Raad het plekje

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Raad het plekje



Bericht door Camperaapje »

In de Vaucluse? nee, meer naar het westen...
Niet zo ver vandaan bij mijn vorige ;;-)
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Raad het plekje



Bericht door hurktoilet »

GenE schreef:
za 18 jan 2020, 23:18
Om Lyon heen is het enige stukje snelweg wat wij wel eens rijden de rest alles (doucement) binnendoor.
En da's nou net weer zonde. Gewoon dwars door Lyon is vaak zeker zo snel, en dat wordt alleen maar mooier als ze de oude route A6/A7 binnenkort versmallen, want dan zullen de files op de rocade en de peripherique flink toenemen.
Afgezien daarvan: Lyon is gewoon een verrukkelijke stad, met een prachtig oud centrum vol verborgen steegjes (traboules), moderne architectuur, genoeglijke eethuisjes (bouchons) en michelinsterrenrestaurants, een leuke langzaamverkeerstunnel met lichtbeelden en een uitzicht op de Mont-Blanc vanaf de basiliek bovenop de Fourvière-heuvel.
En laat je in die stad nu ook nog prima wild kunnen overnachten op korte afstand van het centrum...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Raad het plekje



Bericht door GenE »

Ok, we rijden wel eens heel soms door Lyon, rondt lunch tijd van de Fransen.
Als wij naar het zuiden rijden dan volgen we vanaf Vienne de D86 langs de Rhône.
Lyon willen we ook nog eens bezoeken, heb jij een tip voor een plek dichtbij het centrum ?
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Raad het plekje



Bericht door hurktoilet »

Uit mijn aantekeningen geplukt:
- Lyon 7, Avenue Leclerc (Rhône, Auvergne-Rhône-Alpes): Avenue Leclerc, wat een geweldige plek, aanbevolen door een camperaar uit Lyon. Wel pas 's avonds of in het weekeinde komen, anders is het hier vol. Maar je staat op de oever van de Rhône (met daar langs een mooi groen wandel- en fietspad) met uitzicht op de Fourvière-basiliek hoog boven de stad. Verkeerslawaai van de A7 (Autoroute du Soleil!) valt alles mee. Hebben hier middag genoten voor aanvang van Lichtfeest. Bij terugkomst van het feest werden we door een vrouw uit de buurt gewaarschuwd: er zou een bandenprikker actief zijn. Veiligheidshalve toch maar uitgeweken naar de Rue Marcel Merieux (zie hieronder), maar ik neem aan dat dit een tijdelijk problem is/was. GPS-coördinaten: N 45.740155, O 4.826594. Bezocht: december 2018
- Lyon 7, Rue Marcel Merieux (Rhône, Auvergne-Rhône-Alpes): Troosteloze plek tussen flats en paar weinig aansprekende horecagelegenheden, maar goed voor een rustige nacht. Net als op de Avenue Leclerc: pas 's avonds of in het weekeinde komen, anders is het hier vol. Plekken tamelijk scheef. Bakker op 200 meter. GPS-coördinaten: N 45.727537, O4.830434. Bezocht: december 2018
- Lyon, Croix Rousse (Rhône, Auvergne-Rhône-Alpes): Ideaal als je volop van de wereldstad Lyon wilt genieten: aan de rand van de gezellige wijk Croix Rousse vind je gratis parkeerplaatsen, waar je gewoon mag overnachten. Wij stonden tegenover de begraafplaats, heerlijk rustig (nota bene tijdens het beroemde lichtfeest. Uitleenpunt voor bijna gratis huurfietsen op 20 meter, bushalte op 100 meter. Was een tip van een internettende camperaar uit Lyon. GPS-coördinaten N 45.782183, O 4.820667. Bezocht: december 2014. Ook geprobeerd in december 2018, maar toen was er vermoedelijk door wegwerk in de buurt geen plek te vinden.
- Lyon, Lyon Plage (Rhône, Auvergne-Rhône-Alpes): Voor het Fête des Lumières geen plek kunnen vinden in bovengenoemde omgeving, noch in het door camperaar uit Lyon aanbevolen zevende arrondissement. Maar Google Streetview leverde mooi alternatief op de oever van de Saône aan de noordkant van de stad. Bus, bijna gratis velov-fietsen en een prima warme bakker bij de hand. Alleen geen strand te ontdekken, maar een kniesoor die daar op let. GPS-coördinaten: N 45.787163, O 4.817310. Bezocht: december 2018
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Raad het plekje



Bericht door GenE »

Peter,

Super bedankt! Denk ook namens mede lezers die Lyon wel eens willen bezoeken. En nog wel zo’n uitgebreide info, dat had ik niet verwacht, gaan we absoluut gebruik van maken. :cheers:

Met vriendelijke groet, Erik.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Raad het plekje



Bericht door Camperaapje »

Gaaf! dank je wel Peter! :D en jij voor het vragen Erik haha

Tijd voor een hint...
Vrij drukke mixparking (ook al zie je dat niet op de foto en leg ik later nog wel uit) grenzend aan een mooie kloof waar ook heerlijk gezwommen kan worden.
Nou. volgens mij nu een weggevertje
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Raad het plekje



Bericht door GenE »

Door de kloof stroomt de Tarn, CP is een gokje: Florac ?
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Raad het plekje



Bericht door appellover »

Grotte des Demoiselles ?






Gr.
Ron




Challenger Genesis 388 eb 2016
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Raad het plekje



Bericht door Camperaapje »

Nee, de rivier is niet de Tarn, mijn plek is een stukje zuidelijker en het is ook niet Grotte des Demoiselles. Het is geen grot maar echt een kloof.
De Gorge is vernoemd naar (Franse woord voor) de beek die door de kloof loopt....
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Raad het plekje



Bericht door appellover »

Thues entre Valls ?




Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Raad het plekje



Bericht door Camperaapje »

Oeh! da's er ook eentje om te onthouden haha, maar die is het niet.
Ruim 200 km noordelijker en ongeveer 90 km zuid-west van mijn vorige plek (Cirque de Navacelles).
Camperaapje
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 12 aug 2012, 23:35
Locatie: Achterhoek

Re: Raad het plekje



Bericht door Camperaapje »

Er loopt een geasfalteerd pad langs de beek (de naam is dus in het Frans beek) en dit meisje (ik ben dat niet ;-) ) springt in één van de vele bassins die je onderweg op het ongeveer 5 km lange pad naar boven tegenkomt.
Camperforum 6.JPG
Camperforum 6.JPG (95.69 KiB) 202 keer bekeken
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Raad het plekje



Bericht door hurktoilet »

Het Franse woord voor beek is ruisseau of evt rivière, maar daarmee kom ik er niet uit. Maar eh, het is toch niet de Gorge van de Héric, in de Hérault? Daar heb je in ieder geval van die plonsplekken en een mixparking waar je mag overnachten. Had de parking niet herkend doordat die veel drukker was toen wij er waren, maar 't zou 'm wel kunnen zijn.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Raad het plekje



Bericht door appellover »

Heel vaak in de Herault geplonst maar nooit op dat plekje,we hadden huisje bij st.Martin de Londre.


Gr,
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie