Ik ben verliefd...

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Jittie
Berichten: 455
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:40
Locatie: Zaanstreek

Ik ben verliefd...



Bericht door Jittie »

:!:
Zo nu en dan kijk ik op de website "van" Liedwien........en nu moet ik toch eerlijk bekennen, ik ben verliefd!!
Verliefd op Aika!Afbeelding

Helaas kan ik er geen hondje bij nemen!
Ik hoop dat er snel een huisje voor Aika is, want anders, pfffffff :oops: :oops:

Groetjes
Jittie

(ps. het gaat er niet om waar het hondje vandaan komt, dus please, geen gezeur van in Ned. zijn ook zoveel leuke hondjes..)
Ik ben van na de oorlog......laten we dat zo houden!
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Ik ben verliefd.............



Bericht door Rotec 590 »

echt een schatje,

tja, wij hebben er ook eentje gevonden in spanje.
http://www.mijnalbum.nl/Album=TSY7EJP3&edit=1
Het beestje is enorm blij met ons.
Het zwervers bestaan blijft echter nog wel even zichtbaar want gisteren is hij met het mooie weer lekker in de tuin geweest en heeft daar een slak uit zijn huisje gepeuterd en opgegeten.

tja Spanje:
"alleen in het district van Barcelona in 2005 al 11.000 honden gedumpt!
En dit aantal is dan nog exclusief de honden die op straat stierven, de honden die gered werden door individuele mensen etc. Het is een schrikbarend aantal ... en in de meest vreselijke faciliteit van Barcelona die niet van de staat is, worden 85 tot 90% van de honden gedood. De autoriteiten kennen deze nieuwe wet al sinds 2003 en HEBBEN NIETS GEDAAN om deze trieste en schandelijke situatie te verbeteren. Er zijn slechts enkele individuen en een paar lokale en internationale organisaties die dag na dag vechten om er zoveel mogelijk te redden als ze kunnen.
Castellbisbal is een klein plaatsje net buiten Barcelona. Daar werd in 2002 een dodingsstation gebouwd om ‘het probleem’ op te lossen. Iedere vrijdagmiddag kwam de lokale dierenarts naar de ‘perrera’ om de boel op te ruimen door gemiddeld 5 honden af te maken. Pups of oudere honden, lelijk of mooi, gezond of ziek, er werd geen onderscheid gemaakt. "
citaat uit de website van RESANITO.
www.resanito.nl

Robin
Laatst gewijzigd door Rotec 590 op ma 16 apr 2007, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
pp
Berichten: 1288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:05
Locatie: Dishoek



Bericht door pp »

Wat een scheet.
AggeMarLeutEt
Liedwien
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 0:21



Bericht door Liedwien »

Haha Jittie, ik ken 't gevoel. Ik val regelmatig voor een van de honden op de site of - nog erger - een van de opvanghonden hier in huis. Aika lijkt me een schatje en ik zal duimen voor je dat ze snel geplaatst wordt. ;-)

De hond die wij nu opvangen, is trouwens ook weer moeilijk te weerstaan. :roll: :mrgreen:

Tami!

Afbeelding
Liedwien
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 0:21

Re: Ik ben verliefd.............



Bericht door Liedwien »

Rotec 590 schreef:tja Spanje:
"alleen in het district van Barcelona in 2005 al 11.000 honden gedumpt!
En dit aantal is dan nog exclusief de honden die op straat stierven, de honden die gered werden door individuele mensen etc. Het is een schrikbarend aantal ... en in de meest vreselijke faciliteit van Barcelona die niet van de staat is, worden 85 tot 90% van de honden gedood. De autoriteiten kennen deze nieuwe wet al sinds 2003 en HEBBEN NIETS GEDAAN om deze trieste en schandelijke situatie te verbeteren. Er zijn slechts enkele individuen en een paar lokale en internationale organisaties die dag na dag vechten om er zoveel mogelijk te redden als ze kunnen.
Castellbisbal is een klein plaatsje net buiten Barcelona. Daar werd in 2002 een dodingsstation gebouwd om ‘het probleem’ op te lossen. Iedere vrijdagmiddag kwam de lokale dierenarts naar de ‘perrera’ om de boel op te ruimen door gemiddeld 5 honden af te maken. Pups of oudere honden, lelijk of mooi, gezond of ziek, er werd geen onderscheid gemaakt. "
citaat uit de website van RESANITO.
www.resanito.nl

Robin
Ik heb regelmatig contact met Monica, de dierenarts die de perrera in Castellbisbal heeft omgevormd tot een dierwaardig asiel waar geen dieren onnodig meer worden ingeslapen. Een heel bevlogen, maar ook heel hardwerkende vrouw voor wie ik enorme bewondering heb. Ze heeft nog veel hindernissen te overwinnen en dat geldt helaas voor veel mensen in soortgelijke posities in het buitenland. Wij doen hier wat we kunnen om op verantwoorde wijze te helpen, maar zij worden elke dag geconfronteerd met veel ellende.

Bedankt Robin, voor het onder de aandacht brengen hiervan!
Jittie
Berichten: 455
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:40
Locatie: Zaanstreek



Bericht door Jittie »

Leuk Robin, jullie hebben een podencho meegenomen zo te zien??

Ook heb ik de site van pp gezien, ergggg leuk!!

Ja Liedwien, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om steeds weer een hond op te vangen en dan weer af te staan.
Heb jij er zelf twee?



Ik blijf Aika volgen zo lang het kan (soms voel je die "klik" :oops: ))

Groetjes
Jittie
Ik ben van na de oorlog......laten we dat zo houden!
Liedwien
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 0:21



Bericht door Liedwien »

Nou Jittie, Aika blijkt volgens de laatste berichten een heel stabiel, lief en knuffelig hondje te zijn. Een opvreetbeestje, zeg maar. :wink:

Ik hou je op de hoogte!
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:



Bericht door Rotec 590 »

Jittie schreef:Leuk Robin, jullie hebben een podencho meegenomen zo te zien??

Ook heb ik de site van pp gezien, ergggg leuk!!


Groetjes
Jittie
ja een Podenco, afstammeling van het oude Egyptische ras. Je ziet ze wel op die tekeningen met grote oren en voorpoten vooruit liggend.
Dat doet de onze ook want zitten vindt ie maar niks.
Podenco's zijn lieve honden en kunnen goed met mensen,honden en kinderen overweg. Helaas mist onze Perro voortanden.
In spanje worden ze gebruikt voor de jacht of als waakhond.( blaffen graag)
Die van ons kan dan ook niet loslopen in het bos of langs de weg.
Daarom is er 1 keer per jaar een Podenco dag in Amersfoort.
Daar is een groot omheind terrein en komen ontzettend veel podenco's met elkaar spelen en rennen. 2 juni in buurt van het dierenpark.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80407
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht



Bericht door Dafluc »

Het zijn schatjes.
Afbeelding
Jittie
Berichten: 455
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:40
Locatie: Zaanstreek



Bericht door Jittie »

Echt wel schatjes!!
Een Podenco is een bijzonder ras om te zien, die grote oren, haha, het maakt ze eigenwijs :lol: :
En Liedwien, hoop echt dat Aika een heerlijk huisje krijgt het straalt van haar snuitje af dat ze een lieverd is. :lol:

Ja houd me op de hoogte..............

Groetjes
Jittie
Ik ben van na de oorlog......laten we dat zo houden!
Liedwien
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 08 jun 2003, 0:21



Bericht door Liedwien »

Robin, het verhaal over de hond die jullie hebben meegenomen, heeft toch wel eens op het forum gestaan? Of was dat op jullie website? Ik kan 't nu even niet meer vinden. Er staat me wel bij dat 't een mooie hond is :wink: maar dat zijn podenco's ook. 't Wordt wel weer eens tijd voor nieuwe foto's volgens mij. 8)

Wij waren ook van plan naar de landelijke podencodag te gaan, maar er is iets anders tussendoor gekomen. :( 't Is een mooi iniatief, trekt altijd veel mensen en 't is ook erg gezellig, heb ik begrepen. :D
Jittie
Berichten: 455
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:40
Locatie: Zaanstreek



Bericht door Jittie »

Ik zie dat Aika is gereserveerd.........................iemand van het forum misschien??
Ben erg blij, want ik was echt verliefd, moest steeds aan haar denken.........

Hoop dat dit scheetje een lief baasje krijgt en dat we er nog eens iets over horen.

Groetjes
Jittie
Ik ben van na de oorlog......laten we dat zo houden!
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Jittie schreef:Ik zie dat Aika is gereserveerd.........................iemand van het forum misschien??
Ben erg blij, want ik was echt verliefd, moest steeds aan haar denken.........

Hoop dat dit scheetje een lief baasje krijgt en dat we er nog eens iets over horen.

Groetjes
Jittie
Ik denk, dat iemand, die zo'n hondje wil hebben, echt wel een heel lief vrouwtje/baasje zal zijn... Dit is zo'n bewuste keuze..
Wij hebben onze hond ook gered uit een asiel, hij zat ooit aan een boom gebonden :evil: .
Voor ons is het een wereldhond!
Mocht hij ooit stukgaan, dan zoeken we weer via de één of andere instantie een hondje, dat gered moet worden. We krijgen er zóveel voor terug, het is net of de beestjes je dankbaar zijn..
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Jittie
Berichten: 455
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 7:40
Locatie: Zaanstreek



Bericht door Jittie »

Hoi Simonne,

Ja ik denk ook wel dat ze een lief baasje zal krijgen.

Hoop dat jullie hond nog lang "mee gaat" :wink:

Soms heb je dat hè, die vonk.............. :lol: :lol:

Groetjes!!
Ik ben van na de oorlog......laten we dat zo houden!
Plaats reactie