Internet Plus??

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden

Internet Plus??



Bericht door Anneke F »

Ik zoek en vergelijk, maar ................??????????
Omdat wij binnenkort verhuizen moet er van alles veranderen.
Ook telefoon en internet.

Momenteel hebben we Planet ADSL standaard(abonnement loopt tot 1 feb. 2008)
Nu leek internet Plus bellen mij wel een aardige optie (34,75), maar weet iemand ook of ik dan ook nog aan KPN moet betalen?

En zijn er ervaringsdeskundigen met deze combinatie?
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Hoi Anneke
Tijdje niet gezien hier alles oke.
Ik heb sinds kort surfen en bellen van hetnet eerste half jaar 24,95 daarna 34,95 hoogste snelheid gratis spamflter enz.
De totaal prijs is dus 34,95 en daarvan krijgt hetnet 1.86 Euro de rest is voor de KPN.
Die 1,86 word apart in rekening gebracht door hetnet.
Ben tot nu toe tevreden en geen problemen.
HG Freek
berriaaf
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 18 jun 2004, 8:06
Locatie: Veenoord
Contacteer:



Bericht door berriaaf »

Anneke F schreef:Nu leek internet Plus bellen mij wel een aardige optie (34,75), maar weet iemand ook of ik dan ook nog aan KPN moet betalen?
Nu als je dat aan KPN betaald heb je Internet en telefoon

Berriaaf
Onze Camper site : http://www.camper-freaks.nl
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Ik maak geen fouten.
Ik beperk mij tot blunders.
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden



Bericht door Anneke F »

Veranderen van provider kan pas per 1 februari, dus zit ik voorlopig vast aan Planet. Daarom de keus van internet plus bellen van Planet.
Want een ander abonnement mag wel.
Bovendien wil ik graag een draadloos modem.
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Als het goed is dan is planet toch ook KPN en krijg je een experiabox en daarmee ook draadloos.
Dit heb je toch al gezien denk ik. http://www.kpn.com/kpn/show/id=1164154

HG Freek
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden



Bericht door Anneke F »

Freek W schreef:Als het goed is dan is planet toch ook KPN en krijg je een experiabox en daarmee ook draadloos.
Dit heb je toch al gezien denk ik. http://www.kpn.com/kpn/show/id=1164154

HG Freek
Ja, maar ik heb momenteel een bedraad modem van Planet/KPN
Dit abonnement loopt tot 1 feb. 2008.
Maar om nu straks geen nieuwe draden te trekken wil ik graag draadloos.
Of ik moet een nieuw modem van Planet kopen of b.v. internet plus van Planet nemen.
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Als je bv ADSL Standaard neemt 34,95 krijg je vanzelf een nieuw draadloos modem,staat ook in de beschrijving ,want je huidige modem is daar niet geschikt voor.
Lees de Info maar onderaan.
HG Freek
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Dag Anneke,

De volgende aspecten kunnen je misschein helpen bij je verdere besluitvorming:

1. Bij de meeste mensen lukt het om Internetplusbellen en de identieke aanbeidingen van Planet etc. probleemloos te installeren. Er is ook een heel grote groep waar het installeren en gebruik een martelgang betekent. Ik ken uit nabije omgeving enige voorbeelden (problemen met combinatie met Win98SE of ISDN). De Consumentenbond tracht KPN te bewerken eerst orde op zaken te stellen, voordat er nieuwe klanten geworven worden.

2. Bij het bekijken van het eventuele voordeel is het van belang ook je belgedrag in de afweging te betrekken. Als je nu veel belt via een carrier (pre)select en/of naar het buitenland, kunnen je gesprekskosten dramatisch stijgen.

3. De aanschaf van een draadloos routermodem of een draadloos accespoint kan een redelijk alternatief zijn voor je wens. Het draadloos bereik van de Experiabox valt veel mensen tegen; zeker als ze vorozien zijn van een draadloze adapter van het merk Siemens.

Maak dus een goede afweging, voor je besluit. Ik houd het voorlopig op een 'los' ADSL-abonnement, gecombineerd met bellen via carrier select 1601 en 1643.

Groet,

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Anneke F schreef:
Ja, maar ik heb momenteel een bedraad modem van Planet/KPN
Dit abonnement loopt tot 1 feb. 2008.
Maar om nu straks geen nieuwe draden te trekken wil ik graag draadloos.
Of ik moet een nieuw modem van Planet kopen of b.v. internet plus van Planet nemen.
KIjk nou maar bij www.kpn.com. Je kan gewoon bij Planet een draadloos modem/router gratis krijgen bij overstap naar internetenbellen.
Je kan daar ook meteen je voordeel per jaar berekenen.
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Dag Ton,

Mogelijk heb je mijn bericht niet gelezen voordat je jouw bericht opstelde.
Je stelt dat je bij KPN/Planet je voordeel per jaar kunt berekenen.

Als KPN zou garanderen dat iemands gesprekskosten nooit hoger kunnen uitvallen dan ze NU zijn, zou ik die berekening NIET misleidend noemen.

Ik zal je voorrekenen waarom die berekening wel misleidend kan zijn:

Via Interplusnetbellen betaal je voor een gesprek naar een vast nummer binnen Nederland het volgende:
0,025 euro per minuut (plus starttarief 0,05 euro)
Via carrier select 1601 bel je echter voor 0,007 euro per minuut
*(plus starttarief 0,06 euro)

Via Interplusnetbellen betaal je voor een gesprek naar een mobiel nummer binnen Nederland het volgende:
0,165 euro per minuut (plus starttarief 0,05 euro)
Via carrier select 1601 bel je echter voor 0,10 euro per minuut
*(plus starttarief 0,06 euro)

Via Interplusnetbellen betaal je voor een gesprek naar het buitenland het volgende:
Duitsland: 0,04 euro per minuut (plus starttarief 0,10 euro)
Via carrier select 1643 bel je echter voor 0,01 euro per minuut
*(plus starttarief 0,09 euro)

Gebruik van carrier select is bij Internetplusbellen onmogelijk.
De optie BelOnbeperktaltijd (gratis bellen voor 10 euro per maand) geldt alleen voor bellen naar vaste nummers in Nederland.

Het door KPN voordeel kan dus heel gemakkelijk veel lager uitvallen of zelfs veranderen in een nadeel.

Groeten,

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Hoi Marius,
Je vergeet dat je bij internetenbellen van Planet en Hetnet voor 10 euro gratis belt met alle vaste nummers in Nederland. Ik had met deze optie wel degelijk 15 tot 20 euro voordeel per maand. Zonder dat ik verder op mijn gesprekskosten hoefde te letten. Heerlijk hoor om onbeperkt te kunnen internetten en bellen tegen een vast laag bedrag per maand. En dan heb ik het nog niet eens over de gratis mogelijkheid voor een 2e lijn.
Voor diegenen die minder dan 10 euro bellen, zou ik zeggen zeg je abonnement maar op en ga alleen mobiel bellen en neem een goedkoop adsl abonnementje.
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Dag Ton,

Ik schreef in mijn bericht:

"De optie BelOnbeperktaltijd (gratis bellen voor 10 euro per maand) geldt alleen voor bellen naar vaste nummers in Nederland. "

Desondanks reageer jij met :
"Je vergeet dat je bij internetenbellen van Planet en Hetnet voor 10 euro gratis belt met alle vaste nummers in Nederland."

Ikkenietbegrijpen!

Je beladvies is OK voor iedereen die erg weinig belt en/of weinig naar het buitenland belt en/of geen zin heeft in carrier select EN erop vertrouwt dat Internetplusbellen bij hem/haar zal werken.
Zie ook: http://www.consumentenbond.nl/nieuws/ni ... et=nietlid of korter: http://tinyurl.com/3bytza

Je advies aan weinig-bellers om over te stappen naar (alleen) een mobiel abonnement heeft aanzienlijke consequenties voor diegenen die betrokkene daarna willen bellen. Besparen kost een ander (extra) geld, ook/vooral als die ander Internetplusbellen heeft ;-)

Groet,

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12



Bericht door avbrande »

Hoi Marius,
Je moet niet alleen naar het bellen kijken. Het gaat tenslotte om het combi aanbod van Planet e.a.. Vroeger had menigeen incl internet een rekening per 2 maanden van 120 euro (incl aparte vergoeding aan de provider). Nu kost dat met onbeperkt bellen en internet (1,5mb) hooguit 70 euro. Ik heb de experiabox al 3/4 jaar en geen enkel probleem. Ben je bang voor installatieproblemen tja neem dan eenmalig een monteur. Niet voor niets zijn er 120.000 opzeggers van de vaste lijn afgelopen kwartaal.
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe



Bericht door Marius HRL »

Dag Ton,

Ik gaf een serie overwegingen, waar jij vrolijk aan voorbij gaat.

De Consumentenbond zal er wel niets van begrepen hebben, nu ze KPN zo aanspreken.
Ik ben een ervaren computerhobbyist maar had bij mijn buurman toch drie dagen nodig om Internetplusbellen werkend te krijgen. Noiu ja... werkend..... de Experiabox geeft een onvoldoende sterk draadloos signaal om twee binnenmuurtjes te passeren, dus de buurman heeft een bedraad netwerk aan de Experiabox. Bij een ander installeerde ik alles werken binnen twee uur.

Je rekensom lijkt mij ondeugdelijk. Volgens mij betaal jij minimaal 80 euro per twee maanden (twee keer 29,95 plus twee keer 10 euro). En kennelijk bel je niet of nauwelijks naar het buitenland en/of mobiele nummers. Maar voro jou is dit kennelijk dudielijk werkend en goedkoper. Proficiat.

Laten we elkaar als camperaars vooral blijven helpen, maar wel in het besef dat mijn oplossing niet altijd de oplossing voor alle anderen hoeft te zijn!

Groet,

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Plaats reactie