Namen en campernamen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
CaroLen
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 24 dec 2003, 9:35
Locatie: Essen(be) Alfaz del Pi (es)

Namen en campernamen



Bericht door CaroLen »

Op een site zag ik een topic, - Vraag aan...,- met als doel, elkaar wat beter te leren kennen, goede gedachte mag best wat dieper gaan.
Uiteraard binnen het forum gebeuren en achter het PC scherm.( lekker anoniem, ligt mij wel)
Misschien is onderstaand een aardige aanvulling hierop.

Camper-namen.

Voor de een 'n belachelijk kinderachtig onderwerp, voor de ander een item met diepere achtergronden, emoties en soms met een verhaal erachter.
Ik heb het over het geven van een naam aan je huis, boot of camper.
Op het water hebben bijna alle boten een naam, waarom daar wel, weet ik niet, maar het is zo.
Soms is het gewoon een aanduiding of omschrijving b.v. ik heb veel catamaran gezeild, ronde Texel en zo, kom je leuke namen tegen, zoals Double Trouble, Hot Legs, Hangover, Diablesse (duivels wijf), Banana Spilt enz. enz.
Op boten ken ik er ook een paar: Black Money (????), Bally Dancer (zeilboot met een bolle romp),
Slow Motion (een zware stalen zeil boot die niet vooruit te branden was).

Maar ook namen als Theorie (zouden papa en mama Theo en Rietje heten? Ja, want ze ligt bij mij in de haven) of
HANALE (zouden de kinderen Hans, Nathalie en Leo heten).
Zo is er volgens mij een wereld van betekenissen en verhalen achter namen.

Zo kom ik op de forums ook namen tegen:
Aspawa
Scheltieman
Wicky35
Frodo
etc. etc.

Elke naam is leuk, maar wat is de inhoud. Wat is de vertaling?
Zijn er campers die een naam hebben en waarom heten zij zo (of is de Camper een HIJ)?

Gezien het feit dat ik op diverse forums andere namen tegenkom, zet ik deze conversatie op allen ( die ik weet).
Ik hoop dat degene die ook meerdere bezoeken, ook daar antwoorden, voor degene die deze niet bezoeken.
Zo krijgen we reuring op de site.

De mijne is wel duidelijk denk ik: CaroLen = Caroline en Leonard (Lennard)
Mijn camper heeft geen naam, als ze 25 jaar oud is noem ik haar De Freule (dat zal ik wel niet meemaken).
Afbeelding - LEONARD. Halverwege de berg is het uitzicht ook al mooi.
Gebruikersavatar
Snelle El
Berichten: 39
Lid geworden op: do 17 jul 2003, 14:27
Locatie: St-Oedenrode



Bericht door Snelle El »

Hallo CaroLen

Geinige vraag trouwens.
Hier de vertaling van mijn naam: Snelle El = omdat ik suppersnel op krukken loop en mijn naam Elma is. :roll:
Onze camper heeft geen bijnaam komt nog wel.
Heel veel camperplezier toegewenst aan iedereen.

Groetjes El
Mercedes Marco Polo
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden

Namen - campernamen



Bericht door TOL »

Hallo Carolen

Dat dit onderwerp niet eerder aan de orde geweest is. In de watersport is het gebruikelijk dat een boot, klein of groot, een naam draagt. Bij campers ontbreekt het er eigenlijk aan. Daarom heb ik mijn camper wel voorzien van een naam en wel: PLUK DE DAG :D :D
Wat anderen hiervan denken vind ik niet belangrijk. Deze naam ben ik 20 jaar geleden tegengekomen op een zelfbouwcamper van een oudere man, 80+. Toen ik een gesprek met hem heb gehad was het voor mij duidelijk, indien ik ooit een camper zou bezitten dan kwam deze naam er op. Nu ik dus zelf een camper bezit draagt deze dan ook de naam "PLUK DE DAG".
Waarom nu deze naam. Eigenlijk best eenvoudig: het leven is te kort, de dag van gisteren kun je niet overdoen, maak van iedere dag een feestdag, en zo kun je misschien nog wel meer bedenken.
Indien meer campers een naam dragen dan heb je onderweg misschien een herkenning van campers/mensen die je eerder gezien en/of gesproken hebt, danwel via dit forum hebt leren kennen.

MVG
Theo
Gebruikersavatar
vwbusje
Berichten: 777
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:45
Locatie: Amersfoort
Contacteer:



Bericht door vwbusje »

Mijne heet Volksiebus,
zuid afrikaans voor volkswagen bus en omdat ik er een mooie sticker van kon krijgen in zuid-afrika.

Leo
loes burger
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:27
Locatie: Rotterdam
Contacteer:



Bericht door loes burger »

ons 1e campertje heette : köp (met 1 rondje , maar die kon ik niet vinden)en dat stond er met plakletters op; een toyotabus met een verhoogd dak, cryptisch dus een puntkop en door beginnersperikelen kregen we er ook een beetje een puntkop van...... van die bus hebben we overigens 7 jaar veel plezier gehad. de opvolger heette kneuske, omdat er de tijd dat we 'm hadden (een maand of 4 in de winter) er het ene mankement na het andere optrad. daarna Homerun hobby ( we zijn honkbalfans en het was een hobby 550) en onze huidige elnagh heet simpel ellie, niet erg origineel dus. en na de bus hebben we er ook geen naam meer opgezet.

loes[/list]
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Omdat ik mijn naam er tussen vermeld zag staan van mij dan ook maar een verklaring :D

De (nick) naam Frodo heeft welliswaar niets met een camper te maken, maar des te meer met de heer J.R.R. Tolkien †, de schrijver van het (in mijn ogen) beste boek allertijden, de triologie In de ban van de ring.
(originele titel: The lord of the rings), en mijn grootste vriend in dit leven:
mijn Jack Russel Terriér FRODO.

Frodo is van oorsprong de hoofdrolspeler in het verhaal van Tolkien, hij is een hobbit, hobbits zijn klein van stuk, hebben behaarde voeten, Zijn vrolijk van karakter, en schrander, ze houden van de lekkere dingen van het betere leven.
In The lord of the rings (waarvan ik alle 1401 pagina's al meermalen gelezen had in meerdere talen nog voor er ooit sprake was van de drie films die het verhaal nu zo populair hebben gemaakt) is Frodo de RINGDRAGER, welnu, de link tot mijn Jack Russel :D
Hetgeen wat een hobbit kenmerkt, vind ikzelf ook zeer van toepassing op het karakter van dit type hond, toen ik ging kijken bij het nest bij de fokker sjeesde er 13! van die kleine bijdehandjes in de rondte, voor mij stak er echter 1 met kop en schouders boven alle anderen uit, hij had namelijk een mooi zwart ringetje om zijn staartje, en ik zij direct:
Dat is Frodo!, dat word 'm!
Zijn uiteindelijk naam op z'n stamboompapieren(die me verder geen reet intereseren, ik wilde gewoon een gezonde goeie pup en die haal je bij een erkende fokker) is Frodo Ballings van de Paddyhoeve 8)
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06



Bericht door Navigator »

CaroLen,

Chapeau voor dit topic!!

Onze tweede camper, een VW T3 (bus) noemden we "ColumBus"; ontdekkers in een bus.

Onze familienaam is Meijer en dus noemde we ons (gewone rijtjes-) huis, met een knipoog, maar "Meijeroode".

Onze recente camper heet de "Navigator". Enerzijds toepasselijk voor een camper anderzijds een benaming welke ik persoonlijk kreeg van een docent tijdens mijn (huidige) studie Bedrijfskunde.

Groetend, Peter
Laatst gewijzigd door Navigator op ma 20 nov 2017, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum verlaten.
Ammeraal
Berichten: 485
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 15:04
Locatie: Lathen Duitsland
Contacteer:



Bericht door Ammeraal »

Onze camper is een Laika, en onze hond heet ook Laika, en onze bij naam is ook Laika.

Wij haden een VW kever en onze hond heten toen Herbie.

Groeten,

Laika
Bekijk mijn site eens: http://www.onzelaikacamper.nl
En geef uw mening in het gastenboek
Nina
Berichten: 1007
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 22:05



Bericht door Nina »

Onze camper heet 'Liberty' en daar is geen uitleg bij nodig dacht ik zo... :lol:

Groetjes.
Sheltieman
Berichten: 250
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 8:32
Locatie: Terschelling
Contacteer:



Bericht door Sheltieman »

Hallo,

Mijn nickname is Sheltieman en niet Scheltieman, geeft niet hoor, slip of the pen.
Die nickname heb ik omdat een grote hobby van mijn vrouw en ook van mij onze honden zijn en dat is het ras: Sheltie of Shetland Sheepdog.

Zie ook maar op http://www.sheltie.nl
Gebruikersavatar
Harriette
Berichten: 231
Lid geworden op: di 03 jun 2003, 14:43



Bericht door Harriette »

Onze eerste camper: een Burstner van net 4 meter lengte werd door ons standaard "De Rugzak" genoemd.
Inmiddels 3 jaar geleden hebben wij onze droom kunnen kopen. Op onze Flair prijkt inmiddels de naam: Hocus Pocus. Naar het liedje van K3: Hocus Pocus iedereen kan toveren..............................komen al je dromen uit!
ab
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 19:55
Locatie: Montfoort
Contacteer:



Bericht door ab »

Hallo,

De boot van m'n zwager is ONLADU => ons laatste dubbeltje.

Ab
Antje



Bericht door Antje »

Hoi,

Wat dachten jullie van 'eigen Hymers'.

groet, Anneke.
Ewout
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 0:13
Locatie: Dordrecht
Contacteer:



Bericht door Ewout »

Mijn bus heet "Ford Transit", dat staat al 21 jaar op de achterklep...
Afbeelding
Plaats reactie