Gestopt met roken

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Stannalux
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 18 apr 2004, 13:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Gestopt met roken

Bericht door Stannalux »

Gisteren heb ik het boek van Allen Carr (Stoppen met roken) gekocht.
En ben vanmorgen ongeveer om 08.30uur in begonnen te lezen.
Na een half uur lezen, en tien dagen Zyban geslikt te hebben, heb ik tegen 09.00 uur mijn laatste sigaret uit gedrukt, en ik moet eerlijk toegeven, een beetje tranen in de ogen, maar niet omdat ik besloten heb om te stoppen, maar om het fijt hoe deze man zijn verhaal heeft geschreven.
Alles wat deze man schrijft is natuurlijk heel herkenbaar voor mij, en dacht wat heb ik eigenlijk mijzelf wat aan gedaan in mijn leven.
Nou kan je zeggen, ja dat wist je natuurlijk allemaal wel! natuurlijk wist ik het een en het ander. Maar hier lees ik veel meer dingen waar ik eigenlijk nooit bij stil gestaan heb, en gewoon de waarheid is.
We zijn nu 8 uren verder, en kan zeggen dat het mij redelijk afgaat. Natuurlijk af en toe een moeilijk moment. Maar ze zeggen dat die momenten steeds minder worden.
AfbeeldingAfbeelding
Godfried
Berichten: 2182
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 14:51

Bericht door Godfried »

Je bent nu nog bezig met stoppen ( in je gedachte), maar eigenlijk ben je een niet roker en hoef je er ook niet meebezig te zijn.
Denk aan wat anders, zorg voor afleiding, en vergeet dat je vroeger hebt gerookt.

Groetjes Godfried
Laatst gewijzigd door Godfried op zo 04 sep 2005, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Bericht door hwendt »

Vriend ik ben aan het werk en heb net je stukje gelezen. Tja wat moet ik zeggen om je te helpen.... Al het geleuter uit het verleden heeft mij niet geholpen om te stoppen. Ik heb het wel 10 keer geprobeerd.

Todat de dag kwam dat ik van binnenuit het gevoel kreeg van Nu moet ik stoppen. Als ik zo verder ga is mijn tijd beperkt geworden, mans roepen van dan maar een paar jaar eerder gaan.... dat gaat snel over als je naar je kinderen kijkt of naar je kleinkinderen en dan je eigen moet realiseren dat je daar dus ook eerder afscheid van neemt..... Martin ik krijg het al weer warm van de gedachten maaaaaar, ik heb het nu 1 jaar volgehouden en ik veroordeel mijzelf dagelijks dat ik zo stom was omdat ik die vuile vieze troep naar binnen heb lopen zuigen en daarmee elke dag mijn leven een stukje heb verkort.
Het is mij dus gelukt en dat ken jij ook. Tuurlijk ken jij dat want je hebt het nu op deze site bekend gemaakt en wat zou het een afgang zijn ...... OOOoooooo wat een afgang als je er weer 1 opsteekt. Geloof mij we zullen je plagen terechtstellen je als melaatse behandelen als je er toch 1 opsteekt

Sterkte man en geloof mij die 10 kilo maakt niks uit. Als je deze strijd wint dan is het afvallen een fluitje.

Hugo :wink:
kanarie

succes

Bericht door kanarie »

ik ben nu zelf 3 jaar gestopt .de eerste week is klote daarna dacht ik die kloteweek is achter de rug het kan alleen maar beter gaan .wat ik nu weet dat mijn conditie stukken beter is een stuk vrijheid terug in de zin van dat ik niet continu bezig hoef te zijn met junkgedrag .
mag ij hier roken heb ik nog wel shag keuze tussen fruit of shag ,toch kiezen voor shag etc.
Je ben nu gestopt . en dat hou je gewoon vol . ga lekker aan je camper wewrken en als de behoefte op komt gewoon wat actiefsdoen of douchen of wat fruit eten .
JA JE KOM AAN MAAR BETER EEN KILO OF 10 ER BIJ DAN EEN KILO OF 60 ER AF DOOR LONGKANKER ,TOCH
SUCCES EN GROETJES KEES
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:

Bericht door Frodo »

Sterkte Martin, zowel Annika als ik zullen je voorbeeld volgen in Februari :wink:
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Bericht door Jan en Simonne »

Knap van je!
En nu vooral volhouden!
Succes!
Simonne
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Hymercamp »

Fantastisch initiatief, en je weet het hè, als je écht wilt..... :wink:

Succes ermee, trouwens, overbodig, dit gaat je gewoon lukken!

Groet, Willem
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg

Bericht door Gewi »

Martin, sterkte. Je kan het.

Ik ben zelf na 40 jaar zware weduwe 2½ jaar geleden gestopt na een hartinfarct waar ik de nodige problemen aan overgehouden heb. Geen sigaret heb ik meer aangeraakt na die tijd en heb er nou ook totaal geen behoefte meer aan. Snap nu niet waarom ik al die jaren gerookt heb, maar toen wij 15 - 16 jaar waren was het heel normaal dat je begon te roken. Gelukkig is dat nou anders.
Martin stop er mee, je zult er alleen maar plezier van hebben.

Greetz Gerard
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Bericht door Opgezegd »

Ik ben op 24 december 199 om 00.00 uur gestopt met roken. Ik rrokte zes pakjes half zware van Nelle per week. Ik heb de eerste weken heel veel water gedronken als ik zin in een peuk had en het is gelukt.
Sterkte en volhouden.
En ..... ja het ruikt nog steeds lekker. :)
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Hymercamp »

Zelfs dat gaat over Martin, duurt alleen véél langer :wink:

Groet, Willem
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:

Bericht door Stef »

Hoi Martin,

Fantastisch. Knap van je dat je doorgezet hebt.
Ik ben 12 weken geleden gestopt en ben elke dag weer blij dat ik van die afhankelijkheid af ben. De eerste twee weken stonden in het teken van de "momentjes". Dat waren momenten dat ik "normaal" gesproken een sigaret opstak en nu een glas water dronk met een kauwgumpie erachteraan. Werkte bij mij goed en de "momenten" werden steeds minder. Vandaag hebben we een tuinfeest gehad met veel gasten die rookten. Ik vond het heerlijk om de aangeboden sigaretten af te slaan en te zeggen dat ik niet rookte. De geur blijft voor mij ook lekker, zeker van de shag maar ik durf rustig te zeggen dat ik nooit meer zal roken en dat dat mij een heerlijk en trots gevoel geeft.
Doorbijten, je kan het.

Succes,
Stef.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door Inferno »

Straks over een tijdje ben je een ex roker die de rokers meer verkettert dan de niet rokers....

Geloof mij, ik spreek uit ervaring.

Rook inmiddels 20 jaar niet meer en zou zo weer kunnen beginnen als het niet zo stonk en je er niet zo'n smerige smaak van in je b.. kreeg.
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Bericht door Hymercamp »

Precies :wink:

Groet, Willem
Coral
Berichten: 2096
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 21:40

Bericht door Coral »

Ik ben er ooit, na een aantal vergeefse pogingen, toch nog op een simpele manier definitief vanaf geraakt. Tijdens een flinke griep voelde ik me zo beroerd dat ik zelfs geen sigaret aanraakte. Toen ik me na enkele dagen weer wat beter voelde was het , waarschijnlijk omdat ik al een aantal dagen niet gerookt had, vrij gemakkelijk om er nu echt mee te stoppen.

Maar ja, om nu te gaan wachten op een flinke griep om er mee te gaan stoppen :?: :D
Gesloten