een goede steun in de rug bij problemen.
Vele uitgaans centra hebben camera beveiliging en nemen ook op met de monitoren op een politiebureau.
Het is dus gewoon onduidelijk want de wet is bijna dagelijks aan verandering en aanpassing toe.

Hugo :wave:
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Drone



Bericht door Navigator »

Bijna helemaal waar :)

- per APV kunnen de uitzonderingen worden geregeld
- industrieterreinen zijn PPS-terreinen: publiek-private samenwerking. Politie, Beveiliging, Gemeente en Ondernemers. Dan kan het onder auspicien van de politie.
- de Gemeentewet geeft ruimte aan de gemeenten om een uitgaans- of winkelgebied te voorzien van camera's. Dat gaat niet zomaar. Nul-meting, aanpassen (straat-)verlichting, aanpassen straatmeubilair, wie mag beelden bekijken, hoe opslaan, hoe terugkijken etc.etc.
Forum verlaten.
LeonW
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 13:54

Re: Drone



Bericht door LeonW »

Beste,

sinds zoontje lief met de kerst ook een drone heeft gekregen, is hier de interesse voor een "echte" flink gegroeid.
Net zoals meerderen hier, is de drone dan bedoeld voor de mooie momenten in de natuur, op weg met de camper.

In principe, mocht de knoop door gehakt worden, wil ik dan voor de DJI Phantom 3 advanced gaan.
Echter, ik heb nog geen smartphone (ja, het bestaat nog) dus die moet er ook nog komen.

Mijn belangrijkste vraagvoor nu : Heb ik internet nodig op de smartphone tijdens het vliegen met een drone met wifi of lightbridge....?

Groet Leon
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

Als je met de Phantom advanced vliegt heb je geen WiFi nodig. Wel is het raadzaam een tablet te kopen die overweg kan met de DJI go app. Telefoon kan natuurlijk ook,maar geeft het wel een klein beeld.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Drone



Bericht door RobertMertens »

Krekwakwou
Ik heb twee PB's aan uw adres verzonden mbt de Phantom 3 Advanced.
Robert.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Aloys »

krekwakwou schreef:Als je met de Phantom advanced vliegt heb je geen WiFi nodig. Wel is het raadzaam een tablet te kopen die overweg kan met de DJI go app. Telefoon kan natuurlijk ook,maar geeft het wel een klein beeld.
De vraag was niet of je WiFi nodig hebt, maar of je internet nodig hebt. Dat is wat anders.

Een internetverbinding heb je tijdens het vliegen niet nodig, maar WiFi wordt toch gebruikt
voor de verbinding tussen de camera en de telefoon?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
LeonW
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 13:54

Re: Drone



Bericht door LeonW »

en daar vind ik nu net geen antwoord op.... Is die wifi verbinding er ook als ik geen internet (abonnement) heb?
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Drone



Bericht door Vertrokken3 »

De verwarring is dat wifi vaak gelijkgesteld wordt aan internet.

Dat is niet zo, je kan een wifi verbinding opzetten zonder dat je verbinding maakt met het internet.
Wifi is enkel een manier van draadloos verbinden.
LeonW
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 13:54

Re: Drone



Bericht door LeonW »

oke, helder antwoord! Dank u wel.

Mvgr
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

De Phantom maakt gebruik van wifi voor de verbinding tussen drone/zender en telefoonn of tablet. Maar je hebt geen internet verbinding nodig. Zelf gebruik ik mijn telefoon, deze wordt met een bijgeleverde houder ( die niet echt voldoet) op de zender geklemd. Voor het gebruik van een tablet het je een andere houder nodig.
Realiseer je wel dat wanneer je vlieg_filmpjes maakt en je kijkt alleen naar het scherm, de drone uit je zicht kan raken. Hier in Nederland is dat (uit veiligheid oogpunt) verboden en moet je dan iemand bij je hebben om (oog) contact met de drone te houden.
Uit ervaring weet ik dat het vliegen zonder te zien waar de drone is erg vervelend is. Dit ondanks de RTH (return to home) mogelijkheid. Daarbij komt, de wifi verbinding tussen drone en tablet of telefoon weg kan vallen wanneer de drone verder weg is. Je ziet dan ook niet meer wat je filmt of fotografeert.


Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Drone



Bericht door Ruud-572 »

Dat klopt niet, de Phantom zender koppel je gewoon met de USB kabel van je telefoon of tablet! De houder kan zowel een telefoon als een iPad klemmen. Grotere tablets zal lastig worden, maar is waarschijnlijk ook niet echt praktisch wat betreft stabiliteit/gewicht.

Helemaal geen WiFi nodig dus, en ook geen internet... Maar een internetverbinding heeft wel meerwaarde, omdat je dan immers altijd up to date kaarten hebt!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
gti-mkv
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 20:02

Re: Drone



Bericht door gti-mkv »

Wij hebben deze, is ook erg stil.

Afbeelding
Plaats reactie