Waterdispenser

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Waterdispenser



Bericht door Zadowolony »

Iemand ervaring met een waterdispenser? Leek mij handig voor de aparte drinkwater Jerrycan die we altijd gebruiken

€ 6,60 40% Off | Elektrische Water Dispenser Fles Water Pomp Draadloze Draagbare Elektrische Automatische Waterpomp Emmer Fles Dispenser Usb
https://a.aliexpress.com/_Bf976Nd6
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19158
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Waterdispenser



Bericht door Aloys »

Ondanks dat ik er niet in geloof (wij hebben nooit anders gedronken dan gewoon uit de watertank :D )
vond ik dit wel een héél elegante oplossing: viewtopic.php?f=1&t=8424200&p=1947678#p1947492
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Waterdispenser



Bericht door Zadowolony »

Ja, die had ik gezien. Maar geen ruimte onder het aanrechtblad, zitten drie grote laden.

I.v.m. Gezondheid moet ik oppassen wat ik eet en drink. In de tropen als tiener iets opgelopen door het water/eten waardoor ik nogal heftig reageer op bacteriën in eten/drinken.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Waterdispenser



Bericht door gjvonk »

Wij drinken als we met de camper op pad zijn ook per definitie nooit water uit onze watertank. Consumptie water komt bij ons uit pakken (Bar Le duc) in NL, in het buitenland uit de plastic flessen, die als 5 tot 10 liter can of als 6 pack van 1,5 liter verkrijgbaar zijn in iedere supermarkt en bij benzinestations.

Het punt zit n.l. niet eens zozeer in de kwaliteit van het water wat de tank in gaat en of de tank wel schoon is, maar het gevaar zit in de leidingen: er blijft altijd iets vocht in leiding, pomp of kraan achter, waar bacteriën vrolijk in kunnen groeien bij stilstand in de stalling. Dat krijg je eigenlijk alleen weg door spoelen met heet water, een chlooroplossing of een combinatie van heet water en soda.

Daarom zou ik ook nooit een vast waterdispenser systeem willen inbouwen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waterdispenser



Bericht door Kroppie »

met iets minder schoon , bouw je wel weerstand op .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Waterdispenser



Bericht door Zadowolony »

Klopt, Jos, maar van sommige bacteriën wordt je toch echt heel ziek of ga je soms dood aan. Met name in landen waar je zelf niet bent opgegroeid heb je geen weerstand kunnen opbouwen tegen de bacteriën die daar leven.
En dan kan je goed ziek worden.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Waterdispenser



Bericht door des »

Als je eerst het water kookt, dan is dit b. v. Voor koffie geen probleem, hoop ik, ik gebruik water uit de tank voor koffie namelijk, ook voor de afwas.

De rest van de tank word gebruikt voor toilet, en te wassen, en dat is het.
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Waterdispenser



Bericht door Janpinz »

Gaan we weer...
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Waterdispenser



Bericht door gjvonk »

Ieder moet vooral dat doen waar hij zich goed bij voelt.

Ik waarschuw alleen voor het gevaar van bacteriën groei in drinkwaterleidingen. Zeker bij lage druk systemen zoals in campers die dan ook vaak nog een langere periode stil staan in een stalling.

Ik vertrouw daar mijn gezondheid niet aan toe, ik was, douche, doe de afwas en poets tanden met het watertank water, maar als het op consumeren aan komt, ook al wordt het eerst gekookt, altijd flessen water.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Waterdispenser



Bericht door des »

Daar alle begrip voor en zeker niets op tegen, verstandig zelfs 👍
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Plaats reactie