De belastingdienst en het kwarttarief: let op!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door Zadowolony »

Ik hoopte het ook alleen met een telefoontje af te handelen, maar helaas.
Staat op de aanvraag welke onderdelen allemaal op de foto moeten.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door EasyBee »

Er zullen in het verleden te veel gevalletjes geweest zijn, waarbij het achteraf niet bleek te kloppen.
Dus worden de teugels aangehaald.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door hathi »

Klopt,en bij de buscamper,zeer zeker,dus doen ze weinig verkeerd,ja je moet er iets voor. Doen,om een voordeel te behalen,gelukkig is het maar eenmalig
Hans
Anneluc
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:41

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door Anneluc »

Willemzon,

Ik heb pas geleden dit ook doorlopen. Ik moest wachten tot het kenteken erop geschroefd was en daar ook een foto van maken en insturen. Na ong 4 weken een positief bericht en tussentijds geen geld afgeschreven. Na goedkeuring wel 2 maanden kwarttarief ineens moeten betalen. Daar kun je rekening mee houden,Daan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door hathi »

Voor dat afschrijven,zul je toch zelf,toestemming moeten geven,lijkt me ,?bij mij schrijft sowieso niemand iets van mijn rekening af,als ik het niet wil?
Hans
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door javanes »

Als je een auto hebt waarvoor de belasting al automatisch wordt afgeschreven dan gaat dat voor de kampeerauto volgens mij ook automatisch. Daar hoef je niet apart toestemming voor te geven.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door willemzon »

Anneluc schreef:
za 28 jul 2018, 21:34
Willemzon,

Ik heb pas geleden dit ook doorlopen. Ik moest wachten tot het kenteken erop geschroefd was en daar ook een foto van maken en insturen. Na ong 4 weken een positief bericht en tussentijds geen geld afgeschreven. Na goedkeuring wel 2 maanden kwarttarief ineens moeten betalen. Daar kun je rekening mee houden,Daan
Bedankt Daan ik heb dit weekend de kentekenplaten gekregen, foto ervan gemaakt en 2 foto's van de binnenkant. Ik zal morgen het desbetreffende formulier met de foto's versturen.
Meer bewijs kan ik niet leveren.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door EasyBee »

Bij onze Transit wilden ze na de ombouw en keuring door de RDW (kampeerauto op kenteken) foto's van de wagen
1) voorkant en 2) achterkant met de nummerplaten op de wagen in het zicht, met hefdak 3) omlaag en 4) omhoog, van de 5) zitgelegenheid achter de voorstoelen, de 6) slaapvoorziening, het 7)keukentje.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door hathi »

Goed toch,zo hoort het ook,en als je niet sjoemelt,heb je ook niets te vrezen ,tenslotte is de belastingdienst,een heel andere instantie ,,die de Camper nog nooit gezien heeft,dit in tegenstelling tot de RDW,maar die gaan niet over belastingen
Hans
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door EasyBee »

Was ook niet een probleem.
Maar het wrange was natuurlijk dat hij vanwege de leeftijd eerst belastingvrij was (ouder dan 25 jaar) en vervolgens moesten we ineens weer belasting gaan betalen voor een hobby waarmee ongeveer 1000 km per jaar wordt gereden. Hij staat nu op 44.000 km en is van 1985.
Omdat het een diesel is, is de belasting op een 1740 kg zware diesel dan best een dingetje. Verkopen? Hij is in 1 klap waardeloos geworden.
Die handelaar in ons dorp heeft de restpartij (12 stuks) weer terug verkocht naar Duitsland. Was een hele partij van het Duitse rode kruis.
We hebben toen besloten om te investeren en hem/haar om te laten bouwen naar kampeerauto. Hefdak, bedbank, keukentje.
De ombouw kostte minder dan de besparing door het kwarttarief.
Binnen 1 jaar uit de belastingkosten en een voertuig wat weer verkoopbaar is ipv waardeloos.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door Dafluc »

Heel wat bezitters van een grijs kenteken bus gingen u voor :wink:
Afbeelding
slhaarsma
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 01 feb 2019, 20:49

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door slhaarsma »

Hmmm ik begrijp dus dat je na de camper keuring een nieuw kenteken krijgt en deze van belang is bij de aanvraag van het kwart tarief? Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt tussen camper keuring en ontvangen kentekenplaten? Zal het van belang zijn dat de bus er nog hetzelfde uit ziet als tijdens keuring, of vooral dat het nog steeds aan de camper eisen voldoet?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door Dafluc »

Niet meer aan de inrichtingseisen voldoen na keuring tot camper? Als je een controle krijgt, dat kan aan de deur of onderweg (en ja echt waar, ze doen het gewoon) ben je zuur. Je krijgt dan namelijk niet alleen een naheffing maar ook nog eens een boete. En dat zijn bedragen waar je helemaal op leeg loopt. Geloof me. Dus als je bijvoorbeeld de verplichte tafel bij een controle niet bij je hebt, kan dat de duurste tafel worden die je ooit hebt gehad. Ik wil je niet bang maken, slechts waarschuwen. Ik hoop dat je er je voordeel mee doet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door 't Busje »

De naheffing is een jaar belasting en de boete is 100% van de naheffing. Dat is dus geen kwarttarief, maar dubbeltarief.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie