ELRO camera systeem

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

ELRO camera systeem



Bericht door Ronstagrammer »

Plots deed de achteruitrij camera het niet (merk: ELRO) het beeld was ineens weg en het rode lampje deed het ook niet. in eerste instantie de kapotte glaszekering ( met gesmolten behuizingkje ) vernieuwd met een nieuw houdertje en steekzekering van 10 amp. ipv de 20 amp glaszekering die erin zat. ( dit om als er een storing is de 10amp gelijk te laten springen daar ik het vermoeden had dat een 20amp wel erg veel was. maar....bij het aanzetten brande het rode lampje van de camera wel weer. .alleen......geen beeld.....de stekkers aan de achterkant van het scherm gelaten in dezelfde stand en de knopjes aan de voorzijde ook op CA1 laten staan.is het mogelijk dat de camera aan de achterkant dan defect is of een losse stekker....?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ronstagrammer op do 02 jul 2020, 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Bert
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: ELRO camera systeem.



Bericht door Bert »

De camera oogt zo donker, er zit toch geen water in ?


Bert
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: ELRO camera systeem



Bericht door de Jonckheer »

Het beste lijkt het mij om afscheid te nemen van dit museum stuk :lol: :lol: , al vermoed ik dat geen museum hem zal willen hebben. Op Aliexpress zijn voor belachelijk lage prijs camera systemen te koop die allemaal een beter beeld hebben dat dit oude gebakje (en nog in kleur ook!). Dus stoppen met hier energie in te stoppen is mijn advies.
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: ELRO camera systeem.



Bericht door Ronstagrammer »

Bert schreef:
do 02 jul 2020, 15:07
De camera oogt zo donker, er zit toch geen water in ?


Bert
nope . net gekeken ;-)
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: ELRO camera systeem



Bericht door Ronstagrammer »

de Jonckheer schreef:
do 02 jul 2020, 20:54
Het beste lijkt het mij om afscheid te nemen van dit museum stuk :lol: :lol: , al vermoed ik dat geen museum hem zal willen hebben. Op Aliexpress zijn voor belachelijk lage prijs camera systemen te koop die allemaal een beter beeld hebben dat dit oude gebakje (en nog in kleur ook!). Dus stoppen met hier energie in te stoppen is mijn advies.
hmja. je hebt gelijk hierin :bow: ...maar 't is wel leuk als iets antieks ook nog eens werkt :-B
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: ELRO camera systeem



Bericht door veetee »

@de Jonckheer, misschien is jouw bus wel ouder dan die Elro camera... gauw afscheid van nemen.... :wink:
:lol3: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: ELRO camera systeem



Bericht door hathi »

Nico,zegt het wat ruw,maar hij heeft wel gelijk,en dit merk ,werd vroeger al als lowbudget verkocht,wat niet wil zeggen dat het persee slecht moet zijn,want deze heeft het al vrij lang uitgehouden,ik heb 5 jaar terug al afscheid moeten nemen
Hans
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: ELRO camera systeem



Bericht door veetee »

Weet ik, maar ik maak wel eens een grapje... :wink: moet toch kunnen?
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: ELRO camera systeem



Bericht door de Jonckheer »

veetee schreef:
do 02 jul 2020, 22:19
@de Jonckheer, misschien is jouw bus wel ouder dan die Elro camera... gauw afscheid van nemen.... :wink:
:lol3: :cheers: :cheers:
Ja, je zou gelijk hebben als ie zover stuk was dat reparatie oninteressant zou zijn en vervanging goedkoper en beter. Maar stuk is ie niet (net vorige week weer apk goedgekeurd) en geloof me, vervanging door een nieuwe touringcar is bepaald niet goedkoop . . :lol: :lol:
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: ELRO camera systeem



Bericht door 309T16 »

Ik had hem ook in de Tabbert. Toen de camera het niet meer deed, heb ik de monitor via marktplaats verkocht en voor dat geld koop je met gemak eentje uit China
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: ELRO camera systeem



Bericht door Ronstagrammer »

via dit forum enige tijd geleden een oproepje geplaatst voor zo''n schermpje. vanmiddag opgehaald en weer aangesloten ....het werkt weer subliem . maar. tevens een vraagje. er zit een tulip aansluiting op en een 4-polige ronde aansluiting. de tulip is nu aangesloten en de cam werkt. krijgt de achteruitcamera stroom via het scherm ?
Plaats reactie