Drone

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Marcel174
Berichten: 665
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Drone



Bericht door Marcel174 »

B1gcheese schreef:Nee ik weet dat de Yuneec net zo groot is als de Phantom, zo niet groter. Maar wel erg solide in vergelijking met de Phantom. En met het grootste voordeel dat de controller beschikt over een eigen scherm en je niet hoeft te rommelen met een smartphone of tablet. Ik vraag me af waar ik het spul ga laten in de camper, daarom voel ik meer voor een compacter model. Dank voor die link in ieder geval, de Phantom Pro heb ik niet eerder voor die prijs gezien. Maar realiseer je wel dat eGlobal Central een Chinese aanbieder is die verzendt vanuit Hongkong. Je moet het aandurven.
Ik heb zelf een paar jaar de Yuneec Q500 4k gehad en het is echt een super roesten.
Echter heb ik deze onlangs verkocht en een Mavic gekocht. Reden is dat de Yuneec te groot is om mee te nemen op vakantie en je dus ook snel last liggen.
Ik zou je, vooral als je hem veel op reis mee wil nemen, te gaan kijken naar een Mavic of een Spark. Puur omdat deze klein zijn en dus makkelijker mee zijn te nemen.

Maar zijn er hier ook mensen die fpv vliegen/racen?
Dat doe ik namelijk vooral.
Gewoon ff op een vrij veldje in de buurt als je ergens staat.

Gr Marcel
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Drone



Bericht door Free2be »

Leuk om deze rubriek te volgen, In B ben je nog niet aan de nieuwe patatten..Als je wat serieus wil doen met je drone, ga je al een stevige scholing dienen te volgen, toch weer goed voor 'n paar 1000€.
Voor diegene die gratis 'n e-book wensen:
https://www.drone-kopen.be/product/e-bo ... beginners/
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Drone



Bericht door Geert Huizing »

Ik heb sinds een week een Xiro Xplorer V, met 2 accu’s en een opbergtas.
Deze drone is niet al te groot en makkelijk mee te nemen in de tas.
Afgelopen weekend een testvlucht gedaan zonder camera. Deze drone staat er om bekend dat hij heel stil in de lucht hangt.
Drone is voorzien van gps en een HD camera gemonteerd aan een gimbal.
De bijbehorende zender ligt lekker in de hand.
Ik heb nog geen beelden van de camera tijdens het vliegen, wilde het eerst maar een proberen zonder camera.
Met mijn eerste vlucht heb ik bijna 25 minuten gevlogen op 1accu. Als de accu leeg begint te raken geeft de zender een signaal door even te trillen, dan weet je dat je nog een minuut of 5 hebt om de drone terug te vliegen.
Verder heeft de drone een RTH (return to home) functie.
Prijs is een stuk gunstiger dan van een DJI.
Ik heb wel gekeken naar de DJI spark, maar die vind ik te klein, op geringe hoogte zie je de drone al bijna niet meer.
Groet,
Geert
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door B1gcheese »

Marcel174 schreef:Maar zijn er hier ook mensen die fpv vliegen/racen?
Dat doe ik namelijk vooral.
Gewoon ff op een vrij veldje in de buurt als je ergens staat.

Gr Marcel
Ben best benieuwd hoe dat er uit ziet. Allemaal zo'n bril op?

@Geert: dat model kende ik nog niet, zal eens wat reviews op zoeken. Waar vlieg je zoal? Zou best eens willen kijken als het in de buurt is. Stuur anders even een PB.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Marcel174
Berichten: 665
Lid geworden op: vr 15 jun 2012, 15:58
Locatie: Apeldoorn

Re: Drone



Bericht door Marcel174 »

Is echt heel gaaf om te doen. Maken vaak met vrienden een parcourtje met poortjes om doorheen te vliegen maar je kan ook Freestyle door rolls en flips te maken.
Je zit echt in de drone en kijkt vanuit de camera die er op zit.

Is wel heel andere tak van vliegen hoor.
De echte professionele racers halen wel snelheden van 120-150kmh. Maar zo snel ga ik niet hoor..

Gr Marcel
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 03 mar 2019, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door B1gcheese »

Lijkt me gaaf! Heb wel eens wat op TV voorbij zien komen en die gasten gingen echt loeihard.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

Ben benieuwd of er inmiddels al wat meer camperaars bijgekomen zijn met een drone die meegaat op camperreis.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Drone



Bericht door AbelWei »

Ja zeker. Heb ook een drone gekocht vorig jaar. Een GoPro Karma. Hij wordt na 2 jaar in productie uit de markt gehaald. Hij doet het verder goed en past bij mijn GoPro systeem. Ik laad hem via da omvormer en alle video monteer ik in iMovie op mijn iPhone.


Ik heb deze thread niet helemaal gelezen. Als eigenaar van een drone heb je ook verantwoordelijkheid om te weten waar en wanneer je de ding in de lucht mag sturen. De wet is anders in elk land. In Nederland mag je niet met die ding over mensen/straat/gebouw vliegen. Daarmee zou je minder last van geluid en privacy problemen hebben.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

Ik vraag mij af, of er nog veel mensen regelmatig vliegen met hun drone.
Zelfs bij mij is het veel en veel minder geworden, ondanks dat ik mij bij een modelvliegtuig heb aangesloten.
Momenteel vlieg ik meer met vliegtuigjes dan met drones....
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

Animo is natuurlijk wel sterk afhankelijk van wat voor drone je hebt. Bij de wat duurdere drones heb je veel meer mogelijkheden. Veel mensen zie ik die niet gebruiken en ja, dan wordt het saai
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Drone



Bericht door AbelWei »

Ik ben toen eerst begonnen met een geleende drone, Mavic air, van de zwager. Daarna heb ik een GoPro Karma gekocht omdat ik veel film tijdens onze (camper)vakanties.

Na 6 maanden filmen met de drone zonder techniek is het inderdaad saai geworden. Totdat ik tutorials gevonden op YouTube (waar anders) ben ik weer verslaafd. Hoe je rond jouw voorwerp vliegen. Laaste wat ik geleerd heb is achteruit vliegen (tussen de bomen in het bos!).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Cosmoscar
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 22:48
Locatie: Nieuwegein

Re: Drone



Bericht door Cosmoscar »

Ik heb een Phantom 4 van DJI.
Vorig jaar mee geweest op reisje naar Hongarije/Slowakije.
Leuk speelgoed.
Heb zelf vliegbrevet gehad en weet precies waar wél en niet mag worden gevlogen.
Vaak bekijks en geef de filmpjes aan de eigenaren van camping/camperplaats als cadeautje, wordt gewaardeerd. Staan vaak al op facebook voordat je hun terrein hebt verlaten ;-)

Oscar
LMC i605
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Drone



Bericht door AbelWei »

Dat is een goed idee om de film aan de camping eigenaar te geven.

Wat houdt dat vliegbrevet in?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Aloys »

Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie