Hemelbekleding laat los

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vince1
Berichten: 56
Lid geworden op: za 28 aug 2010, 10:04

Hemelbekleding laat los



Bericht door Vince1 »

Ik heb een knaus 505 traveller, bj 2003 op 2 plekken is de hemelbekleding gaan loszitten, hangt als een soort bult aan het plafond, wil het gaan lijmen maar niet elke lijm is geschikt denk ik.
De 2 bulten zitten ook nog redlijk ver van de randen af, kan er vanaf de zijkant dan niet bij.
Heeft er iemand ervaring mee om dit weer te herstellen?
B-B-B-Baby, you just ain't seen n-n-n-nothin' yet

Travelling with an Mobilvetta K-yacht 85
Gebruikersavatar
The O
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 11:19

Re: Hemelbekleding laat los



Bericht door The O »

Ja, voldoende, maar mag geen reclame maken (tenzij het blijkbaar voor iemand in Noord Holland is) dus helaas.
geuze
Berichten: 1637
Lid geworden op: ma 11 sep 2006, 22:07

Re: Hemelbekleding laat los



Bericht door geuze »

The O schreef:Ja, voldoende, maar mag geen reclame maken (tenzij het blijkbaar voor iemand in Noord Holland is) dus helaas.
wat is dat nu voor nietszeggend antwoord stuur die man een PB en hij weet het
pluk de dag voor je het weet is het over
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Hemelbekleding laat los



Bericht door Vertrokken2 »

Gewoon bij naam en toenaam noemen.
Dat is geen reclame, dat is slechts een positieve ervaring delen ten behoeve van het algemeen nut.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6349
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Hemelbekleding laat los



Bericht door rongreven »

The O is de naam, vandaar geen reclame.
En misschien heeft de Ts al een Pb?
Groet, Ron Greven
richardvermaas
Berichten: 786
Lid geworden op: za 17 nov 2007, 9:22
Locatie: bergen op zoom

Re: Hemelbekleding laat los



Bericht door richardvermaas »

Was bij mij ook het geval
Maar heb alles maar gelijk vernieuwd
( neem aan dat het hier ook om een grijze stof gaat )
Nugget1
Berichten: 491
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 15:27

Re: Hemelbekleding laat los



Bericht door Nugget1 »

had hetzelfde met hemelbekleding van mijn Nugget. Grijze bekleding, achterkant dunschuimlaagje. Omdat het zwarte dak heet wordt in de zomer, koos ik voor een polymeer lijmkit, in mijn geval van Bison, kleur zwart. (Had ik nog in die kleur. Kleurloos kan ook)
Bekleding deels losgehaald, verspreid tegen (polyester)dak dotjesí lijm gedaan. Daarna bekleding teruggduwd en met roller aangerold. Geen kit door de stof gekomen. Bekleding met hulpmiddelen, o.a. kussens, klemgezet en 24 uur laten zitten. Nu, twee jaar hete Franse zomers later zit het nog perfect.
Lukt losmaken niet, zul je ergens een klein gaatje moeten maken om erachter te komen met het tuitje. Succes.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Hemelbekleding laat los



Bericht door joske501 »

Vince1 schreef:Ik heb een knaus 505 traveller, bj 2003 op 2 plekken is de hemelbekleding gaan loszitten, hangt als een soort bult aan het plafond, wil het gaan lijmen maar niet elke lijm is geschikt denk ik.
De 2 bulten zitten ook nog redlijk ver van de randen af, kan er vanaf de zijkant dan niet bij.
Heeft er iemand ervaring mee om dit weer te herstellen?

Beste,

Dit kan je simpel oplossen door verdunde witte houtlijm met een runderspuit door de bekleding heen te prikken, lijm inspuiten en goed aandrukken (open rollen) desnoods op meerdere plaatsen prikken, inspuiten. De plaatsen waar geprikt wordt zijn achteraf niet meer zichtbaar.
Heb dit al meerdere keren uitgevoerd.
De runderspuit en naalden kocht ik bij ons in de doe het zelf zaak.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Knusseknaus
Berichten: 1
Lid geworden op: di 03 apr 2018, 11:19

Re: Hemelbekleding laat los



Bericht door Knusseknaus »

Bij onze Knaus Traveller is de hemelbekleding in de alkoof al meerdere keren losgekomen. Tweemaal zijn de zijprofielen losgemaakt om voldoende ruimte te hebben voor het vastplakken met spuitlijm. Bij de derde maal heb ik besloten niet nogmaals alles los te maken. Ditmaal heb ik dunne latjes gebruikt die in dwarsrichting zijn aangebracht. De essenhouten latjes zijn te koop bij de DHZ-zaak: 2 cm breed, 4 mm dik en 2.75 m lang. Wanneer je schroeven gebruikt van 2 -2.5 cm lang kun je deze probleemloos gebruiken. Ik heb de latjes met Hammerite metaalverf een zilver/aluminium kleur gegeven zodat dit mooi overeenkomt met andere onderdelen in het camperinterieur. Boor de gaatjes in de latjes voor en gebruik eventueel een soevereinboortje om de schroefkop mooi te laten verzinken. Breng de latjes om de 20 cm aan. Na ongeveer 100 schroeven te hebben vastgedraaid ziet je alkoofhemel er uit als op bijgaande foto .
Bijlagen
IMG_1289.JPG
IMG_1289.JPG (70.19 KiB) 1735 keer bekeken
Plaats reactie