nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door mariët »

mariët schreef:Hoe kun je dan aantonen dat het een gasoverval is geweest als je meer dan een dag later aangifte gaat doen en dan ook nog in een andere plaats, zelfs in een ander land? Dat wordt voor sporenonderzoek of toxicologisch onderzoek wel een lastige klus.

Heb je dan aangifte gedaan van vermissing/diefstal van goederen of van een vermeende gasoverval?

En zoals al eerder gevraagd: Is na dat proces-verbaal nog lichamelijk onderzoek of sporenonderzoek in de truck geweest, die inderdaad bevestigt dat er gas gebruikt is om je te bedwelmen? Of is alleen genoteerd wat je gezegd hebt en is daar verder niks mee gebeurd?
Ik denk dat Hugo zeker geïnteresseerd zal zijn in dit proces-verbaal en deze op kan vragen om deze eens te bekijken.... Ik (en vele met mij) ben (zijn) benieuwd.


En roep nu niet weer: 'Einde discussie' of dat je geen mening mag hebben hier want dit is een serieuze vraag.
Ja Opa Jan, je voelt je kennelijk beledigd en je maakt jezelf voor een fantast uit, maar op bovenstaande vragen heb je nog steeds niet gereageerd. Dan werk je toch zelf in de hand dat mensen je verhaal in twijfel gaan trekken?
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Leo Bokkum »

Beste Jan,

Ben je een leugenaar? Nee. Iemand die niet beter weet liegt niet, maar vertelt ZIJN waarheid.
Ben je een fantast? Nee. Zie boven.

Ben je "maar" een chauffeurtje?
Nee. Beroepsmatig ben je een vakman die -zwaar onderbetaald- verantwoordelijk werk heeft.
Ja. Op het gebied van verdovingen ben je inderdaad "maar een chauffeurtje".
Beroepsverdovers die er jaren voor hebben gestudeerd en er dagelijks mee omgaan zeggen dat het niet kan. Wie is een chauffeur dan nog om anders te beweren?


Beroofd worden dmv een dot chloroform is geen schande.
Een keer heel diep slapen en niets merken van een inbraak is geen schande.
Maar de chauffeurstafelverhalen blijven geloven terwijl je zo langzamerhand kunt weten dat verdovingsvaklieden gasberovingen onmogelijk achten?
Dan moet je maar hopen dat je nooit op de operatietafel belandt, want dan komt je leven in handen van diezelfde prutsers die er volgens chauffeurs blijkbaar geen moer vanaf weten..


Jan, Wingman & andere gasovervalgelovigen:
Een oud Chinees spreekwoord zegt: " Onwetend zijn is geen schande, onwetend blijven is echter een misdaad".
Trek je dat spreekwoord nou eens aan, want je zet jezelf zó verschrikkelijk voor paal.. :(


Mvg, Leo.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Ruud Adam »

Ik volg de discussie hier op de voet, want 'better safe then sorry' blijft voor mij een goede levenswijsheid.

Een paar dingetjes vallen me op.
* Zowel de gelovers als niet gelovers gebruiken harde woorden.
Mijns inziens niet handig als je tracht om voor iedereen aan een soort van waarheidsvinding te doen.
Bovendien, een leuke sfeer is wel net zo gezellig.
* Ik heb zelf zitten speuren op internet en geen verifieerbare verhalen gevonden.
Maar... de berichten dat het onzin is komen ook vaak niet veel verder dan "mijn kennis die dokter is..."
Is ook niet echt een sterk argument.
* Als het geen gas is (of kan zijn) dan zou het de discussie en daarmee ons forum-lezers helpen om uit te zoeken hoe het dan wel gebeurt. Want ik weet dat truckers van goede en grote verhalen houden, maar ze kletsen niet allemaal uit hun nek.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door hwendt »

Ruud Adam schreef:Maar... de berichten dat het onzin is komen ook vaak niet veel verder dan "mijn kennis die dokter is..."
Is ook niet echt een sterk argument.
.
Hoe bedoel je als er 2 politiemensen dit beweren dat het tot nu toe niet mogelijk was en persoonlijk hun kennis hier hebben beschreven. Waarbij 1 van de twee beroepsmatig aan 40 zaken van voertuigcrimminaliteit en overvallen betrokken is geweest.
Als er een Anesthesist zijn stukje over de onmogelijkheid hier heeft geschreven.
Als er professionals die gassen maken en bewerken en beroepsmatig met gassen werken dit hebben beschreven en beweren en u vindt dat onvoldoende kennis ??
dan weet ik het niet meer hoor..
En het hoe en wat er dan mogelijk wel aan de hand is , is ook ruim beschreven.

Misschien nog eens opnieuw beginnen en alle stukjes doorlezen.

Wel kan het zo zijn dat wat vandaag niet mogelijk is morgen wel mogelijk kan zijn met tot nog toe onbekende middelen. .

Hugo...
Laatst gewijzigd door hwendt op wo 22 jun 2011, 16:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Mieke tVD »

Ruud Adam schreef: * Zowel de gelovers als niet gelovers gebruiken harde woorden..
Dat ben ik niet met U eens, dat er meerdere malen vragen gesteld worden waar men dan graag een antwoord op heeft, en die antwoorden komen niet, ja dan word men wel even wat ongeduldiger. Maar harde woorden? dat valt reuze mee.

Wat ik erger vind? Het lijkt wel alsof in dit forum op het ogenblik alleen DIT thema nog leeft.
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: nu weer mensen beroofd die sliepen in boot m.b.v.gas?!

Bericht door Inferno »

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... narcosegas
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... gas#p38153
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... as#p715841
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... se#p193196
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... md#p859910
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... narcosegas
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... narcosegas
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... it=narcose
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... ose#p46623
gast schreef:Beste allemaal,



Ik als anesthesioloog verbonden aan een groot ziekenhuis in Nederland, geeft per jaar gemiddeld 1200 keer narcose en doe dit vak al 12 jaar

Zelf ben ik ook een trotste camperbezitter en eveneens zeer voorzichtig als het om diefstal en inbraak gaat.

Maar....1 zaak moet mij van het hart.

Mij verbaasd het heel erg op welke manier deze boefjes te werk gaan. Narcosegas in welke vorm dan ook (lachgas, Halothaan, Isofluraan of sevofluraan, meer is er echt niet) is vluchtig en zeer moeilijk stuurbaar. Men heeft hele grote hoeveelheden nodig om een persoon, zonder gebruik makend van professionele apparatuur, in "slaap" te maken. Denk hierbij aan een 30 liter cilinder voor een narcose met lachgas. Tevens zijn de andere narcosemiddelen niet te betalen. 1 flesje Sevofluraan kost per 200 ml ongeveer 250 euro, en niet verkrijgbaar in de handel. Mijn verbazing is groot als boefjes dit soort middelen gebruiken voor een paar pasjes. Graag zou ik met die mensen in contact willen komen die dit daadwerkelijk meegemaakt hebben en vanuit medisch oogpunt de zaak door willen spreken wat met name de rest na verschijnselen waren na het ontwaken. Bij grote hoeveelheden narcose middelen in welke vorm dan ook heeft een negatieve werking op het menselijk lichaam. Nogmaals vind ik het zelf moeilijk te geloven dat het in al dit soort gevallen echt gaat om narcose middelen. Men moet echt honderden liter lachgas inspuiten om iemand onder zeil te krijgen, met alle kieren en gaten afgeplakt, daarna mag er geen deur meer opengemaakt worden omdat het zeer snel vervliegt en vermengd met de buitenlucht. Tevens zouden de boefjes dan gasmaskers moeten dragen. En dit allemaal voor een paar pasjes??? Ik zeg niet dat de verhalen niet berusten op onzin, maar wel als het de narcosemiddelen aangaat. Wat dan wel het bedwelmende geeft, lijkt mij meer op een inbraak met binnendringing en bedwelming met een propwatten/doek met chloroform/ether. Hier zal ook geen alarm tegen helpen, dit gaat snel efficiënt. De concentratie van beveiliging zal moeten liggen op inbraak van buiten af en niet zozeer vertrouwen op een narcosealarm.
Als de believers nou even de informatie gaan lezen die in de hierboven geposte berichtjes staat...
en als je meer wilt dan is dat ook nog wel te vinden.

Sommigemensen leven lekkerder met een geloof, prima, anderen geloven pertinent niet, prima. Dan weer anderen geloven niet dat het met gas a kan maar met gas b moet. Dat word ruzie :roll:

Tis net de echte wereld.

Als je niet te horen krijgt wat je geloofd dan bestrijd je alles wat je hoort.
Voorstanders tegenstanders en eens worden we het toch niet ook dat word hier al jaren aangetoond.
Zullen we er voor deze discussie maar weer eens mee stoppen?!

Kunnen wen het weer over leuke dingen hebben ipv mensen vlak voor de vakantie angst aan jagen.
Gesloten