Opblaasbare kajak mee voor 2 personen?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
smitjr
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 12:04
Locatie: Omgeving Rotterdam

Opblaasbare kajak mee voor 2 personen?



Bericht door smitjr »

Hallo camperaars,

Komende zomervakantie willen we er weer lekker op uit en daarbij zullen we met name veel aan zee staan in Kroatië.
Nu willen we graag een kano meenemen, maar dan opblaasbaar ivm de beschikbare ruimte.

Wie heeft er een goede tip mbt de aanschaf van zo'n ding. Je ziet van €29,00 Intertoys kano's en professionele Hypalon (RIB/Zodiac boot materiaal) kano's van honderden tot duizend euro's.
We kijken in principe 2e hands/marktplaats, grote kans dat hij daarna weer verkocht zal worden.


> Wat is jullie goed bevallen? Wat kun je aanraden? (welke materialen wel/niet)
(PS. we hebben al een elektrische pomp)
Laatst gewijzigd door smitjr op di 28 apr 2015, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Opblaasbare kajak mee? 2 pers



Bericht door jurgenc »

Decathlon?
H20
Gebruikersavatar
AapNootCamper
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 0:09
Locatie: Leiden

Re: Opblaasbare kajak mee? 2 pers



Bericht door AapNootCamper »

Je kan ook nog een opblaasbare SUP overwegen, persoonlijk vind ik dat een leukere ervaring. Staan op het water geeft je een heel ander perspectief. Afhankelijk van het model (en je conditie) kan je makkelijk lange afstanden afleggen.
Dethleffs A 7870-2
Gebruikersavatar
smitjr
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 12:04
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Opblaasbare kajak mee? 2 pers



Bericht door smitjr »

Dát is ook een goede tip, daar ga ik naar kijken!
EDIT: ik zie dat een opblaasbare SUP al snel 500 kost...(2x eigenlijk, dat is geen optie)

@Jurgen, bij de Decathlon had ik inderdaad al de Tribord kajak gezien: 2 persoons, stevige materiaal (op het oog) voor €279,= (en 10% korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief. http://www.decathlon.nl/opblaasb-kajak- ... 35512.html

Die van De Wit is 'van een ander kaliber', met een 'rubberen' buitenkant ipv 'stevig stof/textiel achtig':
http://www.dewitschijndel.nl/intex-chal ... bare-kano/ (kost dan ook bijna de helft).
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Opblaasbare kajak mee? 2 pers



Bericht door Sun »

Ola,

Heb met dezelfde reden zo'n ding gehad, een Seyvor. Drijven is natuurlijk goed, maar je zit echt op het water (laag dus) en het roeien over de hoge randen viel me tegen, dus weer verkocht.

Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
AapNootCamper
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 15 mar 2015, 0:09
Locatie: Leiden

Re: Opblaasbare kajak mee? 2 pers



Bericht door AapNootCamper »

smitjr schreef:
AapNootCamper schreef:Je kan ook nog een opblaasbare SUP overwegen, persoonlijk vind ik dat een leukere ervaring. Staan op het water geeft je een heel ander perspectief. Afhankelijk van het model (en je conditie) kan je makkelijk lange afstanden afleggen.

Dát is ook een goede tip, daar ga ik naar kijken!
EDIT: ik zie dat een opblaasbare SUP al snel 500 kost...(2x eigenlijk, dat is geen optie)

@Jurgen, bij de Decathlon had ik inderdaad al de Tribord kajak gezien: 2 persoons, stevige materiaal (op het oog) voor €279,= (en 10% korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief. http://www.decathlon.nl/opblaasb-kajak- ... 35512.html

Die van De Wit is 'van een ander kaliber', met een 'rubberen' buitenkant ipv 'stevig stof/textiel achtig':
http://www.dewitschijndel.nl/intex-chal ... bare-kano/ (kost dan ook bijna de helft).
Klopt wel wat duurder. Kwaliteit en perfomance is dan ook hoger. Je pompt een SUP dan ook op tot +/- 18 Psi waardoor heel erg stijf en vergelijkbaar met een gewoon board.
Dethleffs A 7870-2
Gebruikersavatar
dickjacq
Berichten: 786
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 9:53
Contacteer:

Re: Opblaasbare kajak mee? 2 pers



Bericht door dickjacq »

Ik lees ff mee, want ook hier op zoek voor een goede prijs/kwaliteitskano opblaasbaar. Moet wel stabiel zijn en voor 2 pers.
Hymer 534 1988>Hymer 654 1990>Hymer S660 1993>Hymer B694 1998>Adria Matrix Supreme 687 SL 2013>Knaus Sun i 650 Meg 2017>Knaus Sun i 900 leg 2018. Volg ons ook op YouTube De Mazzel!
Gebruikersavatar
smitjr
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 12:04
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Opblaasbare kajak mee? 2 pers



Bericht door smitjr »

dickjacq, ik denk dat we al snel op die van de Decathlon uitkomen, die foto's zien er erg goed uit.
In een prijsklasse lager komt je al snel in een 'alleen rubber' kano/kajak/kayak uit.
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Opblaasbare kajak mee voor 2 personen?



Bericht door Vertrokken2 »

je kunt ook opvouwbaar overwegen ipv opblaasbaar. De opvouwbare zijn vormvaster en daardoor beter geschikt voor onrustig water, golven e.d.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Opblaasbare kajak mee voor 2 personen?



Bericht door Teisman »

Als je in Kroatie wilt varen zou ik voor een kleine rubberboot gaan. Kun je iets verder uit de kust naar kleine eilandjes. 5 pk motor erop en een stuk veiliger als de golven iets toenemen wat snel kan gebeuren in Kroatie.
Gebruikersavatar
smitjr
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 12:04
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Opblaasbare kajak mee voor 2 personen?



Bericht door smitjr »

Ik heb zo'n 3.85m bootje gehad met 4pk 4 takt motortje, erg leuk, maar die zijn best groot en kunnen we helaas niet meenemen.
We hebben wel een ander speedbootje, maar de trailer/aanhanger blijft in Nederland. De kano is puur om een beetje rond te peddelen en dobberen.
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Opblaasbare kajak mee voor 2 personen?



Bericht door Teisman »

Als Kroatie fan zou ik zeggen meenemen die speedboot. Zul je daar veel plezier van beleven. Ga ieder jaar met camper en boot daarheen.
Gebruikersavatar
smitjr
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 12:04
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Opblaasbare kajak mee voor 2 personen?



Bericht door smitjr »

Ga je dan naar 1 vaste plek of heb je enkele favorieten?
Ik ben samen met mijn vrouw, we willen veel plekjes bezoeken en watersporten oid is toch handiger (en leuker) met vrienden erbij in Nederland.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 28 apr 2015, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren graag de knop Nieuw Antwoord gebruiken :-)
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Opblaasbare kajak mee voor 2 personen?



Bericht door durisotti »

Plaats reactie