Fatsoen??

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Fatsoen??



Bericht door LMC591A28JTD »

Meine schreef:
LMC591A28JTD schreef:
Meine schreef:
LMC591A28JTD schreef:Ik zou het fijn vinden als het fatsoen hier de norm blijft.

En dat mensen die oprecht geinteresseerd zijn in de camper en alles wat daar bij hoort, samen veel plezier beleven aan hun hobby door op dit forum hun ideeen uit te wisselen.

Hartelijke groet!
Hier moet ik het toch echt met Abe eens zijn, in de rubriek algemeen hoort het toch echt te gaan over campers en het uitwisselen van ideeen daarover. Topic is volkomen off the record en hoort daar zeker niet thuis. Mijn voorstel is het aanmaken van een rubriek "ongenoegen". Gelijkgestemden kunnen dan de lat voor de fatsoensnorm hoog leggen en ook de aanverwante zaken samen doornemen. Dan kunnen we aan rubrieken als algemeen, techniek, reizen en electronica weer plezier beleven aan onze hobby en onze ideeen daarover.
.....zou een signaal moeten zijn, maar natuurlijk komt dat bij een bepaald publiek niet aan.

Het zou goed zijn als een aantal users hier eens de forumregels zou lezen.

Die zijn namelijk heel duidelijk.

Zomaar wat zinsneden uit een epistel over fatsoen. Van de topicstarter over fatsoen. Forumleden wegzetten als "een bepaald publiek",
belerend doen over forumregels, laat het alstjeblieft aan de moderators over, die grijpen echt wel in en naar mijn smaak op de juiste manier.

Wat jij hier allemaal zegt is net zo stemmingmakend als datgene wat je anderen verwijt.
Helaas citeer jij slechts een stukje van hetgeen ik heb opgeschreven. Ik zou het op prijs stellen als je mij helemaal citeert en dan zegt wat je er niet aan bevalt. Je laat helaas de passage waar het om gaat, weg en rukt daarmee mijn woorden uit hun verband.

Ik zet niet zomaar mensen weg.

De opmerkingen onder andere gemaakt in het topic http://www.camperforum.nl//viewtopic.ph ... 7#p1259477 waren zo grof en beledigend en discriminerend dat de mods terecht hebben ingegrepen.

Helaas kan ik niet meer laten zien wat ik bedoel, want die opmerkingen zijn door Dafluc gelukkig én zeer terecht verwijderd.

Gelukkig ook zijn er inmiddels meer positieve reacties op mijn post en zijn er slechts weinigen die mijn post als een aanval zien op dit forum als geheel. Want zo is het niet bedoeld en heb ik het ook niet gesteld.

Ik heb geprobeerd het gedrag van een enkeling op dit forum aan de kaak te stellen, heb niemand willen beledigen en willen wegzetten, zoals jij dat kennelijk toch voelt. En wat ik heb geschreven, wordt kennelijk door meerderen hier herkend.

Als ik jou heb geraakt, dan mijn excuses. Ik heb mijn punt gemaakt, heb geconstateerd dat bijna 1100 users dit gelezen hebben en beschouw het als pure winst als er wat meer aandacht hiervoor is.

Ik lees vanaf nu mee.

Met vriendelijke groet!
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Fatsoen??



Bericht door ducati 900 »

:thumbup:

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Fatsoen??



Bericht door Meine »

@LMC591A28JTD, Voor je het weet stigmatiseer je dus een deel van de forumleden, of zoals in het door jou aangehaalde topic hele bevolkingsgroep. Een ieder maakt daar klaarblijkelijk dus wel eens een foutje in, maar ik ben met je eens dat het in het door jou aangehaalde topic over die gestolen camper in Belgie, bar en boos is. Maar wat is er simpeler als gewoon zo'n topic overslaan? Heb ik ook gedaan, ik heb niets met het onderwerp en ook niet met de manier waarop het verhaal zich ontwikkelde. Je leest wat je aanspreekt en de rest laat je liggen, helemaal zonder ergernis dus.

Maar los daarvan is er in dat topic toch afdoende gemodereerd? En een van de hoofdpersonen daar is weer eens uit de roulatie genomen. Al met al denk ik dat de moderatoren er voldoende bovenop zitten, wat mij betreft hoeft niet alles dood gemodereerd te worden. Dat zou het wel heel saai maken hier.
Gebruikersavatar
Willem 310
Berichten: 239
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 16:59

Re: Fatsoen??



Bericht door Willem 310 »

Ook ik denk wel eens als ik een topic lees "waar gaat dït over"'.
Soms heeft een topicstarter een vraag en krijgt daarop 2 of 3 ter zake doende nuttige antwoorden, vervolgens volgen er 2 of 3 BLADZIJDEN met niet topicgebonden opmerkingen, ik denk dan wel eens, zijn we nou volwassen of niet...
Ik zie het zo: de 1 weet dit en de ander weet dat en samen weten we meer, zo kunnen we elkaar helpen met onze hobby.
En laten we ons "overigens zeer interessante en nuttige forum met voor elk wat wils" schoon houden, dat dit soms moeilijk is omdat niemand gelijk is snap ik ook wel, maar het is het proberen (gezien de nu al vier pagina's ) waard toch ?

Willem
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Fatsoen??



Bericht door cobes »

heel typerend is dat er in dit topic precies dat gaat gebeuren wat TS meld.
starheid ten top.
voor een gedeelte herken ik het wel snel lezen en nog sneller antwoorden een fout antwoord geven en daar op door blijven borduren.

en het stomme is dat als we met elkaar op een camperplaats zouden staan de meeste mensen hard weg zouden rijden als er op zo´n manier tegen elkaar gesproken zou worden.
en hier op de site lijkt het wel of die personen elkaar bewust opzoeken. :DD
ik zit hier nog omdat er goede vrienden bij zitten zodat je wat makkelijker van elkaar op de hoogte blijft, anders was ik allang weggeweest.

maar toch een prettige feestdagen gewenst voor iedereen x:D :cheers: x:D
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Fatsoen??



Bericht door Aloys »

We beschouwen het maar als nieuwjaarswensen, een vooruitblik én een terugblik op het afgelopen jaar.

Als moderators doen we ons best, het is voor ons allemaal hobby. Het forum werkt goed: wie vraagt krijgt
antwoord, vaak sneller dan verwacht! Er is veel hulpvaardigheid, velen staan klaar om te helpen met vaak
goede adviezen en ideeën. Er is hier veel informatie te vinden, in de pakweg 12 jaar dat dit forum bestaat
is er door de gebruikers een enorme hoeveelheid kennis en know-how ingestopt.

En zoals Jos (Inferno) als schreef, het forum heeft ook een sociale functie. Velen zitten hier dagelijks,
schrijven niet alleen over campers maar ook over gezondheid, werk, noem maar op. Dat er daarbij wel eens
conflicten ontstaan is onvermijdelijk. Valt niet altijd mee voor de moderatie om dat dan weer in goede
banen te leiden. Bovendien is met elkaar schrijven iets anders dan met elkaar praten. Met als
gevolg dat er nogal eens iets 'verkeerd wordt opgevat'. En dat mensen op elkaars tenen gaan staan...

We zullen -als team- het komende jaar ook weer ons 'stinkende best' doen om 'het verkeer' op het grootste
camperforum van de Benelux in goede banen te leiden. Proberen om het iedereen zo mogelijk naar de zin te
maken, hoewel we van te voren al weten dat dat een onbegonnen zaak is.

En dat we het "ergste camperforum" zijn, zoals iemand schreef, dat beschouw ik maar als een compliment.
Tenslotte is er bij een wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord ook meer rottigheid dan bij een wedstrijd tussen
Zalk en Lutjebroek.
Het geeft wellicht de rangorde aan! x;-)

Een ieder vast prettige feestdagen gewenst!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Fatsoen??



Bericht door cobes »

:lolno: :-B :thumbup:
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Fatsoen??



Bericht door r3mco »

Goed verwoord Aloys, petje af voor jullie moderators. Ik geef het je te doen iedere dag weer opnieuw.

Ik vind als iets te persoonlijk wordt, voor mijzelf, stop ik met het draadje te volgen. Verder heb ik ervaren dat, als je een vraag hebt, je toch altijd door iemand binnen notime wordt geholpen.

Ik zou zeggen, laten we het daar maar op houden. Voor mij een geweldig forum!!

Fijne dagen allemaal.

Verstuurd van mijn GT-I8190 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door r3mco op do 19 dec 2013, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Remco.
Espagne5
Berichten: 139
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 18:18

Re: Fatsoen??



Bericht door Espagne5 »

:clap: :clap: :clap:
Bakker Gerard
Berichten: 1006
Lid geworden op: za 08 jul 2006, 10:45
Locatie: Wijk en Aalburg
Contacteer:

Re: Fatsoen??



Bericht door Bakker Gerard »

:cheers:
Verbeter de wereld, begin! (loesje)
Gebruikersavatar
trevE
Berichten: 611
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 19:35
Locatie: De Kempen

Re: Fatsoen??



Bericht door trevE »

Alweer goed verwoord Aloys....bedankt dat je dit forum al zolang in de lucht houdt !!....ik kom hier al vele jaren met veel plezier....en hoop dat de komende jaren nog te blijven doen....ben al vaak goed geholpen zonder ook maar een vraag te hebben hoeven stellen....dat is het mooie aan dit forum....en je mag reageren....je moet het niet....je mag lezen....je moet het niet....niemand dwingt je....Aloys en het team....nogmaals bedankt....velen met mij komen hier dagelijks terug om of te lezen of te reageren....ik hoop nog vele jaren....maar het moet niet....maar doe het toch....

Allen fijne feestdagen en vooral een gezond 2014....

trevE
Laatst gewijzigd door trevE op za 21 dec 2013, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Fatsoen??



Bericht door Inferno »

En zo is het! Fijne feestdagen!
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Fatsoen??



Bericht door Audiofiel »

Ik ben het ook helemaal eens met de topicstarter. Ik loop hier nu zo'n 3 jaar rond en verbaas mij ook over de toon die door een deel van de leden wordt gebruikt. Natuurlijk weet ook ik dat een forum een afspiegeling van de maatschappij vertegenwoordigt en dat hier dus net zo goed verruwing en verhuftering te vinden zal zijn.

Maar de verhouding lijkt hier wel veel meer zoek dan op andere fora waar ik zit. Op die andere fora wordt vaak sneller ingegrepen en eerder een ban gegeven. En dat heeft tot gevolg dat men zich daar iets rustiger houdt en elkaar minder vaak voor rotte vis uitmaakt. Wel zo prettig. Ik realiseer me echter dat dat te maken heeft met 2 dingen: strengere regels en meer moderators.

Moderators doen verschrikkelijk goed werk en daar is vaak te weinig waardering voor. Je hebt heel veel moderators nodig als je al het onkruid wilt vermijden.

Ook ik hoop nog steeds dat de sfeer hier meer gaat lijken op de sfeer op de camperplaatsen en campings waar we elkaar treffen en dat iedereen goed nadenkt over zijn teksten voordat hij of zij op "bevestig" klikt. Vaak helpt het om jezelf af te vragen of je dezelfde opmerking ook zou durven te maken als iemand in levende lijve voor je stond...

Iedereen alvast de beste wensen en een positief en prettig camperjaar toegewenst. Het feit dat er in dit topic zoveel gelijkgestemden zijn doet mij in ieder geval goed! x-D
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Fatsoen??



Bericht door eef van baal »

sommige drukken te snel op bevestig, zonder eerst op voorbeeld te drukken om te kijken of het er ook zo komt te staan zo als ze bedoelen.
Oké dit kan wel eens gebeuren, maar dan is er altijd nog het kruisje om het bericht te verwijderen, ook niet bij iedereen bekent.

ook word de smiley over het hoofd gezien.

prettige dagen verder x:-|
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Plaats reactie