Drone

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door rijschoollucassen »

Wordt in het artikel ook niet als bewijslast gebruikt. Men is preventief bezig, en zoekt op deze manier de potentiële overtreders op. Geen gekke actie

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

Toch lees ik dat het OM gaat proberen een aantal overtreders te beboeten.

Verstuurd vanaf mijn telefoon
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

In onderstaande link wordt verwezen naar "Aanpassing Regeling modelvliegen en Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen "
https://www.internetconsultatie.nl/aanp ... delvliegen
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu bereidt een aanpassing van de Regeling modelvliegen en de Regeling op afstand bestuurde luchtvaartuigen voor. Deze stapsgewijze aanpassing trekt de regelgeving voor recreatieve en beroepsmatige dronevliegers meer gelijk en brengt deze enigszins in lijn met de toekomstige EU-regelgeving. Daarnaast wordt een ongewenste aanscherping van de regelgeving met betrekking tot modelvliegvelden en het vliegen met drones boven deze modelvliegvelden gecorrigeerd.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door B1gcheese »

Heb dit hele draadje nog eens door zitten pluizen. Ik werd getriggerd door een aanbieding van de Media Markt, een DJI Phantom 3 Standard voor 444 euro. Die dingen worden steeds betaalbaarder. Ik zou zelf eerder gaan voor een DJI Phantom 3 Advanced. Op Marktplaats is er genoeg aanbod. Hoewel dit draadje al enige tijd oud is was dit zeer leerzaam moet ik zeggen. En alle regelgeving ten spijt ben ik nog steeds enthousiast...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Drone



Bericht door RobertMertens »

Ik zou NIET gaan voor de Phantom 3 standaard. De beeldverbinding gaat via WiFi en dat kan overdrachtsproblemen geven.
De advanced heeft de zgn lightbridge (ff googlen) overdracht is vele malen beter met een verder bereik.
Zoals bekend heb ik de advanced en ik ben daar dik tevreden over. Echter, de 25 minuten vliegtijd heb ik nog nooit kunnen halen. Bij 17 staat de teller op nog 25% en dan stop ik vanwege veiligheidsoverwegingen.
Kijk uit met het kopen op marktplaats. Je kunt moeilijk vaststellen hoe er met het app. is omgegaan. Het is wel high technisch spul.
Let vooral op scheurtjes bij de motorophanging, dat is een zwakke kant van de Phantoms.
Succes met zoeken en aanschaffen.
Nog nooit gevlogen met een drone?? Lees en "kijk" (you tube) je zoveel als mogelijk in. Het is zeer geavanceerd "speelgoed" dat professioneel gebruikt moet worden.
Robert.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door B1gcheese »

Ok dank voor de tips. Zoals gezegd zou ik ook voor de Advanced gaan maar een nieuwe is nog iets teveel boven mijn budget.
Misschien nog even afwachten tot ze nog goedkoper worden. Ik heb nu een echt speelgoed dingetje die zo instabiel is als de pest, maar waar ik aardig handig mee ben geworden.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

RobertMertens schreef:
B1gcheese schreef:Heb dit hele draadje nog eens door zitten pluizen. Ik werd getriggerd door een aanbieding van de Media Markt, een DJI Phantom 3 Standard voor 444 euro. Die dingen worden steeds betaalbaarder. Ik zou zelf eerder gaan voor een DJI Phantom 3 Advanced. Op Marktplaats is er genoeg aanbod. Hoewel dit draadje al enige tijd oud is was dit zeer leerzaam moet ik zeggen. En alle regelgeving ten spijt ben ik nog steeds enthousiast...
Ik zou NIET gaan voor de Phantom 3 standaard. De beeldverbinding gaat via WiFi en dat kan overdrachtsproblemen geven.
De advanced heeft de zgn lightbridge (ff googlen) overdracht is vele malen beter met een verder bereik.
Zoals bekend heb ik de advanced en ik ben daar dik tevreden over. Echter, de 25 minuten vliegtijd heb ik nog nooit kunnen halen. Bij 17 staat de teller op nog 25% en dan stop ik vanwege veiligheidsoverwegingen.
Kijk uit met het kopen op marktplaats. Je kunt moeilijk vaststellen hoe er met het app. is omgegaan. Het is wel high technisch spul.
Let vooral op scheurtjes bij de motorophanging, dat is een zwakke kant van de Phantoms.
Succes met zoeken en aanschaffen.
Nog nooit gevlogen met een drone?? Lees en "kijk" (you tube) je zoveel als mogelijk in. Het is zeer geavanceerd "speelgoed" dat professioneel gebruikt moet worden.
Robert.
Ik heb de Phantom 3 standaard, en heb er geen enkel probleem mee. De vliegtijd van 20 minuten red ik wel, met beide accu,s.
Het enige nadeel vind ik de grote, wanneer je hem mee wil nemen met de fiets of een wandeltocht, is dat wat lastig.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door B1gcheese »

Klopt, daar hik ik ook tegenaan. Dan is een DJI Spark misschien weer een betere keuze, lekker compact.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Drone



Bericht door Navigator »

Of de Magic. Betere specs en inklapbaar net zo klein als de Spark.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Aloys »

Bedoel je de Mavic? Een DJI Magic kan ik niet vinden...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

Navigator schreef:Of de Magic. Betere specs en inklapbaar net zo klein als de Spark.
Inderdaad, de Mavic ook een mindere spec. de prijs.........ruim 1300€
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door B1gcheese »

1300 euro is me even te gek. Dan wacht ik liever even af tot er een nieuwere generatie is en de Mavic goedkoper wordt, of ik ga voor een Yuneec 500+ 4K.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Drone



Bericht door RobertMertens »

B1gcheese schreef:Klopt, daar hik ik ook tegenaan. Dan is een DJI Spark misschien weer een betere keuze, lekker compact.
Als ik me goed herinner heeft de Yuneec 500+4k dezelfde grote als de Phantom 3 Adv.
Als dat zo is, dan heeft u aan "lekker compact" niets.
Overigens, lekker compact heeft ook zijn nadelen. Vliegt u op 120 m hoogte (toegestaan door de wetgever) dan kan u dat ding met het blote oog zeker niet meer zien en bent u in overtreding (dezelfde wetgever) want u mag alleen maar vliegen met zichtbereik.
Zelfs met de Phantom wordt het zichtbereik al aardig moeilijk, ondanks dat mijn ogen nog in orde zijn.(gelukkig)
De prijs van de Phantom 3 Adv. is stukken voordeliger dan het bedrag dat u opgeeft voor de Yuneec. Rond de € 700,00 zijn er genoeg aanbiedingen te vinden.
Qua prestaties enz. is de Ph3adv zeker niet de mindere van de Yuneec, zeker als u voor amper € 20. de besturingsapp. Litchi aanschaft en daarmee leert werken.
Ik heb nog ff gegoogled en vond een Phantom 3 Prof met 4k voor nog net niet € 700,--
Zie: https://www.dronekiezer.nl/product/dji- ... fessional/
Succes.
Robert.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door B1gcheese »

Nee ik weet dat de Yuneec net zo groot is als de Phantom, zo niet groter. Maar wel erg solide in vergelijking met de Phantom. En met het grootste voordeel dat de controller beschikt over een eigen scherm en je niet hoeft te rommelen met een smartphone of tablet. Ik vraag me af waar ik het spul ga laten in de camper, daarom voel ik meer voor een compacter model. Dank voor die link in ieder geval, de Phantom Pro heb ik niet eerder voor die prijs gezien. Maar realiseer je wel dat eGlobal Central een Chinese aanbieder is die verzendt vanuit Hongkong. Je moet het aandurven.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie