Drone

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Drone



Bericht door Kroppie »

is een z.g. stealth drone een oplossing voor dit soort dingen . x:D
als het met een straaljager kan dan ook met een drone , de techniek een beetje aaanpassen .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: Drone



Bericht door campergenot »

Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Zou er genoeg belangstelling zijn om via de "vrijecamperaars" en Camperforum een Drone weekend te organiseren. Ook de samenwerking tussen de twee clubs leek mij leuk. Ze bestrijden beide een ander tak van het campergebeuren.

Waar we dan kunnen kijken wat zijn de mogelijkheden en natuurlijk een aantal Drone vliegers hun kunnen te laten tonen, winkel met spullen er bij zodat we kunnen zijn wat de kosten zijn... Leek mij eigenlijk wel leuk...

Hugo
:thumbup:
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Drone



Bericht door Vertrokken3 »

In principe interesseert een aanschaf van een drone me ook wel.
wat mij tegen houdt is de onduidelijk wat je mee mag doen.
Wettelijk gezien dan.

Ik woon in Belgie en zie dat de wetgeving veel strenger is dan bv in Nederland.
Ik zie drie indelingen, klasse 1 en 2 en privégebruik.
Voor klasse1 en 2 moet je een opleiding volgen en/of medische onderzoek.
Voor privé gebruik niet, maar mag hij maar max 1kg wegen en maar 10 meter hoog ermee vliegen, het aanbod van Ibood weegt onbelast al 1,5kg dus valt al af.
Ik mag ook zonder toestemming op privéterrein nergens vliegen, en hoe weet ik nu wie de eigenaar juist is.

In Nederland is men blijkbaar wat drone-vriendelijker en mag men tot 25kg gaan alhoewel er signalen zijn dat dit terug zou vallen naar 4.

Dus zou ik dat ding via ibood kopen, dan mag ik er in België nergens mee vliegen zonder eerst terug naar school te gaan.
Rij ik er 10 km verder de noordelijke grens mee over.... dan weer wel. Tenminste indien er geen plaatselijk verbod is, en hoe weet ik dat dan weer.....
Wat bij mij de bedenking doet rijzen, wat indien een Nederlander zijn 2kg zware drone hier in België laat vliegen, ook eerst een opleiding of ineens een boete?

Laat me wel wezen indien ik een drone koop is het voor de foto/films en hier in de achtertuin gaat snel vervelen, dus dat ding moet mee op reis....
Maar waar mag ik er wettelijk mee vliegen? En waar moet de drone aan voldoen?
Stel ik kom op een trip ergens op een leuke locatie in Frankrijk of Spanje kan ik zonder probleem de drone bovenhalen, misschien zijn de regels in Frankrijk of Spanje wel anders, misschien zit ik in een zone waar er een verbod is en riskeer ik dat een man met de pet een boete uitschrijft of zelfs een beslag legt.
En om nu telkens een onderzoek te gaan uitvoeren, wie nu juist de eigenaar is en of het wel mag, dat gaat me een stapje te ver.

Het zal wel zijn zoals met veel, indien men het netjes houd zal er veel kunnen, stiekem ook wel. x:DD
Maar als puntje bij paaltje komt geldt toch de wet en die is over de grenzen heen alles behalve duidelijk voor mij.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Drone



Bericht door Kroppie »

die dingen zijn grotendeels van plastic , doorzichtig plastic bestaat ook , dan is zo,n ding al een stuk minder opvallend .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Drone



Bericht door freedom2 »

Blij dat er toch iemand wakker ligt van de wetgeving
Hier enkele voorbeelden, als je het leest zal je zien dat het niet zo simpel is, zoals sommigen het voorstellen.
Vind een drone ook tof, maar begin er niet aan.
http://www.drone-flight.com/nieuws/dron ... ntersport/
https://www.dronewatch.nl/2016/07/14/wa ... of-spanje/
http://www.hobbypiloot.nl/FAQ/Drones-mee-op-reis
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Drone



Bericht door Vertrokken3 »

Wakker lig ik er niet van hoor x:D
Maar was ook wel verrast hoe simpel het voor gesteld wordt.

Bedankt voor de links, die inderdaad mijn vermoedens wel ergens bevestigen.
Meine
Berichten: 4737
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Drone



Bericht door Meine »

En zo denken ze er bij de KNVvL over;

http://www.knvvl.nl/de-knvvl-drones/
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Misschien leuk voor de filmliefhebbers op vakantie..

http://www.tomtop.com/jjrc-multirotor-1 ... m7429.html

Groetjes Hugo :cheers:
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: Drone



Bericht door Hymer572 »

ik ben gek van gadgets dus een drone zal er tzt wel komen .
zou het zo kunnen zijn dat ik een drone ergens plaats met camera met bewegingsmelder.
Als iets in de camera zone komt start de drone maakt een alarmmelding en volgt degene die in de buurt is .
En filmt dat waar hij/zij heen gaat .
slaat mij fantasie op hol of zou dit makkelijk kunnen :?:
Groet,

John uut Apeldoorn.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Ja natuurlijk ken je dat doen echter de Wet op de Persoonsbescherming geeft je wat voorwaarden waaraan je moet voldoen. Echter het beschermen van je eigen voertuig bv mag gewoon. De openbare weg in zijn algemeenheid mag je ook filmen. Als het doel echter is de personen die langs lopen mag dat weer niet. Staat je voertuig op eigen terrein dan mag dat weer wel.
Film je uitsluiten je eigen voortuin zonder dat passanten op de openbare weg in beeld komen mag dat weer wel..

Allemaal beetje dubbel omdat half Nederland zo ongeveer op de film komt met de eindeloze rij camera;s in winkelcentra enz. Zoek die wet meer eens op. Wordt je gek van en zeker als je weet hoeveel er niet aan de voorwaarden voldoen. Heb je zeuren van buren ? dan ben je snel de klos op hun klachten.
Alleen als er een schietpartij is geweest is iedere wetsvertegenwoordiger weer blij ook met de illegaal gemaakte opnamen.. tja...


Hugo
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Drone



Bericht door de toren »

hwendt schreef:

Hugo

Wat is er mis ? Waarom geen hugo in kerststemming of hugo die blij is o i d ?
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Ok de versnellingsbak is kapot en we zouden de 15e vertrekken naar Spanje.... huil huil


Verder blijf ik maar gewoon hulp bieden ... dan drogen de tranen.. :lol3: :lol3: :cheers: :cheers: :cheers:

maar mijn zakgeld is dus op....

Zo wel beetje beter he vriend,, :cheers:
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Drone



Bericht door Navigator »

hwendt schreef:.......De openbare weg in zijn algemeenheid mag je ook filmen. Als het doel echter is de personen die langs lopen mag dat weer niet. Staat je voertuig op eigen terrein dan mag dat weer wel.
Hugo
Niet helemaal juist. Er wordt in de wet onderscheid gemaakt tussen een 'losse' en een 'vast opgestelde' camera. Met een vast opgestelde camera mag je GEEN opname maken binnen het publieke domein. Met een losse cam wel: zie wegmisbruikers etc.
Forum verlaten.
Plaats reactie