Geocaching

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Geocaching



Bericht door MonRoe »

Frank ik weet niet wat voor gps je hebt, maar je kan vanuit GSAK direct een GGZ file naar je gps toe zenden. Kies bij gps eens voor de garmin oregon 650, daarmee worden de caches gelijk omgezet naar GGZ.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Geocaching



Bericht door Frank »

MonRoe schreef:Frank ik weet niet wat voor gps je hebt, maar je kan vanuit GSAK direct een GGZ file naar je gps toe zenden. Kies bij gps eens voor de garmin oregon 650, daarmee worden de caches gelijk omgezet naar GGZ.
Hi, ik heb gpsmap64 ik zal het proberen.
Had al wel gelezen dat het mogelijk moest zijn maar niet gevonden, of niet goed gezocht
(zoeken doe ik liever buiten :-B )

Greetz frank
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Geocaching



Bericht door Frank »

yep werkt, maar had liever export to ggz gehad ipv send
maar dat komt misschien wel in een volgende update :-)
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Geocaching



Bericht door johan1950 »

Als we al een idee hebben waar we heen gaan maak ik in GSAK databases aan voor allerlei plaatsen op onze vermoedelijke route.
Voor iedere database laat ik dan GSAK alle caches ophalen met als middelpunt de plaats en een straal van 15 km rond de plaats.
Zo maak ik soms 40 - 50 databases aan.
Al deze databases neem ik mee op mijn Medion hybride.
Als we ergens staan kies ik de database van het gebied waar we staan een laad alle caches in de database als één GPX file in mijn GPSMap 62s.
De Garmin ziet alle caches als een afzonderlijke GPX file.
Johan en Ina Gols
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Geocaching



Bericht door Frank »

johan1950 schreef:Als we al een idee hebben waar we heen gaan maak ik in GSAK databases aan voor allerlei plaatsen op onze vermoedelijke route.
Voor iedere database laat ik dan GSAK alle caches ophalen met als middelpunt de plaats en een straal van 15 km rond de plaats.
Zo maak ik soms 40 - 50 databases aan.
Al deze databases neem ik mee op mijn Medion hybride.
Als we ergens staan kies ik de database van het gebied waar we staan een laad alle caches in de database als één GPX file in mijn GPSMap 62s.
De Garmin ziet alle caches als een afzonderlijke GPX file.
Min of meer zoals ik het voorheen deed, echter heb liever 1 groot pakket van cashes op vakantie, hoef dan niet meer kijken of te switchen, niet dat het veel werk is maar toch

greetz
Gebruikersavatar
winger66
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 01 okt 2010, 19:08
Locatie: Zaanstreek

Re: Geocaching



Bericht door winger66 »

Ik wil hier even wat reclame maken voor ons Geo evenement in Krommenie. Omdat we zoveel mogelijk gedaan hebben voor beginnende en gevorderde cachers wil ik dit toch even melden:

Op zaterdag 8 oktober as. houden de Zaanse cachers hun 5e SAense Kessers Evenement SAKE 2016
https://coord.info/GC64Z75 en op onze website http://www.sake2016.nl/ staat alle informatie en links naar de diverse webshops.

We hebben al ruim 500 inschrijvingen.
Vanwege een communicatie storing tussen ons en HQ krijgen we helaas geen Mega status maar wel de 10 labcaches wat uniek is in de wereld omdat de labcaches alleen op MEGA en GIGA gedaan mogen worden.

Er komen ruim 15 Geocache gerelateerde standhouders

Er zijn verschillende workshops wo.
Basisvaardigheid Garmin GPS
GSAK

Geocache klimmen, welke ik (Merahdog) samen met Niels van Geocache Klimmen geef.
Bij goed weer klimmen we in een grote Populier aan het begin van het terrein. Bij slecht weer indoor klimmen in een Eik die in de hal van Geocache Klimmen staat op het Noorderveld te Wormerveer.

Wherigo lopen voor beginners
Mystery puzzels oplossen
Lockpicking

Alle caches die we de laatste jaren gelegd hebben en nog online zijn kunnen, net als de nieuwe caches die nog uit moeten komen, direct in de GPS geladen worden. Neem wel je eigen laadsnoer mee.


Ook komt Birre met zijn High Quality TB’s
Captain Zulu Geopins verzameling, (1000 stuks)
Geo Dragonchild Geocoin verzameling,
RSTW Geocoin verzameling,
En Geocacheradio komt bij ons de boel live opluisteren.

We hebben voor de vaarliefhebbers verleden jaar een Boottrail https://coord.info/GC62EC4 neergelegd welke onlangs door een bevriende cacher uitgebreid is. Voor het verhuur van een boot kan je deze direct bij de bootverhuur reserveren (zie bovenaan pagina https://coord.info/GC62APQ boot verhuur) Bij cache https://coord.info/GC2WDXG of https://coord.info/GC2WDW3 mag je op het land van Staats Bosbeheer picknicken. We gaan er vanuit dat het, net zoals voorgaande jaren, goed weer is.

Er is ook aan de fietsliefhebbers gedacht middels een fietstrail van 20 km.
Fietsen kunnen nog gehuurd worden bij ons op het terrein (wel van te voren reserveren via de webshop http://www.sake2016.nl).

Wil je in de bomen klimmen dan hangen de 2 eerste versies van de Zaanse Klimcache https://coord.info/GC5CMQ6 en https://coord.info/GC61Q4H de 3e Klimcache staat in het boekje en komt in de avond uit https://coord.info/GC6Q2QJ

Er is ook:
Een meetingpoint voor cachers die evt. met andere (Zaanse) cachers op pad willen.
Een informatietafel voor beginners/nieuwkomers welke wegwijs gemaakt worden en natuurlijk gezellig kletsen met andere cachers.

De campers kunnen voor de nacht binnen de hekken op de verharding van het terrein staan, echter moeten we zaterdagmorgen om 08:00 uur weer buiten op de parkeerplaats staan i.v.m. de voorbereidingen van het event. Er is plaats voor ruim 20 campers.
Gr Peter en Alexandra
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Geocaching



Bericht door hwendt »

Kijk hier mijn vriend Apiedick met zijn geomaatje van die dag. Ik was het even vergeten maar alsnog nu dan even vermelden van deze prachtige prestatie..

Zijn 10.000 cache binnen gehaald en zo trots als een Pauw met 7 grote ... eh oren.

Van harte Dick het was schitterend om vele caches met je mee te mogen doen.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Geocaching



Bericht door Toon »

wa is ie toch oud geworden :cheers:
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
MarlyNL
Berichten: 34
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 17:33

Re: Geocaching



Bericht door MarlyNL »

Om het camper seizoen te beginnen hebben wij 18 maart een leuk Stammtisch event.
Hierbij zijn camperaars welkom op deze locatie :D

Hebben jullie je al aangemeld voor 't Achterhookse Stammtisch Event?

https://coord.info/GC6Z4H8
Volkswagen LT28 Concorde 600XT 1986

Afbeelding
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Problemen met geocaching op 4 x android



Bericht door Charles Franconi »

Hallo.
Ik heb dit onlangs op een ander deel van dit forum gezet, maar kreeg toen relatief weinig respons.

We doen sinds kort aan geocaching. We zitten nu in Griekenland.
We gebruiken een 2 jaar oude Motorola 3 G en een 1 jaar oude Motorola 4 G.
Tevens hebben we een 1 jaar oude Samsung tab4 bij ons.
Tenslotte nog een Medion tablet 128 GB die ik speciaal gekocht heb voor navigatie doeleinden met maps.me.

Nu wil het volgende gebeuren: regelmatig en zonder aanwijsbare reden geeft de locatie van:
Google map
Maps.me
C- Geo
een compleet verkeerde locatie aan, soms 2500 km afstand, en soms een plek waar we een paar weken geleden waren.

En dit gebeurt dus bij alle Android apparaten terwijl een oude iPad 2 prima navigeert op maps.me, maar eigenlijk te weinig geheugen heeft voor alle gewenste kaarten. Daarom de Medion met 128 GB aangeschaft.

Kan het zo zijn dat de Andoid toestellen allemaal zo instabiel zijn of is er iets anders aan de hand?
Ik heb met permanent internet er op geprobeerd, zonder internet, met locatie alleen op GPS, met locatie op nauwkeurig.
Het maakt allemaal niks uit. Ook niet als ik buiten sta in het vrije veld. Als ik ga geocaching, danneem ik nu beide GSMs mee en de kleine Samsung, in de hoop dat eentje het in ieder geval het doet, maar zou toch niet nodig moeten zijn?

Wie heeft een oplossing voor dit probleem?

Groeten Charles
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Geocaching



Bericht door Yvonne57 »

Ik heb ook een motorola moto , maar herken dit probleem niet. Ik zet wel mijn locatie van te voren aan, zodat hij mijn positie al heeft gevonden voordat ik de geocache-app open. Ik gebruik c-geo. Hij zit er wel eens een metertje naast als ik het vergelijk met mijn GPS Garmin etrex 10. Die vindt net wat sneller de juiste positie, maar met mijn telefoon, de Motorola Moto van 3 jaar oud dus, kan ik ook prima geocachen.
Yvonne
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Geocaching



Bericht door Joske »

Op dit moment ben ik onderweg in Marokko.
Daar zijn ook een aantal caches.
Ik heb hierover een ander draadje geopend, omdat ik deze draad niet kende.
Geocache in Marokko
Ik gebruik mijn Garmin Nuvi 2595LM en de smartphone van mijn reispartner.
Met deze 2 apparaten komen we er meestal wel uit.
In Marrakesch hebben we een aantal caches "laten liggen" omdat ze o.i. te commercieel waren.
"Meldt je bij Mohammed van dit of dat winkeltje, enz........"
Nu in Erg Gebbi bij Merzouga een aantal leuke vondsten gedaan.
Afbeelding
Onderweg langs de N10. Camper beneden laten staan. Anderen gaan met 4WD omhoog.
Afbeelding

Ondertussen staat de teller op 27!
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: Geocaching



Bericht door alkyone »

Ik dacht al die zien we nooit meer terug.
Maar net een mailtje gekregen dat Het Camperforum Campertje weer onderweg is.
:thumbup: :thumbup:

Hier is hij gestopt.
Dus als iemand in de buurt is ?????
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Geocaching



Bericht door des »

Ik gebruik gocahplus als app op mijn windowsfoon, heb tot hier toe geen problemen gehad met zoeken achter aches ... Temeer omdat je niks moet downloaden van extra dingen om het te kunnen doen .
Daarom vraag ik me af of de aankoop van zo een prof toestelletjes,
Waard is om aan te kopen? Zijn die gebruiksvriendelijker of wat is er beter aan ?
Mvg des
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Plaats reactie