Tolerantie op overgewicht campers

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door ellan vannin »

Ook mooi te lezen dat de mensen welke zelf met overgewicht rondrijden, maar niet vaak genoeg kunnen schrijven dat het allemaal wel meevalt, en dat je er niet te zwaar aan moet tillen :crazy:
All4dogs
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Kroppie »

je moet er ook niet zwaar aan tillen, je hoeft bij controle enkel maar uitteladen en de boete betalen meer niet, dus vooral niet gaan tillen, camperen is al zwaar genoeg .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door EasyBee »

hwendt schreef:
di 14 aug 2018, 16:41
Maar sommige zeiken juist weer om jou te plagen Luc...
Is er geen smilie met een middelvinger omhoog dan kun de zeikers ook weer antwoord geven.. :cheers: :cheers: :hug: :hug: :hug: :hug:
Afbeelding of liever Afbeelding
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door de Jonckheer »

Kroppie schreef:
di 14 aug 2018, 17:40
je moet er ook niet zwaar aan tillen, je hoeft bij controle enkel maar uitteladen en de boete betalen meer niet, dus vooral niet gaan tillen, camperen is al zwaar genoeg .

jos
Hoe wil je nou uitladen zonder te tillen? Lijkt mij lastig . . :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Kroppie »

deur open , duwen en klaar. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Marco Polo »

Dat was je reisgezel.
Dan de inventaris nog :P :D
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door stefaank »

Hallo,
Het lijkt er wel wat op dat diegene die onder het max toegestane gewicht blijven luid van de toren roepen dat de anderen ofwel dom zijn ofwel een gevaar voor anderen en zichzelf zijn.En inderdaad de overtredingen die ze waarschijnlijk zelf wel maken ondergeschikt vinden aan het mtg.
Het zou wel nuttig zijn moest er een even groot probleem gemaakt worden over de lui die rijden onder invloed van drank,medicatie of verdovende middelen .Maar wie kan er nu niet tegen wat alcohol?
Ik ben niet heilig,ik heb 6 jaar met een te zware superbrig gereden,een camper die op C rijbewijs kon,maar toch met b werd gereden.
De zaken liggen misschien wel iets anders als de camper aan 3,5 t echt op zijn maximum zit,maar toch.
Het is aan de bevoegde diensten om de probleemgevallen eruit te halen,niet aan ons.
Ik ben in 26 jaar nooit gewogen geweest,waarmee ik niet wil zeggen,doe maar op.
Wees een goede huis'vader' of - moeder.
Wie werpt er de eerste steen? :crazy: :wink:
:angel:
Grtn,st
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Marco Polo »

Wat een gezeur.
Het mag niet en wat je daarmee doet moet je zelf weten.
Niemand is hier roomser dan de paus
Maar allerlei smoesjes waarom het wel zou kunnen bewaar je ook maar voor de handhavers.
Kunnen we zelf ook verzinnen :D
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2458
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door bently »

Ja,vind ik ook. Ik heb helium in de banden, hoezo overgewicht :?: :sick:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
veldzicht
Berichten: 292
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 10:22
Locatie: Zaandam

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door veldzicht »

Wat ik graag nog wel eens wil weten waar een ieder zijn camper laat wegen. Zo simpel is dat volgens mij dus niet.
Er zouden eigenlijk meer openbare weegbruggen moeten zijn, bijv. bij tankstations . Volgens mij moet je nu naar bedrijven toe, en die zitten niet altijd op campers te wachten. Hoe regelt een ieder van jullie dat als je zelf niet over weegapparatuur beschikt ?
Nico en Marga Vaal reizen met een Hymer B514 2,8JTD Automaat van 2004.
Meine
Berichten: 4744
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Meine »

Gewoon gratis bij de gemeentelijke weegbrug, meestal bij de vuilstort. De meeste gemeentes hebben er wel een. Maar ook een oud ijzer werf bijvoorbeeld heeft er wel een. Moeilijk hoeft het dus niet te zijn.
Laatst gewijzigd door Meine op wo 15 aug 2018, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door Vertrokken2 »

Probeer eens te googlen op weegbrug. Er gaat een wereld voor je open.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door MonRoe »

Om de hoek, op 100 meter, zit een diervoederfabriek en die hebben een weegbrug. Even 5 euro betalen en we weten weer wat die weegt. Doen we eens in de 2 jaar net voordat we met vakantie gaan. Dan is de camper op volle oorlogssterkte, als we een weekend weg gaan, zit er veel minder in.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Tolerantie op overgewicht campers

Bericht door hathi »

Ja ik zit al 33 jaar te wachten,tot ze mijn camper een keer willen wegen,maar nee het is onderweg nog niet gelukt,tot dusver,alleen een keer aangehouden,met 3650 kg,en toen wenste ze mij goede reis.... ,er word genoeg geouwehoerd,meestal van horen zeggen,en filmpjes ,maar weinig uit ervaring,let wel ik praat hier niets recht wat krom is,maar als iemand een Camper heeft ,die technisch geschikt is voor 4 ton of meer,en die 3500 + B.v 5%,weegt , maakt mij niemand hier wijs dat het niet kan,0f gevaarlijk is....terwijl het hier wel zou kunnen ,als je een ander cijfertje op het kenteken en C rijbewijs hebt,en het nog steeds dezelfde Campers Zijn gebleven,en als ik onderweg,zo,n muggenzifter tegen zou komen,betaal ik gewoon de boete,(want daar gaat het meestal om)...laat eventueel 100 liter water af,en rijd gewoon verder. Iemand die uit moet laden,heeft echt wel een andere (lichtere) camper of extreem veel overgewicht,op zo,n dun Fiat asje,of een die bijna op de grond hangt ,maar dat verschil word hier nooit gemaakt,Nee een Camper van technisch toegestane maximum van 3100 /3500 kg,op B rijbewijs ,met een aanhanger van 750 kg er ook nog achter, tezamen dus 4250 kg,dat mag op B rijbewijs,en ook nog volgens de wet!
Hans
Gesloten