Lifters

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: Lifters



Bericht door sampdoria »

Een aantal jaren geleden stonden wij precies op de grens van Frankrijk en Belgie zonder benzine.
Stond een oude Renault 25 met een aantal Noord-Afrikaanse mannen erbij. Dus ik vraag in mijn beste Frans, en dat is niet zo
heel best en veel of ze misschien ook benzine hadden.
Dat hadden ze niet, maar ze reden toch naar een benzinestation en hadden ook lege plastic jerrycans, want hun Renault verbruikte
nogal veel koelvloeistof.
Ik dacht, OK, meerijden naar het benzinestation kan geen kwaad, dan versier ik vandaar wel weer een lift de andere kant op.
Dus naar het benzinestation, en zo goed en zo kwaad vragen waar de mannen vandaan kwamen: " vous Maroccain ? " Non, Algerien"
Ah, logisch, gezien het koloniale verleden van Frankrijk.
Na het tanken brachten de mannen mij weer terug naar ons busje en wilden absoluut niets weten van enige betaling voor het heen en
weer rijden.
Dat was mijn eigen lift.

een paar jaar geleden reden wij in de hete zomer met de camper over de stoffige poesta's van Hongarije. Plotseling zagen we voor ons een
fietser op een Batavus en AGU fietstassen. Een echte fietser weet dat dit een Nederlander is. Dus wij stoppen en vragen waar hij heen moest.
Naar de camping in een stadje wat nog 50 km verderop lag. Omdat het al laat in de middag was en heel heet vroegen we of hij mee wilde rijden.
Maar nee, dat wilde hij niet en hij wilde ook geen Cola uit de koelkast.
Wij maar weer verder rijden, je kunt een 'em ook niet naar binnen trekken als hij niet mee wil :mrgreen:
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Re: Lifters



Bericht door anne63 »

Wij hebben ook al eens lifters meegenomen met de camper helaas zie je ze tegenwoordig zeer weinig. Vroeger met de auto deden we het wel veel vaker omdat je ze meer zag. Deze vakantie in Zweden hebben we een meisje meegenomen die op weg was naar een concert op een of ander eiland. Het klikte goed en toen zijn we ook een stukje omgereden om haar bij de pont af te zetten.

Vroeger heb ik zelf ook wel vaker gelift. De meeste rare ervaring die ik toen heb meegemaakt is dat ik met een man meeging van Oostende naar Brussel in een hele grote Mercedes. Onderweg moest hij nog wel even stoppen en ik kon wel even meekomen :o . Bleek hij wat te moeten ophalen en het enige wat ik er nu nog van herinner is dat er een groot rond bed stond met allemaal spiegels :roll: Hij heeft me wel keurig afgezet waar ik wezen moest. Achteraf bekeken is het best wel eng geweest want ja, wie heeft nu zo'n auto en kamer :bang: Maar ja, ik was jong en onbesuisd :G
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Lifters



Bericht door hwendt »

Als er bijzondere omstandigheden zijn stop ik rustig. Het is een kwestie van gevoel. is het mooi weer en zij ziet er leuk uit..dan stop ik
Het is mooi weer en hij ziet er leuk uit....rij ik door. :DD :DD

Tja ik zou Anne ook wel eens mijn spiegelkamer willen laten zien... maar
ze staat hier nooit aan de weg...is zeker te ver vanuit Dedemsloot :D

Hugo :cheers: die vind dat Anne40 beter staat.. :bow: :cheers: ..
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Re: Lifters



Bericht door anne63 »

kussie voor Hugo :bow: (maar het is wel echt gebeurd)
veramon
Berichten: 64
Lid geworden op: di 20 sep 2011, 20:42

Re: Lifters



Bericht door veramon »

@ Icebox
Leuk, dat die lifters nog iets hebben laten horen! :-B

Ik heb in de jaren '70 zelf ook veel gelift: door Europa in de -lange- vakanties en ik heb geweldige ervaringen opgedaan!
Ook in Nederland heb ik vroeger veel gelift, domweg omdat de trein te duur was als ik eens een weekend naar mijn ouders ging.

Nu ikzelf over meerdere (2 en met de camper erbij maar liefst 3!!!) auto's beschik neem ik ook regelmatig lifters mee, vanuit hetzelfde idee als toen.
Hier in Groningen staan ze nl. nog wel regelmatig bij de oprit naar de A28. ;;-)
Ik ga daarbij volledig op mijn gevoel af, dat heeft me vroeger meestal ook goed geholpen, op een paar negatieve ervaringen na, tja..
Als ik er geen goed gevoel bij heb stop ik niet, maar de keren dat ik wél een lifter heb meegenomen was dat heel positief en gezellig.

We hebben nog maar een paar maanden een camper en we hebben nog geen lifters meegenomen, maar dat zal vast nog wel eens gebeuren.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Lifters



Bericht door hwendt »

anne63 schreef:kussie voor Hugo :bow: (maar het is wel echt gebeurd)

Je bent opgeklommen naar de 2e plaats.. :bow: :bow: :bow: :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Lifters



Bericht door henk en lila »

Wij zijn rond de 60 en liften als GR5 wandelaars zelf nog regelmatig om weer bij ons bussie terug te komen. Weinig OV in het gebied waar we nu zijn.
We zijn al meegenomen door de pastoor op zondagmorgen; door een enthousiaste student in de Peugeot coupé van zijn moeder (dat was even proppen) en door een Zwitsers echtpaar. Altijd leuk.
Gewoon op je gevoel afgaan. Vroeger zelf 2,5 maand rondje Europa gelift.

Nu kunnen we samen reizend niemand meenemen; als ik alleen reis neem ik af en toe iemand mee. Buiten (klein) West-Europa wordt nog veel gelift om allerlei redenen; meestal geld of de bus komt nog lang niet of helemaal niet.

Gewoon doen!!!
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Eemspoort
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 05 okt 2011, 14:52
Locatie: Dieren

Re: Lifters



Bericht door Eemspoort »

Heb ook wel eens lift(s)ters mee genomen.
Was gelukkig een prettige ervaring.
Maar ik doe het niet vlug, een gewaarschuwd mens telt immers voor 2.

Jaren geleden stond er in Groningen een wat alternatieve jonge dame bij een toerit.
Moest een km of 15 verderop zijn, bij de boerderij van haar ouders.
Toen we in het dorp zelf waren, was ze al dankbaar.
Maar aangezien ik tijd zat had, en een klein ommetje me niet veel kon schelen, heb ik haar maar voor de deur afgeleverd.
Bleek toch ook nog een km of 3 te zijn. En dat te moeten sjouwen met een grote, zware weekend-tas, dat doe je zo'n meid toch ook niet aan.

Gr. Ed
GMC Midas Mini 190 '76
Droomt stiekem van een pre-'86 Hymer S660....
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 755
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Lifters



Bericht door kowa »

Ik neem altijd lifters mee als ik naar boven of naar beneden ga :lol3: :bow: :lol:
Onderweg naar (t)huis
Gebruikersavatar
Anika
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 19:23
Contacteer:

Re: Lifters



Bericht door Anika »

Wat leuk dat julie dit fotofilmpje hebben gekregen!! :P

Wij hebben wel eens een kaartje gekregen van lifters die we meegenomen hadden.
stabij
Berichten: 344
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 18:35

Re: Lifters



Bericht door stabij »

Met belangstelling het lift avontuur gevolgd.
Zelf heb ik 2 de (ene achteraf) leuke lift ervaringen.
De eerste 28 jr geleden was ik met 2 vriendinnen op Rhodos naar Lindos met de bus gereden. Terugweg de bus gemist dus moest er worden gelift. 3 jonge meiden dus snel een lift gevonden naar Rhodos stad. De auto die stopte had 2 jagers ruige types en een stel honden in de auto.
:shock: Honden gingen in de kofferbak bij het geschoten wild en wij zeiden dat we naar Rhodos stad moesten. Ze sprakenwat Engels dus dat was geen probleem. Halverwege de route schrokken we ons rot :bang:
we gingen van de weg af steeds verder van het gebaande pad. Je begrijpt we werden toch wel erg ongerust.
Wat bleek later de honden werden naar hun kennel gebracht en verzorgd. Daarna zijn wij netjes bij ons hotel afgezet.
Wij opgelucht. :cheers:
De 2e keer was 4 jaar terug toen ik fietsvakantie was met mijn man. We wilden vanaf Boedapest met de draagvleugelboot naar Wenen.
Dit konden we niet boeken/reserveren door een of andere duistere reden. Op de camping stond een Nederlands echtpaar met een caravan waar we mee aan de praat waren gekomen. Savonds hebben we met hun op de camping gegeten het klikte goed. :-B :cheers:
Vervolgens hebben we de volgende dag een lift van hun gehad naar een voorstad van Wenen, we mochten zelfs als we dat wilden mee naar Nl rijden.Deze mensen hebben we nog steeds contact mee en zijn vrienden geworden. Ook zij hebben inmiddels een camper. AS voorjaar spreken we weer een keer af, omdat ik nu voorlopig in de lappenmand lig.
Zelf zou ik niet zo een lifter langs de weg oppikken, je weet tenslotte nooit wie er instapt.
nu op 4 wielen Leo en Anja
Gebruikersavatar
boudewyn
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 22:01
Locatie: Zwolle

Re: Lifters



Bericht door boudewyn »

test
Gewoon is heel bijzonder!
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Lifters



Bericht door Opgezegd »

Hier in Spanje staan ook veel dames te liften, ze zitten in afwachting van een lift op een stoeltje langs de weg :-B :lol:
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Lifters



Bericht door Marjorie »

wel doorrijden, hoor :lol:

gr. Marjorie
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Plaats reactie