Drone

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

Ruud-572 schreef:Dat klopt niet, de Phantom zender koppel je gewoon met de USB kabel van je telefoon of tablet! De houder kan zowel een telefoon als een iPad klemmen. Grotere tablets zal lastig worden, maar is waarschijnlijk ook niet echt praktisch wat betreft stabiliteit/gewicht.

Helemaal geen WiFi nodig dus, en ook geen internet... Maar een internetverbinding heeft wel meerwaarde, omdat je dan immers altijd up to date kaarten hebt!
Ok, dat zal ik dan eens moeten proberen. Ik koppel hem iig met wifi. Ik heb een dji phantom 3 ? Zonder telefoon of tablet vliegen kan ook, maar dan kun je geen gebruik maken van de vele opties die in de app ingebouwd zijn. Wat betreft de klem voor telefoon of tablet welke op de zender zit, Deze is bruikbaar voor een telefoon, maar een tablet is hier te groot en te zwaar voor. Dan zul je een andere houder aan moeten schaffen.
En...dat je geen internet nodig hebt schreef ik ook al Afbeelding En waar zou je die kaarten voor willen gebruiken bij het drone vliegen ?????
Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Drone



Bericht door RobertMertens »

Zelf heb ik de Phantom 3 advanced. De reactie van Ruud 572 is correct. De advanced werkt voor de verbinding met een zgn lightbridge. Dit systeem geeft een groter en beter bereik. (wordt oa gebruikt in de filmindustrie)
Hetzelfde systeem wordt ook gebruikt in de Phantom 3 Pro en de nieuwere versies van de 4.
Als ik met goed herinner dan werkt de Phantom 3 Standaard wel met een wifi verbinding.
Welke versie heeft Saviemeke?
Robert.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

Ik heb idd de phantom 3 standard.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Drone



Bericht door Ruud-572 »

Wij hebben een Phantom 4... dat het bij een Phantom 3 anders werkt wist ik niet, excuus voor de verwarrende opmerking! In de klem van de 4 past dus wel een iPad.

Een online kaart handig zijn wanneer je een geprogrammeerde route wilt maken/vliegen. Maar dat is wellicht een optie die aan de Phantom 4 is voorbehouden?
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Drone



Bericht door RobertMertens »

Een online kaart handig zijn wanneer je een geprogrammeerde route wilt maken/vliegen. Maar dat is wellicht een optie die aan de Phantom 4 is voorbehouden?

In de Phantom 3 Advanced kan ook een route worden gemaakt, door tijdens het vliegen een aantal waypoints vast te leggen. Daarna vliegt de P3A keurig netjes de vastgelegde route. Op de kaart (google) wordt de route weergegeven.
Met het programma Litchy (ter vervanging van de DJI GO) kan ,ook voor de P3A een voorgeprogrameerde route worden gevlogen. Met DJI GO lukt dat niet.
Robert.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

Het programma Litchy ken ik (nog) niet. Maar om de drone een geprogrammeerde route laten vliegen waarbij hij uit het zicht raakt vindt ik niet aantrekkelijk, overigens is dat in Nederland ook niet toegestaan.
Het verbinden van de zender bij de DJI phantom 3 standaard met een usb kabel naar de telefoon of tablet gaat niet (mij) lukken, in ieder geval heb je dan een male-male-micro usb kabel nodig..
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Drone



Bericht door RobertMertens »

Vliegen binnen zichtbereik en niet hoger dan 120 meter is de wet waaraan we ons dienen te houden. Ik heb daarmee geen enkel probleem. Ik wou dat een ieder zich daaraan houdt/zal houden, anders ben ik bang dat er al snel een algeheel verbod gaat komen. Laten we het niet verpesten. Overigens is het vliegen MET zicht veel leuker omdat je dan duidelijk kan zien wat het apparaat doet. Over dit onderwerp valt lang te discuteren.
Als er achter op de RC een USB mogelijkheid zit dan moet daar gewoon een normale USB kabel, die u ook gebruikt voor het opladen van uw telefoon/tablet, op passen.
De DJI Go app moet een groot gedeelte van de dronebesturing uitvoeren. Zonder die app wordt het laten vliegen van de drone wel erg moeilijk. Succes.
Robert.
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

Robert, er zit 1 micro usb aansluiting op de rc, voor het laden van de accu. Mogelijk ook voor contact maar dan heb ik een male -male kabeltje nodig.
Vliegen zonder de dj go app is lastiger, maar gaat prima. Ik ben nu een poosje aan het trainen op de vliegclub en ben dicht bij mijn brevet. Voordeel van vliegen zonder de gps besturing is dat je het toestel zelf goed onder controle hebt. De gps kan uitgeschakeld worden, de hoogte meter niet.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Drone



Bericht door RobertMertens »

Ik ga eens ff zoeken op welke wijze de rc is aan te sluiten op een telefoon/tablet teneinde de DJI GO app aan de praat te krijgen.
U hoort van mij.
Robert.,
Gebruikersavatar
RobertMertens
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
Locatie: Heteren

Re: Drone



Bericht door RobertMertens »

Gevonden.
De Standaard is niet door te lussen dmv een USB.
Op uw telefoon/tablet moet u zoeken naar de WIFI verbinding met de Standaard.
Die dient geactiveerd te worden met het paswoord 12341234.
Zodra u verbinding hebt met de drone cq de RC kunt u de DJI GO app laten draaien.
In deze youtube film ziet op op ongeveer 20 min (ff zoeken) hoe u het eea kunt uitvoeren.
https://youtu.be/9l1C2THSbU4
succes
Robert.

PS
Wat ik graag nog van u wil weten is: hoe gedraagt de drone zich bij het uitvoeren van de eerste vlucht.
Heb zelf alle updates; kalibraties; enz. uitgevoerd. Compass moet nog worden gedaan voor het vliegen.
Lees regelmatig dat drones, ook Phantoms, na het starten hun eigen weg gaan en daardoor zoek raken.
Mag ik u bellen?
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

Dag Robert, dat mag, ik stuur je wel even een pbtje.
In ieder geval heb ik hemm volgens de instructie gekalbreerd, maar voordat de motoren draaiden moest ik toch wel even zoeken hoe dat moest
De drone is erg eigenzinnig, hij moet eerst op temperatuur komen na het aanzetten en wanneer de accu te koud is doet hij het ook niet, Het is eigenlijk een mooi weer toestel, helaas voor hem vliegen we op de club het hele jaar door

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Drone



Bericht door Navigator »

Ik vlieg inmiddels een maand met de DJI Mavic: geweldig! Daarnaast examen ROC-L gedaan en geslaagd (alleen boek en kaart gekocht en examen gedaan, niet de twee cursusdagen gedaan). ROC-L is voor de Mavic niet nodig (onder de 1kg), wel voor de P4P.

Over drie weken naar Florida. De Mavic gaat mee. Je moet je registreren bij de Amerikaanse FAA. Twee jaar voor 5 dollar. En dan nog per gebied kijken wat wel- en niet mag. Vliegen in Nationale parken mag wel maar je mag er niet opstijgen.......

Wordt vervolgd.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Drone



Bericht door hwendt »

Hier vandaag een link gevonden van de politie in N-Holland betreffende hun gedachten over de Drone.
Staat toch veel info in voor de onbekende in deze wereld maar ook zeker de nodige feiten van het afgelopen jaar.

Doe je voordeel er mee en lees dat er wel degelijk tegen opgetreden wordt als men zich niet aan de regels houdt. :cheers: :cheers:

https://www.politie.nl/nieuws/2017/apri ... athon.html

Hugo die vind dat ook de tegenstanders dit mogen lezen.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Saviemeke
Berichten: 16782
Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
Locatie: Wieringermeer
Contacteer:

Re: Drone



Bericht door Saviemeke »

Ik had het artikel al gelezen, al vraag ik mij wel af of de "bewijslast" gebruikt mag worden. Maar goed, dat is voer voor juristen.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Renovatie van onze Hobby600

*******************************************************


Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Plaats reactie