computer probleem

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
ajuin
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 11 nov 2005, 14:05
Locatie: AALST- BELGIE



Bericht door ajuin »

Hallo,
Ik heb iets gelijkaardig voorgehad enkele dagen geleden !
Ik dacht ook dat mijn harde schijf naar de vaantjes was, ik hoorde geen geluid meer, ik kreeg windows niet opgestart, ook niet in de safe mode, en ik kon geen dos commando's geven aan de c: want dos vertelde me dat ik geen harde schijf c: had ! Dus mijn schijf leek verdwenen of totaal kapot.

Gelukkig had ik knoppix (een Linux software) op cd.
Je moet dan je pc opstarten met de cdrom (de bootopstart dus eerst veranderen in de bios).
Knoppix wordt dan gestart, het werkt ook grafisch zoals windows.
Je kan alle bestanden van je harde schijf dan verhuizen naar een externe usb schijf (of stick). Waarna je terug de harde schijf kan formatteren en er terug win opzet. Tenminste als je schijf niet echt kapot is....
En, ps, misschien is het uw "masterboot record" MBR dat aangepakt is geweest door een virus? (dat was bij mij het geval)
Dan lukt het zelfs niet om terug win te installeren na een format.
Dan moet je vanuit de USB harde schijf eerst een programmatje draaien dat deze MBR repareert. Dit is te vinden op internet.
Good luck!
dames AJUIN
Henk B
Berichten: 481
Lid geworden op: di 09 mei 2006, 18:12
Locatie: Toulon sur Arroux, Frankrijk



Bericht door Henk B »

Het kan zijn dat je Master Boot Record beschadigd is.
In lekentaal: het gedeelte van je harde schijf wat je BIOS verteld hoe je schijf eruit ziet.
Dat kan je herstellen als je een CD van Windows hebt.
Zie de volgende link:
http://www.ntfs.com/mbr-damaged.htm

Misschien heb je er iets aan.

Henk B
Werken fascineert mij, ik kan er uren naar kijken.
Autostar athenor 526 op Peugeot Boxer
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Wat ik hier niet lees is of de PC ook in de veilge modus kon werken.
Setup kon wel bereikt worden.
En inderdaad ik zou de bootsequentie wijzigen en de pc laten opstarten van een losse CD met WINXP en dan uiteraard voor de optie windows herstellen kiezen. Moet je natuurlijk dan wel bij je hebben in het buitenland...
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Plaats reactie