Koelkast Waeco MDC90 slaat af

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

Koelkast Waeco MDC90 slaat af



Bericht door Purk »

Hoi allen,
Probleem: de waeco mdc-90 slaat af na Twee a drie uur zonder acculading van t rijden of aan de paal staan. Geeft 1 impuls elke 3 sec. Is nu zeker afgelopen 6 dagen/avonden gebeurd.

Feit: Koekast 14 jr oud. We staan in NoordNoorwegen, hele dag licht/zon. Rijden elke dag ong 100 km. Uitlezing op zonnepaneeluitlezer: tussen de 12,5 en 13,3 Volt. Heb twee 90 ampere accu’s. Verder opladen af en toe van 2 telefoons. Als je de kraan aanzet stopt ie soms ook.
Vorig jaar is de koelkast ter revisie bij Dometic geweest en helemaal nagekeken.
De ebenspacher diesel kachel start en brandt wel.
Zijn nu 17 dgn onderweg.
In de nacht zetten we m nu uit. Als we gaan rijden weer aan. Binnentemp koelkast Loopt op naar 10C graden in de nacht.
Verder zijn er geen apparaten op stroom.
Heb een nacht aan de paal gehangen.

Vraag: wat zou ik nog kunnen proberen? Hoe weet ik dat de accu’s genoeg power leveren voor de koelkast? (Kachel draait wel) Volt lijkt oke, maar hoe weet ik wat het amperage is? Wat kan er eventueel nog met de koelkast aan de hand zijn? Heeft iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn?

Dank.
pwhooftman
Berichten: 1825
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Koelkast waeco mdc 90 slaat af



Bericht door pwhooftman »

De hoofdverdachten zijn toch de accu's, temeer omdat de koelkast ook wel eens stopt als je de kraan aanzet. Blijkbaar zorgt dat al voor een zodanige spanningsval dat de koelkast stopt. Dat het voltage op 12.5-13.3 staat hoeft niks te betekenen: de accus kunnen dan nog steeds slecht zijn. Check ook de aansluitingen op de accu en bij de koelkast op corrosie en loszittende contacten, ook bij zekeringen.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Koelkast Waeco MDC90 slaat af



Bericht door dieseltje+ »

Heb dat gehad met een campinggaz koelbox.
Spanning onder de 12.5V ging de box uit.
Werd de spanning 12.6 of meer ging de box weer aan.
Is een beveliging zodat je de accu niet te ver leeg trekt. (bij de campinggaz koelbox tenminste) heb de beveliging verwijderd. Dan dus zelf goed opletten.
Miss werkt de MDC90 hetzelfde?!

Edit.
Volgens handleiding: Automatisch uitschakelen bij 10.4V. Herinschakeling bij 11.7V.
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op za 01 aug 2020, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
schapenkop
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 11 jan 2009, 22:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Koelkast Waeco MDC90 slaat af



Bericht door schapenkop »

viewtopic.php?f=3&t=8439085
Sorry niet goed gelezen
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51286
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koelkast Waeco MDC90 slaat af



Bericht door Kroppie »

als het zeker is dat de accu,s goed zijn dan is het mogelijk dat er ergens in de draad tussen accu en koelkast een slechte/geoxideerde verbinding zit welke een te grote spanningsval veroorzaakt.
meet eens niet op de accu maar bij de koelkast aansluiting, en dan meten tijdens het opstarten van de kk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

Re: Koelkast Waeco MDC90 slaat af



Bericht door Purk »

De accu’s heb ik een maand of drie geleden laten checken bij de meneer waar ik ze kocht. Zette er vol vermogen op met zo’n apparaat en toen bleven ze prima.
Ik ga meten. De meter is nu stuk, dus we zullen het er even mee moeten doen. Zolang we elke dag een stukje rijden moet t goed komen. Dank allen.
Plaats reactie