Hondenvoer

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

Stef schreef:Nou Mariët, het lijkt me dat het nu wel duidelijk is welk voer je in huis moet halen. :wink:

Groet,
Stef.
Inderdaad... hoe zat dat ook al weer met die bomen en dat bos?
Ik ben natuurlijk blij met alle reacties en goede raad en ik denk dat we het maar op Royal Canin houden.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Dat lijkt me altijd goed.

Ons vorige hondje is trouwens 18 geworden op het C1000 huismerk.
Maar dat was dan ook een vuilnisbakkie voor welke dit al een delicatesse was.
Toen ik nog thuis woonde, alweer een tijdje geleden, at onze grote huisvriend, een eigenwijze Teckel, met de pot mee. Ik weet het, het zal wel hartstikke slecht voor een hond zijn maar tot zijn 14de heeft hij er buitengewoon van genoten. Waarschijnlijk nog wel langer ook als hij het niet nodig gevonden had gevonden een grote vrachtwagen aan te vallen die 50 km/u reed. Dat hij die strijd moest verliezen had naar mijn idee weinig met zijn voer te maken.

Dit maar even om de verwarring voor zover mogelijk nog groter te maken.
Maar zo op de foto te zien is het een scheet van een hondje, heel veel plezier met elkaar.

Groet,
Stef.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Ik denk Mariët dat je zelf heel goed kunt gaan proberen waar de hond goed op reageert. Ik vind wel met het echte goedkope voer van bijv Aldi of zo, dat is vaak te zout. De honden vinden het uiteraard erg lekker, maar het is toch niet dé kwaliteit.
Koop gewoon een goed merk. Inta wisselt af met Prins, Eukunaba. Wel duur allemaal, maar erg goed.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

om e verwarring nog groter te maken..
onze honden doen het met lam en rijst brokken van het huis merk van de plaatselijke dieren natuurvoedings winkel.

Nee dat is geen vergissing er is hier een slimme ondernemer geweest die ingesrongen is op het hele natuur en scharrel geneuzel en de goede man is met het zelfde concept een dieren winkel begonnen..

Dat hij even goed van die honden hals bandjes ontworpen door een of andere disigner verkoopt en die 100 euro per stuk kosten doet er verder niet toe..:wink:

Dus het huismerk va die winkel doen ze het goed op, toen we even over waren gegaan op kip en rijst werd onze hond meteen ziek, de kip viel haar verkeerd.
Let daar dus wel op, over gaan naar ander voer is iets wat de meesten honden niet echt op prijs stellen en doe het dus beetje bij beetje.

oh nog iets nu het toch over honden voer gaat..
Wij zijn toch niet de enigste die voor 2 honden 3,5 week eten mee slepen nog al wat veel vind ..??
Als ik zie dat er 3 van die grote kratten met voer mee gaan die behoorlijk wat ruimte innemen..
Hoe doen de mensen met 1 of 2 honden dat die echt lang van huis gaan (overwinteren)..???
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle



Bericht door mariët »

Marius schreef:oh nog iets nu het toch over honden voer gaat..
Wij zijn toch niet de enigste die voor 2 honden 3,5 week eten mee slepen nog al wat veel vind ..??
Als ik zie dat er 3 van die grote kratten met voer mee gaan die behoorlijk wat ruimte innemen..
Hoe doen de mensen met 1 of 2 honden dat die echt lang van huis gaan (overwinteren)..???
Dat is voor ons geen issue omdat de hond van zoon Daniël is en dus niet met ons meegaat op vakantie.
Mijn persoonlijke mening daarover? Ik zou er geen problemen mee hebben, als 't beest gehecht is aan zijn eigen voer en je kunt dat in het buitenland niet kopen, zit er niet veel anders op. Een hond met maag- darmproblemen lijkt me ook geen feestje op vakantie... Dan zou ik nog liever minder zooi voor mezelf meenemen, wij kunnen ons eten uitkiezen in het buitenland, voor een dier wordt dat net even lastiger.

Voor ons vorige keiverwende Maltezerkruisinkje liet mijn moeder :shock: speciaal ongekruide runderworstjes maken bij de slager. Toen de man eens verbaasd aan haar vroeg of dat wel smaakte moest ze met het schaamrood op de kaken bekennen dat het voor de hond was. Hij heeft haar niet laten opnemen maar het scheelde weinig :D :D :D :D Bedenk daarbij dat mijn moeder in een boerendorp woont waar dieren toch iets minder als de beste vriend van de mens worden gezien. Koeien zijn er voor de melk, varkens voor het vlees en honden bewaken het erf, verder geen flauwekul.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout



Bericht door de Jonckheer »

Jeannette schreef:Ik denk Mariët dat je zelf heel goed kunt gaan proberen waar de hond goed op reageert. Ik vind wel met het echte goedkope voer van bijv Aldi of zo, dat is vaak te zout. De honden vinden het uiteraard erg lekker, maar het is toch niet dé kwaliteit.
Koop gewoon een goed merk. Inta wisselt af met Prins, Eukunaba. Wel duur allemaal, maar erg goed.
Dit - met alle respect - lijkt mij erg grote onzin. Heb je het geproefd soms? Of is er een onafhankelijk onderzoek waar je die uitspraak uit vandaan haalt? Of is het weer zoiets als: "het is goedkoop dus kan het niet goed zijn"?
Ons vorige (ras) hondje is op Aldi voer bijna 16 jaar oud geworden dus zo beroerd zal het niet zijn.
U weet waarschijnlijk wel dat in bijna iedere consumententest artikelen van de Aldi en Lidl als beste uit de bus komen, ondanks de lage prijs. Er is geen reden om aan te nemen dat dit met hondenvoer anders is.

Ik heb geen aandelen bij deze bedrijven maar van dergelijke ongefundeerde uitspraken krijg ik altijd de aanvechting te reageren.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Nee Maxer is geen onzin. Het is gewoon zo. Heel erg goedkoop is niet altijd goed voor een hond. Er zijn huismerken van een dierenwinkel die prima zijn, maar van ALDI en LIDL en dat soort goedkope voer krijgt Inta niet.
Is iets wat mijn DA duidelijk heeft aangegeven. Natuurlijk vindt Inta het lekker, maar heeft wel meer water nodig.......
Elke hond reageert anders. Als jouw honden het prima doen op dat voer, gewoon zo houden, maar kwaliteit is toch wat anders.
Ik heb van AH ook Perfect, is hij gek op.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)



Bericht door Laikatrin »

maxer schreef: U weet waarschijnlijk wel dat in bijna iedere consumententest artikelen van de Aldi en Lidl als beste uit de bus komen, ondanks de lage prijs. Er is geen reden om aan te nemen dat dit met hondenvoer anders is.

Ik heb geen aandelen bij deze bedrijven maar van dergelijke ongefundeerde uitspraken krijg ik altijd de aanvechting te reageren.
Als je je een beetje verdiept in hondenvoeding dan weet je dat de diervoeding van aldi en consoorten zeker niet als de beste uit de bus zal komen wanneer ze het zouden testen.

Wat zit er in goedkope voeding, veel granen, kost niks maar heeft ook weinig voedingswaarde voor een hond. Hij moet er meer van eten en het komt er langs de achterkant gewoon weer uit.

De prijs een brok hangt van zoveel dingen af, geexpandeerde of geperste brok, eiwitgehalte, % vlees, % graan, calciumgehalte, welke en hoeveel smaak en geurstoffen enz.

Ga na wat een hond echt nodig heeft, vergelijk dan de ingrediënten en dan weet je direkt waarom die goedkope voeding echt minderwaardig is.

Een vb, p.d.gree, honden zijn er gek op! Als je bekijkt wat er in zit dan verbaast het niet, dat is eigenlijk snoep of vergelijk het met fastfood voor de mens.
En als het er langs achter uit komt dan is het 5 keer zoveel als bij een volwaardige voeding en ik ben bijna zeker dat je de drollen in het pikdonker ziet liggen. Ze zijn volgens mij fluoriserend! :D

Waarom is de samenstelling belangrijk?
Eén voorbeeldje over eiwitten, al de rest is even belangrijk!
http://www.bracco-italiano-community.nl ... _hond.html

Natuurlijk zijn er honden die het op bep dure voeding niet goed zullen doen, allergie ofzo. Dan is het wat zoeken naar de juiste voeding.
En natuurlijk zijn er honden die het met dat goedkope spul toch goed zullen doen.

Owja, veel plezier met dit schattige woefke!
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Marius schreef: Wij zijn toch niet de enigste die voor 2 honden 3,5 week eten mee slepen nog al wat veel vind ..??
3,5 week weet ik niet, wij hebben "maar" drie weken vakantie.
Maar dan nemen we wel gewoon voor drie weken voer mee voor twee honden. Daarvan weten we namelijk zeker dat ze eraan gewend zijn, dat het goed is en dat ze hun normale ontlastingscyclus zullen blijven hanteren. Best belangrijk als je in een camper zit. :wink:

Gr,
Stef.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Dat is wat ik bedoel Laikatrin, bedankt!
Inta krijgt heel af en toe een blikje pedigree, maar echt als een lekkernij extra.
Normaal brokken die goed zijn voor hem.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:



Bericht door Bob Diesel »

Als je langer op pad gaat :lol: :lol:
Zoek een voer dat overal verkrijgbaar is, en waar je een goed gevoel bij hebt .En dat is bv, RC,

Zelf koop ik een ander goedkoper merk
voor onze Floor de labrador

En een ieder die denkt dat duur goed is :?:
Dat noemen ze marketing ,als het duur is is het goed
en de mens trapt er in ,die van ons krijgt het niet

Ik krijg/eet ook niet iedere dag Bief v/d haas :wink: :cry: :cry:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Giaka
Berichten: 601
Lid geworden op: do 02 sep 2004, 0:15
Locatie: Deventer



Bericht door Giaka »

Mijn dochter heeft ooit een op een opleiding dierenassiste gezeten.
Daar werd keurig uitgelegd wat het verschil is tussen goedkoop
en duur voer. Wat Laikatrin schrijft kan ik alleen maar onderbouwen.

Voor onze dieren komt ook alleen maar klasse voer op tafel.
Heb wel eens getracht Aldi voer en in te krijgen maar dat eten ze niet.

En voor al die mensen die zeggen die van mij moeten dat dure eten niet.
Dat is toch heel logisch. Visa versa ook.
Het is net als bij veel mensen, eten zij elke dag aardappels. vlees en groeten,
dan hoeven ze niet zo nodig chinees, pasta of andere exotische
gerechten, het is maar wat je gewend bent.

Ik ga voor een gezond leven van mijn dieren, en die krijgen net als wij
dus gezond voer met alle benodigde vitamines e.d.

groetjes
Kaja
O wat fijn we rijden in een Chamail Design
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Ook wij reizen met 3 honden die ook nog eens allemaal verschillend eten hebben...Ja natuurlijk hebben we gekeken of het uit 1 zak kan.
Maar met een hoog bejaarde, een invalide en een pup gaat dat niet.

Er wordt vaak geschermd over de testen die steevast producten van de Lidel-Aldi bovenaan de lijst plaatsen.
Dit zijn vaak smaak testen of smaak in verhouding met prijs testen.
Dat heeft dus niets met kwaliteit te maken.
De meeste linkse programma's (Kassa, voor een dubbeltje op de eerste rij...) die dit aanprijzen zijn alleen maar uit op goedkoopte.
Er wordt niet gekeken naar inhoud, naar verantwoord omgaan met het milieu of dieren welzijn..
Alleen goed koop. Ik weet dat er mensen met lijsten bij zich heel Europa afreizen op zoek naar Aldi's..... Puur en alleen om een paar dubbeltjes uit te sparen.
Zelf vind ik het prettig om verder te kijken, om rekening te houden met ander factoren.
Ook vind ik het prettig om de lokale kleinere ondernemers te steunen. ondernemers die vaak dichter bij de producten staan.
Verder is het voor mij een schrikbeeld om straks overal in Europa alleen maar Aldi's e.d. te zien...
Geen leuk bakkertje meer, overal grote varkens stallen en gestapelde koeien.....
Net weer een zak honden voer gehaald bij de plaatselijke buurt hondenbrokken verkoper...en een riempje, waterbak voor in de camper, speeltjes.......
Moet er niet aan denken om daar voor naar de Aldi te moeten, volgens mij mogen mijn honden daar ook niet binnen.......
Erwin72



Bericht door Erwin72 »

Wat zou je zelf het liefst willen ?

Iedere dag biefstuk ? iedere dag hutspot ? Precies je wil afwisseling.

Dit doen wij dus bij onze honden. Een beetje met de pot mee eten(als de pot geschikt is voor hun) en van de rest sterk afwisselen. Zo blijven ze alles eten en als je ergens bent en hun voedsel is niet voor handen dan heb je geen last van honden die hun neus ophalen omdat het iets nieuws is.

Natuurlijk wel altijd extra brokken, omdat daar alles in zit wat een hond nodig heeft. Merk is niet zo van belang.
Plaats reactie