Wel of niet enten tegen de M-griep?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.

Zou u zich vrijwillig laten enten tegen de M-griep?

Ja
64
43%
Nee
84
57%
 
Totaal aantal stemmen: 148

Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

thole schreef: Als anderen denken voldoende afweer te hebben door bv. het drinken van thee getrokken van boomschors , geoogst bij volle maan en die dan 3 weken in een koehoorn onder de grond heeft gelegen, moeten ze dat vooral doen.
:lol: Wel wat ver gezocht. :wink:

Ik prefereer het nuchtere verstand, en ga ervan uit dat het lichaam zelf ook weerstand heeft opgebouwd.
Met of zonder prikken, iedereen het beste toegewenst! :wink:

Vriendelijke groet een zwerver is onderweg thuis.
Lia
bert janssen



Bericht door bert janssen »

ik wil geen camperforum lid meer zijn
Laatst gewijzigd door bert janssen op ma 30 nov 2009, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

bert janssen schreef:kan deze dicussie ook op een ander side er zijn er volgens mij wel enkele waar er alleen hierover gekletst word
Waarom, ik denk dat het voor iedereen geldt en meer of minder belangrijk is.
Ik denk b.v. aan camperaars die overwinteren of voor langere tijd op reis gaan. Hoe voorbereiden, hoe gaan andere landen er mee om?
De informatie vanuit de overheid is voor mij nog steeds onduidelijk, al deze gegeven wordt is het niet duidelijk onder wiens verantwoording deze valt.
Zelf laat ik mij niet inenten omdat ik tot geen enkele risico groep behoor.
Malika
Berichten: 6
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 0:08



Bericht door Malika »

Ik zelf heb dmv de mexicaanse griep hopenlijk de nodige antistoffen opgebouwd.en ik ben werkelijk doodziek geweest.
Ik raad de ouderen.zieken of zwakkere onder ons dan ook aan om de griepprik te gaan halen.want je kunt hem maar beter vookomen.
Het vergt echt heel veel van je gestel.
Maar ik zou nog wel even proberen te wachten totdat er wat meer bekend is.omtrent de eventuele bijwerkingen...
Malika
Berichten: 6
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 0:08



Bericht door Malika »

Ik zelf heb dmv de mexicaanse griep hopenlijk de nodige antistoffen opgebouwd.en ik ben werkelijk doodziek geweest.
Ik raad de ouderen.zieken of zwakkere onder ons dan ook aan om de griepprik te gaan halen.want je kunt hem maar beter vookomen.
Het vergt echt heel veel van je gestel.
Maar ik zou nog wel even proberen te wachten totdat er wat meer bekend is.omtrent de eventuele bijwerkingen...
Antje



Bericht door Antje »

bert janssen schreef:kan deze dicussie ook op een ander side er zijn er volgens mij wel enkele waar er alleen hierover gekletst word
Diversen is voor; Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.

Als het je stoord dan lees je het gewoon niet. :roll:
Het is als Traveller 630 zegt, als camperaar heb je ook hiermee te maken. :D
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

Malika schreef:Maar ik zou nog wel even proberen te wachten totdat er wat meer bekend is.omtrent de eventuele bijwerkingen...
Dan zou je weleens jaren kunnen wachten.
Bovendien, de risicogroepen van nu, gebruiken vaak nog een of meerdere medicijnen die ze nu al innemen. De combinatie van dit alles, de bijwerkingen op lange termijn? Ook niet onbelangrijk. Het DES en Softenonschandaal daar was indertijd ook niets van bekend....

Vriendelijke groet een zwerver is onderweg thuis.
Lia
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Twee van mijn collega's hebben de afgelopen week de mexgriep gehad en beide waren niet zo heel erg ziek. Wel koorts en pijn in de spieren, hoofdpijn, diarree enzo, maar na 2 dagen in bed en daarna nog 2 dagen rustig waren zij weer op het werk.

Iedereen reageert dus anders en een ieder moet zelf uitmaken wat hij doet, maar ik neem al niet de gewone griepprik en neem ook niet de mex prik.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Ik had "ja" gestemd, maar na een heleboel leeswerk, heb ik (bijna) besloten om hem niet te gaan halen.
Ik val in een risicogroep, maar ik denk, dat ik toch liever de griep aandurf.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:



Bericht door reinolt »

reinolt schreef:Als oudere (60+) hartpatient behoor ik tot de risicogroep. Nou heb ik nooit eerder de griepinjecties gehaald. Ook de laatste oproep voor de "gewone" griep heb ik voorbij laten gaan.
Maar deze griep komt dichterbij en de gevolgen zijn mogelijk ernstiger. Dus ik twijfel wel. Moet wel snel beslissen want ik heb een oproep voor morgen (1e prik).
Dus toch maar de eerste prik gehaald. Iedereen, ook mijn huisarts, zei dat ik het beter wel kon doen. Wou nu een keer niet eigenwijs zijn.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Teon ik vorige week de praktijk van mijn huisarts belde, zei de assistente, dat ze dat ieder voor zich laten beslissen :shock: .
Kortom: de dokter had geen mening... of daardoor juist toch wel?
Tjonge jonge, ik snap dus niets van dat diplomatieke gedoe... :?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33



Bericht door Opgezegd »

Ook kinderen t/m 4 jaar worden gevacineerd tegen de griep is op advies van de gezondheidsgraad besloten. Onder de zes maanden worden niet gevacineerd, wel de ouders, broertjes en zusjes van deze baby's.
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

Jan en Simonne schreef:Teon ik vorige week de praktijk van mijn huisarts belde, zei de assistente, dat ze dat ieder voor zich laten beslissen
Met alle respect voor de assistente, misschien beter je zorg delen met je huisarts Simonne, die kent jouw tenslotte, en vertelt jouw over de eventuele gevolgen etc.

Vriendelijke groet een zwerver is onderweg thuis.
Lia
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

Ik wil niet, maar.......... ik moet wel
heb iets waar je beter geen griep bij kunt krijgen.

Ook mijn arts had geen mening en ook zijn moeder zou hij hetzelfde antwoord geven. :wink:
Dus.......... ze weten gewoon niets.

maar ja, het hele leven is onzeker.
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Plaats reactie