Drone

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
EdwinJanssen
Berichten: 120
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:57
Locatie: Noord-Holland

Re: Drone



Bericht door EdwinJanssen »

Dit is onze drone:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem zelf bij elkaar gezocht en in elkaar gezet en geprogrammeerd.
Het is een octocopter en hij is volledig GPS gestabiliseerd en kan een spiegelreflex camera meenemen die dan ook gestabiliseerd is.
Totaal gewicht zit op ongeveer 12 kg.
Er zit een parachute systeem op die in geval van nood geactiveerd kan worden.

De bedoeling is dat hij in de toekomst ook in de camper meegaat om foto's en filmpjes te kunnen maken van de natuur, niet zozeer een camperplaats.
McLouis MC4 71 Special Edition (2010) Fiat Ducato 2.3 JTDm 130pk.
krekwakwou
Berichten: 1835
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

Een parachute is inmiddels ook los verkrijgbaar voor de Phantom. Gezien op een Amerikaanse site. Op ebay kom ik ze overigens nog niet tegen. Wel heb ik via ebay de afklikbare propquards gemonteerd. Werkt wel snel en effectief. Ben nu bezig een windsurf antenne te maken. Hiervan zal ik ook nog een foto plaatsen. Heb inmiddels de nodige materialen bij elkaar gezocht
Knap Edwin dat je deze drone geconstrueerd heb. Toppie.
Afbeelding
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

EdwinJanssen schreef: Ik heb hem zelf bij elkaar gezocht en in elkaar gezet en geprogrammeerd.
Het is een octocopter en hij is volledig GPS gestabiliseerd en kan een spiegelreflex camera meenemen die dan ook gestabiliseerd is.
Totaal gewicht zit op ongeveer 12 kg.
Er zit een parachute systeem op die in geval van nood geactiveerd kan worden.

De bedoeling is dat hij in de toekomst ook in de camper meegaat om foto's en filmpjes te kunnen maken van de natuur, niet zozeer een camperplaats.
Dat is een flinke. Hopelijk kun je er nog een poosje van genieten. De regelgeving voor het gebruik van drones door particulieren wordt aangepast. In de nieuwe regelgeving wordt het max gewicht van een drone verlaagd van max 25 kg naar 4 kg. Of je moet beroepsmatig gaan vliegen.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Drone



Bericht door roma »

Wie in zo'n achterafgebied met zijn Drone wil spelen, zal daar weinig tot geen problemen van ondervinden. Op Google staan vele schitterende voorbeelden van Dronefilmpjes. Het voegt een nieuwe dimensie toe aan filmen en/of fotografie, net zoals dat een aantal jaren terug het geval was met de I-phones.
Zo zat ik van de zomer bij de surfkampioenschappen van de Lacanau Pro veel te ver met mijn zoomlens van die surfers. Vlak boven de branding hing een drone. Mag ik even jaloers zijn.
tvdsande
Berichten: 2270
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Drone



Bericht door tvdsande »

https://www.youtube.com/watch?v=7D-z61RTN1c

Het is toch prachtig om andere mee te laten genieten van zo iets moois.
tvdsande
Berichten: 2270
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Drone



Bericht door tvdsande »

krekwakwou
Berichten: 1835
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

Vanmiddag een windsurfantenne gemaakt waardoor het bereik/communicatie aanzienlijk verbeterd als ik de nodige YouTube filmpjes mag geloven. Zelf moet ik het nog uitproberen.
Afbeelding
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Mooie beelden. Een Drone wordt zo wel een droom. In ieder geval als je de kwaliteit zo wil benaderen.

MM....... Ben weg gestuurd van de tegenstanders.. mag ik hier uithuilen..??

Lukt wel als ik die prachtige opnamen zie. Ik heb wel door dat het bedrag eerder boven de 3 nullen komt dan onder de drie nullen... En dan nog al de opties die je er bij kunt kopen... Er zijn vele toestellen te vinden maar de opmerkingen zeggen nog veel al niets over de betekenis.
Misschien kan iemand een beetje uitleggenb waar je op moet letten bij aankoop. Tevens de vraag hoe en wat zijn de kosten in het buitenland..? Goedkoper ??
Voorlopig toch nog maar overwinteren in Spanje en daarna sparen voor... gaan we het nog wel over hebben denk ik.

Hugo
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6350
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Drone



Bericht door rongreven »

Er is een mogelijkheid om geld te verdienen met een drone.
Verdiend die zichzelf terug. :bow: :cheers:

http://www.computeridee.nl/nieuws/drone ... rgt-pizza/
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Drone



Bericht door alkyone »

hwendt schreef:Mooie beelden. Een Drone wordt zo wel een droom. In ieder geval als je de kwaliteit zo wil benaderen.

MM....... Ben weg gestuurd van de tegenstanders.. mag ik hier uithuilen..??

Lukt wel als ik die prachtige opnamen zie. Ik heb wel door dat het bedrag eerder boven de 3 nullen komt dan onder de drie nullen... En dan nog al de opties die je er bij kunt kopen... Er zijn vele toestellen te vinden maar de opmerkingen zeggen nog veel al niets over de betekenis.
Misschien kan iemand een beetje uitleggenb waar je op moet letten bij aankoop. Tevens de vraag hoe en wat zijn de kosten in het buitenland..? Goedkoper ??
Voorlopig toch nog maar overwinteren in Spanje en daarna sparen voor... gaan we het nog wel over hebben denk ik.

Hugo
Kom maar rustig even uithuilen.

ivm het overwinteren heb ik maar even een filmpje voor je opgezocht.

https://youtu.be/sFMjfCEnhKY

En in 4K opgenomen en dat mij dan weer extra blij
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Ja fantastisch he juist dit gebied waar ik goed bekend ben. Gaan we eerst vis eten in Den Oever en tegen donker via het bos naar Medenblik. Onderweg zoeken naar de reeën welke soms met wel 10 bij elkaar staan.
Zeer mooie opnamen. Begrijp nog steeds niet wat daar tegen of gevaarlijk aan is.. en het lawaai.... pfpfpfpfp moet je al die masten met wat wind eens horen al dat getik tegen aluminium aan...
bedankt mooie opnamen

Hugo
krekwakwou
Berichten: 1835
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Drone



Bericht door krekwakwou »

Snap ook niet waar men zich zo druk over maakt. Op het andere topic doet men net of het heel gevaarlijk is. Er zijn vorig jaar, zoals iemand schreef, wel 27 ongelukken gebeurd. Ja,ja 27 nog wel en......geen enkele gewonde. Juist de mensen die negatief tegenover een drone staan zouden zich eerst eens moeten verdiepen in de materie " drone" en lezen hoe men in die wereld echt vanalles probeert om het risico dat er iets gebeurt, juist te minimaliseren.. of uit te sluiten. Nu is dat helaas vaak alleen bij de wat duurdere quadcopters.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Drone



Bericht door Meine »

Op het moment dat Hugo vertelt dat zijn kleinzoon de drone naar binnen laat gluren bij gezapige oude mensen in hun camper hebben we precies het punt van de privacy te pakken. Als iemand die ons steeds laat herinneren aan zijn historie als politieman dit normaal vindt kun je ook daar spreken van ver afgegleden normen. Dit soort drone gebruik is wat mij betreft verwerpelijk.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6350
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Drone



Bericht door rongreven »

Dat gebeurt pas als Hugo door zijn kleinzoon met de drone ondersteboven zijn haar heeft laten knippen.
Dat stond er n.l. vlak boven.
Als je humor mist, mis je veel.
Groet, Ron Greven
Plaats reactie