Te kort door de bocht

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Piraatje

Te kort door de bocht

Bericht door Piraatje »

Op zijn zachts gezegd vind ik het vreemd dat een topic ongevraagd gesloten word.
Als iemand een onderwerp aansnijd zoals "Roken moet mogen" dat iemand die verantwoordelijk is voor deze site dit dan blokkeert.
Dat vind ik dan weer crimineel, als je een forum begint en er barst een discussie los die niet belasterend is voor huidskleur, ras, geloof of politieke overtuiging.
Dat kan je het niet maken deze zomaar op slot te zetten.

Dit brengt heel vreemde gevoelens naar boven, (40-45) toen ineens mocht je niet meer voor je eigen mening uit komen. :evil: :evil:

Ik vind dat roken moet kunnen, echter dan moet het zo zijn dat andere daar geen hinder van ondervinden.

Vrij camperen moet kunnen, echter dan moet het zo zijn dat andere daar geen hinder van ondervinden.
Als een kampeerder een vrijplaats bevuilt zodat deze gesloten wordt spreekt iedereen schande (ook de rokers).

Als een openbare gelegenheid bevuilt wordt met zwaar kankerverwekkende stoffen dan ineens moet dit tolerabel zijn, en wordt desnoods een topic hierover gesloten.

ROKEN MOET MOGEN, MAAR NIET WAAR ANDERE ER VAN DOOD KUNNEN GAAN.
ETCriens

Bericht door ETCriens »

helemaal met dit betoog eens...!
Ook ik vindt het een beetje kinderachtig dat er dan een slot op gaat...[/b]
wilput
Berichten: 105
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 10:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door wilput »

Het is dan wel zo kinderachtig dat mensen elkaar waarde-etiketjes opplakken en dat wordt gevaarlijk.

vandaar het slotje........ snap je?

Wil
Bakker Gerard

Re: Te kort door de bocht

Bericht door Bakker Gerard »

Dit brengt heel vreemde gevoelens naar boven, (40-45) toen ineens mocht je niet meer voor je eigen mening uit komen. :evil: :evil:
nou, nou, nou, da's pas grof!! En dus echt tekort door de bocht!!
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Bericht door Rotec 590 »

wilput schreef:Het is dan wel zo kinderachtig dat mensen elkaar waarde-etiketjes opplakken en dat wordt gevaarlijk.

vandaar het slotje........ snap je?

Wil
Er zijn wat ongelukkige woorden geschreven met name 'allemaal' was generaliserend. maar over het algemeen moet deze discussie wel kunnen maar dan wel in 'off topic' en niet op de vraag en antwoord sites van het forum die over campers gaat. helaas wordt dat nog wel eens gedaan.
Een verplaatsing naar Off Topic met een waarschuwing was mischien beter geweest.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
clou711
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 mar 2005, 16:16
Locatie: Gent ( Belgie)Merelbeke
Contacteer:

Bericht door clou711 »

Wees blij dat er zo weinig slotjes hier gebruikt worden, op het andere forum is het wel even anders daar mag je totaal niks zeggen of je word zonder pardon verbannen wat hier zeker het geval niet is,dit noemen ze dan hier het a forum je krijgt voor zover ik begrepen heb een waarschuwing en mag je hier een eigen mening hebben ,als er vriendelijk gevraagt word stoppen aub doe het dan dan is er geen probleem
Vergeet niet we zijn allemaal verschillende mensen met verschillende meningen en dat er dan al eens iemand misbegrepen word is normaal,wat je schrijft komt soms grof over terwijl het je zo zeker niet bedoeld hebt
Groetjes
P.s. off toppic daar kan je toch alles kwijt??
Eddy Martine en pubers
Gebruikersavatar
clou711
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 mar 2005, 16:16
Locatie: Gent ( Belgie)Merelbeke
Contacteer:

Re: Te kort door de bocht

Bericht door clou711 »

Bakker Gerard schreef:Dit brengt heel vreemde gevoelens naar boven, (40-45) toen ineens mocht je niet meer voor je eigen mening uit komen. :evil: :evil:
nou, nou, nou, da's pas grof!! En dus echt tekort door de bocht!!
Dat is zeker grof! zeker wat voor vrijheid je hier hebt
Eddy Martine en pubers
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door Inferno »

Als een gast in mijn huis zich zo uitlaat zonder de wensen en gewoonten van de bewoners te respecteren... Dan zal ik hem niet snel meer uitnodigen.
:cry:

Ik ben overigens van mening dat dit onderwerp geen camper of kampeer topic is en dus naar Off Topic zou moeten verhuizen
Laatst gewijzigd door Inferno op di 18 okt 2005, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
JHV
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 19:58

Bericht door JHV »

A)Ik was wel blij met het slotje erop.
B)Ik houd niet zo van rokers aan tafel of in mijn directe omgeving.

Ik zou nog een heleboel genuanceerde en ongenuanceerde dingen hierover kunnen zeggen. Feit is dat rokers en niet rokers elkaar soms niet kunnen luchten of zien. Feit is ook dat er moelijk op een rustige manier over te praten valt. Ik heb dat geacsepterd. Maar ik vind ook dat wanneer we met een groep mensen gebruik maken van een ruimte je wel wat rekening met elkaar dient te houden. Leuk he zo'n opmerking. Die is weer vanuit twee kampen uit te leggen. Mijn echtgenote kan om medische redenen niet tegen sigaretten rook Dat beperkt ons in ons gaan en staan. Logisch dat we dat niet leuk vinden. Ik rook zo gemiddeld eens per 2 a 3 weken een sigaretje of klein sigaartje. Heerlijk!!
Maar niet in huis of camper dus.
Met een slotje voorkom je dat ik met jullie hierover in gesprek ben en kan komen. En tegelijkertijd voorkom je dat het een over en weer ongenuanceerd gebral wordt. Beide sta ik achter.
En omdat gebral blijft staan en zichtbaar is voor elke bezoeker van deze site, sta ik achter een slotje. Eigenlijk hetzelfde als wanneer ik merk dat je niet fatsoenlijk met mensen kunt praten over iets, roken bijvoorbeeld.
Dan gaat er op dat sociaal contact ook een slotje.
Johan
Moveo Ergo Sum
camper t5 c

Bericht door camper t5 c »

in Belgie is er een forum van de kankerliga en daar is er een speciaal forum voor niet rokers of mensen die willen stoppen met roken
mvg
Benny
http://www.tegenkanker.be/rubriek.asp?rubid=266
peter sprinter
Berichten: 1673
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 12:38
Locatie: tilburg

Re: Te kort door de bocht

Bericht door peter sprinter »

Piraatje schreef:Op zijn zachts gezegd vind ik het vreemd dat een topic ongevraagd gesloten word.
Als iemand een onderwerp aansnijd zoals "Roken moet mogen" dat iemand die verantwoordelijk is voor deze site dit dan blokkeert.
Dat vind ik dan weer crimineel, als je een forum begint en er barst een discussie los die niet belasterend is voor huidskleur, ras, geloof of politieke overtuiging.
Dat kan je het niet maken deze zomaar op slot te zetten.

Dit brengt heel vreemde gevoelens naar boven, (40-45) toen ineens mocht je niet meer voor je eigen mening uit komen. :evil: :evil:

Ik vind dat roken moet kunnen, echter dan moet het zo zijn dat andere daar geen hinder van ondervinden.

Vrij camperen moet kunnen, echter dan moet het zo zijn dat andere daar geen hinder van ondervinden.
Als een kampeerder een vrijplaats bevuilt zodat deze gesloten wordt spreekt iedereen schande (ook de rokers).

Als een openbare gelegenheid bevuilt wordt met zwaar kankerverwekkende stoffen dan ineens moet dit tolerabel zijn, en wordt desnoods een topic hierover gesloten.

ROKEN MOET MOGEN, MAAR NIET WAAR ANDERE ER VAN DOOD KUNNEN GAAN.
er was al een rokerstopic, en dan hoeft er geen 2e geopend
te worden waar een hoop ruzie van komt, en daarom is
dat terrecht dichtgegooid.
verder voorspel ik dat als dit topic ook weer zo'n rokersdiscussie
wordt, er weer een slot op komt, en terrecht.
verder vindt ik dat je als gast helemaal niks in te brengen hebt
over het reilen en zeilen van dit forum, want daar hebben de vaste
leden het recht niet eens toe, dus wordt eerst eens lid
en zorg dat je een stuk of 250 postings hebt geplaatst
voordat je commentaar gaat leveren.
het zou wat worden als men hier de kritiek van elke aangewaaide
duif moest aantrekken zeg!
Gebruikersavatar
clou711
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 mar 2005, 16:16
Locatie: Gent ( Belgie)Merelbeke
Contacteer:

Bericht door clou711 »

Bedankt voor de link Benny , ik ben een fervente roker maar zou toch graag zo vlug mogelijk willen stoppen
Ik heb al van alles geprobeerd maar niks lukt :roll:
Ik rook nooit bij mensen die niet roken en probeer in de camper dit ook te doen, lukt heel goed gezien we veel buiten zitten en ik respecteer de mensen die niet roken waaronder mijn kinderen die er gelukkig door mijn gezaag niet willen aan beginnen :wink:
Groetjes en bedankt
Eddy Martine en pubers
Gast

Bericht door Gast »

die peter sprinter kan het ook goed lomp uitleggen,eerst 250 postingen en dan meepraten!!!! wat een verstand.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Bericht door MonRoe »

Peter Sprinter, wat maakt het nou uit hoeveel postings iemand maakt. Van die 1684 berichten van jou is ook 90% in het off topic gedeelte van dit forum gemaakt, dus jij komt ook nog niet aan de 250 serieuze berichten. Moeten wij jou daarom ook maar niet serieus nemen?

Kom zeg, zoals je zelf al zegt, we zijn hier allemaal te gast en laten we ons daar ook naar gedragen.

groetjes
MOnique
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gesloten