De belastingdienst en het kwarttarief: let op!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8448
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door EasyBee »

Inderdaad aam de eisen van de Benlastigdienst blijven voldoen voor het kwarttarief. Ze (Douane steekproefsgewijs en/of Benlastigdienst bij verkeersfuik met gecombineerde controle samen met de politie) controleren echt wel of je voldoet aan de eisen. Mijn broer is met zijn T3 2 keer door de Douane gecontroleerd (hij woont redelijk dicht bij de grens) en wij zijn met de Transit 1 keer in een gecombineerde controle gecontroleerd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
myway
Berichten: 15518
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door myway »

Even een voorbeeld wat je gaat betalen als je niet voldoet voor het kwart-tarief.
Stel je betaald voor het kwart-tarief 50€ per maand.
Dan ga je betalen 200€ per maand, ze kijken een jaar terug, dus als het voertuig een jaar op jou naam staat wordt het dus 12x200 min de 12x50 en dit bedrag dubbel plus een boete.
Ik weet niet meer hoe hoog de boete is maar dat viel nog wel mee.
Volgens dit voorbeeld zou het dan op +/- 3800€ komen
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door Karelkaywa »

slhaarsma schreef:Hmmm ik begrijp dus dat je na de camper keuring een nieuw kenteken krijgt en deze van belang is bij de aanvraag van het kwart tarief? Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt tussen camper keuring en ontvangen kentekenplaten?
Onze bus werd op 25-01-19 omgekeurd naar camper. Op 13-02-19 ontvingen wij het nieuwe kenteken (en geen kentekenplaten). Met het kentekenbewijs kun je nieuwe kentekenplaten laten maken. Direct daarna kun je bij de belastingdienst onder bewijsvoering van bijvoorbeeld foto's van het camperinterieur het kwarttarief aanvragen.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
slhaarsma
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 01 feb 2019, 20:49

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door slhaarsma »

Aaah oké, gewoon even afwachten dus, dankjewel!
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door AadenAnke »

In julie 2018 haalde wij de nieuwe fabriekscamper op bij de dealer, deze vertelde netjes je moet zelf het 1/4 tarief aanvragen! Thuis gekomen gelijk een paar foto's gemaakt en opgestuurd. Kreeg snel een antwoord dat het verzoek in behandeling was genomen en de betalingsverplichting was opgeschort. Na een week of 6 kwam de beslissing en klaar. Ja het is een beetje omslachtig maar je bent met je hobby bezig dus wat maakt het uit :-B

Gr. Aad
Camper_01

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door Camper_01 »

Op 25 Jan. nieuwe camper opgehaald bij de dealer, normaal in Nederland dus gekocht bij de dealer. Op 26 Jan. foto's gemaakt van Kenteken en binnenkant om te voldoen voor kwart tarief en bij aanvraag formulier hiervoor gedaan. Wat schetst onze verbazing?? Normale aanslag voor vol tarief ontvangen. Nu bezwaarschrift ingediend om dit weer te laten aanpassen, nog niets gehoord tot heden op bezwaarschrift.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 877
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: De belastingdienst en het kwarttarief: let op!



Bericht door zwerf-busje »

Ook dat is normaal.

De molen begint gewoon te draaien voor de wegenbelasting, terwijl jij net een voertuigwijziging aanvraagt, waar ze 6-8 weken de tijd voor mogen nemen om over te beslissen.
Overigens draaiden ze in mijn geval direct de procedures weer terug, automatisch na verzenden van het formulier met de aanvraag van het kwarttarief.
Ik kreeg wel een aankondiging van het vol tarief, maar de bijbehorende incasso ging automatisch op de rem na ontvangst van het wijzigingsverzoek.
Groet Ruud
Plaats reactie