Wassen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:



Bericht door reinolt »

josca & kids schreef:
Gewi schreef:
josca & kids schreef:Ik zal ook adviseren de camper gewoon met de hand te wassen met een goed wasmiddel.
Heb je ergens nog een namiddagje, Carel? Na drie weken Italie is ons campertje een beetje vies. :roll:

Greets Gerard :D
Ik ben campergek maak er wel een middagje voor vrij,het resultaat is verblufend. :lol: :lol:
Carel,
Dat wassen doe ik zelf wel, maar kom jij hem dan in de was zetten (en netjes uitpoetsen). Moet voor jou niet zo'n probleem zijn. Die van ons is kleiner dan die (overigens mooie) van jou/jullie.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
pp
Berichten: 1288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:05
Locatie: Dishoek



Bericht door pp »

Ik rij gewoon door de wasstraat voor vrachtwagens in Vlissingen gaat perfect,
komt ook nog een was laagje over heen, minder dan een uur ben je klaar. :wink:

Paul.
AggeMarLeutEt
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Die durft, toch heb ik mijn twijfels bij een alkoof :wink:
Ik heb gewoon een hekel aan wasstraten heb jaren geleden een nieuwe Opel Omega door dat ding gedaan de auto was voor zijn verdere leven gekrast en verpest achteraf had ik er niet door heen gemogen Mica lak :cry: de fabricant schreef naar dit voorval,het staat in de onderhoudsboekjes wasstraat eigen risico :cry:.
Al weer een tijdje geleden maar sinds dien geen wasstraat meer.
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
pp
Berichten: 1288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 14:05
Locatie: Dishoek



Bericht door pp »

Ik moet kiezen uit twee kwaden ik heb een hernia :( , en ben daarom meer dan een dag bezig om de camper te wassen.
Maar als we de camper na een tripje onderhanden nemen met heel het gezin zijn we een ochtendje bezig.
Dochter en vrouwlief de binnen kant mijn zoon met een lange zachte bezem de buitenkant ik zij de gek met de stoomcleaner met sop,
en de kleinste voor de 6 velgen en de onderkant.

Paul.
AggeMarLeutEt
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

De vraag was: Kan een camper met hefdak door een wasstraat.

Wij hebben jarenlang een caravan met hefdak gehad en deze altijd zelf gewassen. de zij en onderkanten met de waterslang, maar het dak altijd met een emmer water. Er is niets lelijker als een hefdak met watervlekken!! Een regenbui komt nog altijd van boven :wink: Maar water op de naden? Ik zou het niet doen.

Groeten Mieke
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
avvenrooij

wassen, camper met hefdak



Bericht door avvenrooij »

Het ging inderdaad om een volkswagen met hefdak. Speciaal het hefdakdeel gaf de twijfel. Behalve het natworden van het doek, ook de kracht op het zegmaar hefdakslot.
Ik mijn nachtmerrie zie ik in de wasstraat het dak loskomen.

Uit de reacties haal ik net zo veel voor- als tegenstanders. Ik doe het toch maar even niet.

Dank voor alle reacties. :P
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Eigenlijk is dat hier altijd hetzelfde. We zitten hier met z'n allen als doorsnee van de bevolking en onze eigen eigenaardigheden. Daarnaast is de camper voor de liefhebbers hier een dierbaar bezit, ik weet zeker dat daar mensen tussen zitten die er niet eens over piekeren om met de personenauto door de wasstraat te gaan.

Of dat terecht is?
Voor de krachten in een wasstraat hoef je niet bang te zijn. De borstels worden op afstand gehouden door een infrarood sensor die op een vaste plaats aan de arm van de borstel zit, je kunt dat bijv. zien als de borstel van de voorruit afspringt bij de ruitenwissers van een personen auto.
Het water komt er niet met een erg grote druk tegenaan, het is eigenlijk niet meer druk dan een flinke tuinslang, het is alleen veel. Maar ook weer niet meer dan een rit door een flinkebui met 100 km p/u. Ik neem aan dat met een windje op de kop en een gangetje van 100 de waterdruk op de voorzijde van het dak groter is dan dat hij ooit zou kunnen zijn in een wasstraat.

Maar met de hand wassen kan ook :roll:
scrapyard_dog
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 21:50
Locatie: Hippolytushoef
Contacteer:



Bericht door scrapyard_dog »

Ik vraag mij af, is er ook een "in de was zet en uitpoetsstraat"
dat lijkt mij nou handig!!!!
je (be)leeft maar één keer
Olof en Belinda
Berichten: 1371
Lid geworden op: za 31 jan 2004, 16:18



Bericht door Olof en Belinda »

Toen wij uit Griekenland terug kwamen, had je de camper moeten zien: onder het stof (binnen en buiten). Ik ben toen naar de vrachtwagenwasstraat gereden in IJmuiden. Ideaal hoor, en scheelt een hoop tijd. En het wordt grotendeels met de hand gedaan.

En wat we wel altijd doen als we een weekend zijn weg geweest, even naar de wasstraat rijden en afspuiten met de hogedrukreiniger. Heeft het vuil geen tijd om aan te hechten.
Gr. Belinda
Plaats reactie